پهپادهای مسلح شده جدیدترین سلاح طالبان در جنگ افغانستان

به گزارش مجله سلو بلاگ، در ادامه استفاده طالبان از تجهیزات پیشرفته، این گروه با مسلح سازی پهپادهای قابل خرید از بازار از آن برای پرتاب بمب و یا شناسایی مواضع استفاده می نماید.

پهپادهای مسلح شده جدیدترین سلاح طالبان در جنگ افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ماه گذشته در یک روز آرام پاییزی، محافظان عبدالستار میرزاکاول والی ولایت قندوز در حیاط مهانسرای ساختمان فرمانداری مشغول بازی والیبال بودند که ناگهان در انفجار خمپاره رها شده از پهپاد مسلح شده طالبان 4 نفر از آن ها کشته شدند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اگرچه قندوز از مدت ها پیش به دلیل حضور گسترده طالبان یکی از ناآرام ترین ولایت های افغانستان به شمار می رود اما مقامات در ابتدا متوجه چگونگی انجام حمله نشدند و پس از یک روز آنالیز به این نتیجه رسیدند که طالبان به وسیله یک پهپاد مسلح شده نیروها را هدف قرار داده است.

غلام ربانی ربانی از اعضای شورای ولایتی قندوز به عرب نیوز گفت: در ابتدا نمی توانستند منبع انفجار را تشخیص دهند ، اما بعداً معین شد که طالبان یک بمب و یا مواد منفجره را زیر پهپاد قرار داده بودند؛ بدون شک این یک تاکتیک جدید بود و نشان می دهد طالبان روش های جدیدی را در جنگ اتخاذ نموده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته مقامات با اینکه در ماه های اخیر حملات مشابه بسیاری علیه نیروهای امنیتی در ولایت های بغلان، فاریاب، لوگر، پکتیا و هلمند اجرا شده بود اما حمله اوایل نوامبر به قندوز مرگبارترین این حملات بود.

ربانی و دو مقام ولایتی دیگر به عرب نیوز گفتند که در ماه می نیز حمله مشابهی در قندوز هنگام مراسم خداحافظی والی سابق این ولایت انجام شد که در نتیجه آن یک مقام ولایتی کشته و 4 تن دیگر نیز زخمی شدند.

براساس گزارش رسانه های افغانستان، هفته گذشته نیز نیروهای کماندو یک پهپاد مسلح شده را در ولایت لوگر واقع در جنوب کابل هدف قرار داده و سرنگون کردند.

یک ژنرال ارشد در کابل که خواست نامش فاش نشود نیز اظهارداشت که طالبان برای اولین بار 6 سال پیش از یک کوادکوپتر برای فیلمبرداری از پایگاه مشترک نیروهای آمریکایی و افغان در ولایت هلمند استفاده کردند.

این فیلم به طالبان یاری کرد تا به سبک نیروهای کماندو یک حمله گسترده به آن پایگاه شدیداً محافظت شده انجام دهند که منجر به تلفات زیاد و خسارات ده ها میلیون دلاری شد.

این ژنرال افغان گفت: من بعداً فیلم این حمله را که طالبان منتشر کرد را دیدم، دوربین در حال وقوع حمله تمام آن را فیلمبرداری نموده بود.

ژنرال اضافه کرد که طالبان همچنین از پهپادهای دوربین دار برای فیلمبرداری از سایر تاسیسات نظامی برای آماده سازی حملاتشان استفاده می نمایند و در بعضی از حملات بمب و یا مواد منفجره کوچک را در زیر پهپادها قرار می دهند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با تایید استفاده این گروه از کوادکوپتر، از ارائه جزئیات بیشتر درباره نحوه دستیابی به این تجهیزات و نیز اینکه از چه زمانی استفاده از این تجهیزات را شروع نموده اند، خودداری کرد.

رحمت الله اندر سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان نیز در این باره گفت که طالبان استفاده از این پهپادها و تعبیه بمب های دست ساز بر روی آن را از سال گذشته شروع نموده اما تصریح نمود: این موضوع تهدید عمده ای را متوجه دولت و تجمع گسترده نیروها نمی کند زیرا تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع چنین حملاتی اتخاذ شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 27070

به "پهپادهای مسلح شده جدیدترین سلاح طالبان در جنگ افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهپادهای مسلح شده جدیدترین سلاح طالبان در جنگ افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید