پیش یینی بورس امروز ، انبوه عرضه ها، افزایش تقاضا

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران : در آخرین روز کاری این هفته انتظار داریم روحیه محافظه کاری در بین سهامداران افزایش داشته باشد. در نیمه ابتدایی زمان معاملات همچنان حجم بالای عرضه ها می تواند شاخص را منفی کند اما در نیمه دوم احتمال آن وجود دارد که تقاضا افزایش یافته و صف فروش ها جمع گردد.

پیش یینی بورس امروز ، انبوه عرضه ها، افزایش تقاضا

به گزارش خبرنگاران به نقل از دنیای بورس، تحرک معامله گران در روزهای گذشته نشان می دهد استقبال از نمادهای عظیم و شاخص ساز کمتر و توجه به سمت نمادهای کوچک بیشتر شده است. تصور غالب سهامداران این بود که همانند دارا یکم، حمایت دولت و به دنبال آن استقبال سهامداران از نمادهای موجود در ETF های دولتی بیشتر خواهد شد و در نتیجه همانند گروه بانکی، قیمت سهام گروه پالایشی، فلزات اساسی و خودرویی چند برابر خواهد شد حالا با تعویق در عرضه این صندوق ها، بعضی از سهامداران ترجیح داده اند سهام خود را در این نمادهای شاخص ساز فروخته و به سمت سهام کوچک تری بروند که امکان رشد و سودآوری بیشتری دارند.

نتیجه این استراتژی را می تواند در صف فروش سنگین در لیدرهای گروه پالایشی، خودرویی و فلزات اساسی مشاهده کرد. از سوی دیگر در معاملات روز گذشته شاخص کل هم وزن رشد بیشتری داشت که نشانگر این است نمادهای کوچک تر شرایط مساعدی داشتند و در مقابل این لیدرهای بازار بودند که از رشد شاخص کل جلوگیری کردند. در معاملات روز گذشته بیش از 28 هزار میلیارد تومان سهام مبادله شد که بعد از 18 تیرماه، رکورد بیشترین ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص داد. همچنین در روزی که سامانه های معاملاتی اختلال کمتری داشتند بیش از 2400 میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه شد. این آمار بیانگر آن است که در مرز 2 میلیون واحدی شاخص کل، همچنان بازار سرمایه از رونق قابل توجهی برخوردار است.

در آخرین روز کاری این هفته انتظار داریم روحیه محافظه کاری در بین سهامداران افزایش داشته باشد. در نیمه ابتدایی زمان معاملات همچنان حجم بالای عرضه ها می تواند شاخص را منفی کند اما در نیمه دوم احتمال آن وجود دارد که تقاضا افزایش یافته و صف فروش ها جمع گردد.

اونس طلا بر فراز 2 هزار دلار

در آخرین روز کاری این هفته شرایط بازارهای همچنان رو به رشد است. هر بشکه نفت برنت در محدوده 44.5 دلار در حال نوسان است و هر بشکه نفت خام WTI نیز در محدوده 41.7 دلار در حال دادوستد است. اما اونس در معاملات شب گذشته توانست حدنصاب تازه ای بر جای گذاشته و از مرز 2000 دلار عبور کند. در این لحظات هر اونس طلا در محدوده 2020 دلار در حال معامله است.

شرایط فلزات پایه نیز با وجود نوسان های محدودی که داشتند همچنان مساعد است، برای مثلا مس در بازه 6450 دلاری قرار گرفته است و آلومینیوم و روی نیز نوسان خاصی نداشته اند. بعضی از کارشناسان صعود نفت و طلا در معاملات شب گذشته را با انفجارهای بیروت مرتبط می دانند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 20958

به "پیش یینی بورس امروز ، انبوه عرضه ها، افزایش تقاضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش یینی بورس امروز ، انبوه عرضه ها، افزایش تقاضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید