پوتین: مواضع روسیه در بازار جهانی سلاح تقویت شده است

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس جمهوری روسیه گفت، موقعیت کشورش در بازار جهانی تسلیحات، حتی با وجود تحریم ها و رقابت ناعادلانه، تقویت یافته و ارزش صادرات سلاح و تجهیزات نظامی روسی به سایر کشورها به رقم 13 میلیارد دلار رسیده است.

پوتین: مواضع روسیه در بازار جهانی سلاح تقویت شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که موقعیت این کشور در بازار دنیای تسلیحات نظامی، حتی با وجود تقویت تحریم ها و رقابت ناعادلانه، همچنان در حال تقویت است.

طبق اطلاعات دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین این موضوع را در نشست کمیسیون همکاری های نظامی-فنی روسیه با کشورهای خارجی اعلام نموده است.

به گفته وی ، صادرات اسلحه و تجهیزات نظامی روسیه در حال رشد است. در سال 2019 محصولاتی به ارزش 13 میلیارد دلار به خارج از کشور صادر شده که این رقم بیش از دو میلیارد دلار بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

رئیس جمهوری روسیه در این نشست خواهان تجزیه و تحلیل دقیق و مداوم اوضاع در بازار تسلیحات دنیا ، در نظر دریافت نیازهای خریداران سلاح و پاسخ به خواسته های رو به رشد آنها شد. وی اضافه کرد: به طور کلی، سبد سفارشات تسلیحات روسی در سطح پایداری قرار داشته و از رقم 50 میلیارد دلار فراتر رفته است.

به گفته وی ، تقاضای زیاد برای محصولات نظامی داخلی انگیزه ای جدی برای بهبود اشکال و روش های کار و حفظ صندلی پیشرو در این بخش از فناوری های پیشرفته است.

پوتین به سهم بزرگی که رویدادهای نمایشگاه های بین المللی در ارتقاء صادرات روسیه دارند اشاره نموده و اضافه کرد، در امسال هفت نمایشگاه تخصصی در کشور برگزار شده است که از جمله مهمترین آنها نمایشگاه نیروی دریایی در سن پترزبورگ، نمایشگاه نظامی-فنی آرمی-2019 و نمایشگاه هوانوردی-فضایی ماکس- 2019 بود.

رئیس جمهوی روسیه یادآور شد، در این نمایشگاه ها آخرین دستاوردهای صنایع دفاعی کشور به شرکای خارجی نشان داده شده است که از جمله موارد خاص ، جنگنده نسل پنجم سوخو- 57 ، سامانه های پدافند هوایی با برد متوسط از نسل چهارم وایکینگ ، بالگرد ترابری-نظامی با قابلیت جمل بار زیاد میگ- 38 تی، ماشینهای زرهی ببر و انواع دیگر تجهیزات نظامی مدرن روسی بود.

به گفته وی، و در انتها این نمایشگاه ها ، قراردادهایی به ارزش تقریبی 35 میلیارد روبل منعقد گشت.

پوتین تاکید نمود که به منظور افزایش سرمایه گذاری های مشترک در بخش صنایع نظامی ضروری است تا مسائل حقوق در عرصه همکاری نظامی-فنی تقویت یافته و تغییراتی از لحاظ قانونی برای تسهیل این همکاری ها ایجاد گردد.

لازم به یادآوری است، بر اساس گزارش جدید موسسه بین المللی تحقیقات مسائل دنیای استکهلم ( SIPRI )، سهم شرکت های آمریکایی در فروش تسلیحات، تجهیزات و خدمات نظامی در دنیا 59 درصد و شرکت های روسی با داشتن سهم 8.6 درصدی در بازار دنیای رتبه دوم را به خود اختصاص داده و در این عرصه از انگلیسی ها پیشی گرفته اند.

در این گزارش یادآوری شده که ده شرکت روسی (از جمله پنج شرکت دولتی) در فهرست 100 شرکت برتر دنیا در زمینه فروش تسلیحات نظامی قرار دارند.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 11453

به "پوتین: مواضع روسیه در بازار جهانی سلاح تقویت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: مواضع روسیه در بازار جهانی سلاح تقویت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید