پیگیری ها برای بازسازی خانه انصاری ارومیه ادامه دارد

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: بازسازی کامل خانه انصاری ارومیه منوط به تامین اعتبار و همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان به عنوان مالک بنا است.

پیگیری ها برای بازسازی خانه انصاری ارومیه ادامه دارد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری سه شنبه 27 خرداد 99 با اعلام این مطلب اظهار کرد: از آنجایی که مالکیت بنای تاریخی خانه انصاری ارومیه در حال حاضر با اداره کل آموزش و پرورش است طبق ماده 98 برنامه ششم توسعه، هر دستگاه و ارگانی در صورتی که مالکیت بنای تاریخی را برعهده داشته باشد موظف به تامین اعتبار برای حفاظت و بازسازی آن بنا است.

او با اشاره به انتشار بعضی تصاویر از قسمت های تخریبی خانه انصاری ارومیه در فضای مجازی نیز بیان کرد: قسمت مورد اشاره در رسانه ها مربوط به بخش سرایداری خانه انصاری ارومیه بوده که به دلیل کوتاهی در نگهداری و عدم توجه های لازم چندین سال پیش تخریب شد و تا به امروز نیز همچنان مخروبه باقی مانده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: در ارتباط با این بنا و بخش مخروبه اداره کل میراث فرهنگی استان از باب رسالت خود که وظیفه بازسازی و وظیفه ابنیه تاریخی را برعهده دارد همچنان پیگیر بازسازی این قسمت بوده که این کار منوط به اجازه اداره کل آموزش و پرورش و تامین اعتبار است.

او با اشاره به سابقه همکاری های اداره کل میراث فرهنگی و آموزش و پرورش استان برای بازسازی خانه انصاری ارومیه اعلام نمود: سال گذشته در پی آتش سوزی اجرا شده در این بنا و پس از بازدیدهای میدانی با نامه نگاری هایی که با اداره کل آموزش و پرورش انجام گرفت، تصمیم بر آن شد که قسمت های سوخته شده بنا مورد بازسازی قرار بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: در این راستا با همکاری و تامین اعتبار از سوی اداره کل آموزش و پروش استان اقداماتی از جمله اصلاح سیستم لوله کشی گاز، دوده زدایی زیرزمین، جداره سازی نمای مشرف به حیاط پشتی، سفیدکاری زیرزمین، اجرای ناودانی برای کل مجموعه، تهیه و نصب پنجره چوبی دست ساز مطابق نمونه موجود برای پنجره های آسیب دیده و محوطه سازی حیاط پشتی با مصالح کوهی انجام گرفت.

جباری در خاتمه اعلام نمود: اداره کل میراث فرهنگی استان آماده هرگونه همکاری با دستگاه های مختلف برای حفاظت و بازسازی از خانه انصاری ارومیه است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 16323

به "پیگیری ها برای بازسازی خانه انصاری ارومیه ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری ها برای بازسازی خانه انصاری ارومیه ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید