چرا امواج کرونا در خوزستان طولانی می شوند؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران/خوزستان رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به دلایل طولانی شدن امواج کرونا در استان خوزستان گفت: با ورود واکسن به چرخه کنترل بیماری، بارقه های امیدی پیدا شده است که بتوانیم بیماری را علیرغم وجود همه این شرایط، در استان خوزستان کنترل کنیم.

چرا امواج کرونا در خوزستان طولانی می شوند؟

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: اینکه چرا در استان خوزستان امواج کرونا طولانی می شوند اما در استان های مجاور ما امواج کرونا بیشتر از دو سه هفته طول نمی کشد؛ علت را می توانیم در مسائل مختلف جستجو کنیم، از جمله پهناور بودن استان خوزستان، تنوع آب و هوایی، مناطق مختلف جغرافیایی از دامنه کوه گرفته تا دشت، تنوع فرهنگی، هم مرز بودن با کشورهای خارجی و داشتن مرزهای زمینی، هوایی و دریایی.

به گزارش خبرنگاران، وی گفت: از همه مهم تر، مهاجرپذیری استان خوزستان از جمله این علت ها است؛ کارشناسان، کارگران و مهندسین خارجی از کشورهای چین، هند و غیره در صنایع مختلف خوزستان کار می نمایند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: از طرف دیگر، تجمعات عظیم به مناسبت های مذهبی و عزا و عروسی در استان خوزستان تشکیل می شوند که می توانند باعث انتشار بیماری شوند. علت دیگر نیز رعایت نکردن پروتکل ها در حد قابل قبول در استان خوزستان است.

وی توضیح داد: با ورود واکسن به چرخه کنترل بیماری، بارقه های امیدی پیدا شده است که بتوانیم بیماری را علیرغم وجود همه این شرایط، در استان خوزستان کنترل کنیم.

علوی با اشاره به میزان واکسن های تزریق شده در خوزستان، گفت: تا به امروز حدود 132 هزار دوز واکسن کرونا استان خوزستان به مردم تزریق شده است و تقریبا حدود 2.8 درصد از مردم خوزستان یک دوز واکسن را دریافت نموده اند.

وی اضافه کرد: تا به امروز 93 درصد در بخش بهداشت، 91 درصد در بخش درمان، 92 درصد از جانبازان، 70 درصد از سالمندان بالای 80 سال، 60 درصد از سالمندان 75 تا 79 سال و 40 درصد از سالمندان 70 تا 74 سال استان خوزستان واکسن دریافت نموده اند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از همه مردم استان خوزستان تقاضا می گردد طبق برنامه ای که اعلام و از آن ها دعوت می گردد، به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن خود را دریافت نمایند.

علوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، در مورد مطالبی که درباره عوارض واکسن کرونا نقل می گردد، توضیح داد: مردم به شایعات اصلا توجه ننمایند؛ واکسن هایی که در اختیار ما قرار گرفته است، مورد تایید سازمان جهانی بهداشت هستند و در افرادی که واکسن دریافت نموده اند، موارد بیماری یا بیماری شدید و مرگ مشاهده ننموده ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 32381

به "چرا امواج کرونا در خوزستان طولانی می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا امواج کرونا در خوزستان طولانی می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید