ژنرال سابق مصر: بعضی کشورهای منطقه در توطئه علیه سوریه نقش دارند

به گزارش مجله سلو بلاگ، ژنرال سابق ارتش مصر و رئیس انجمن دوستی مصر و سوریه تأکید کرد که بعضی قدرت های منطقه ای و عربی با حمایت اقتصادی از گروه های تروریستی، در توطئه علیه سوریه سهیم بوده اند.

ژنرال سابق مصر: بعضی کشورهای منطقه در توطئه علیه سوریه نقش دارند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، السید خضر ژنرال سابق ارتش مصر و رئیس انجمن دوستی مصر و سوریه تأکید کرد که با وجود حجم توطئه های دنیای، دیگر هیچ توجیهی برای تأخیر در بازگشت سوریه به اتحادیه عرب پذیرفتنی نیست.

خضر در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم گفت که بعضی قدرت های منطقه ای و غربی با حمایت اقتصادی از گروه ها و نهادهای عربی که حامی اصلی گروه های تروریستی بودند، در توطئه علیه سوریه سهیم بوده اند.

وی با اشاره به اینکه این گروه های تروریستی از سراسر دنیا به سوریه منتقل شده و خطر بزرگی برای منطقه هستند، اضافه نمود: با توجه به این مسائل بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و حمایت از آن برای مقابله با طرح هایی که وحدت و سلامت ارضی آن را نشانه رفته است، لازم است..

مصطفی بکری عضو مجلس مصر نیز گفت که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب لازم است و ممانعت از این کار فایده ای ندارد و دلیلی نیز برای آن وجود ندارد.

بکری در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم توضیح داد که سوریه در معرض تجاوزات تروریستی نهاده شد و تعدادی از کشورها نیز به این تجاوزات یاری کردند، دور کردن سوریه از اتحادیه عرب باعث می گردد که ما یک کشور عربی را از امت عربی دور کنیم.

پیشتر لیونید سلوتسکی رئیس کمیسیون بین الملل دومای روسیه از طرح ابتکاری برای ایجاد تیم کاری مجلسی متشکل از روسیه، مصر و سوریه به منظور بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب خبر داده بود.

اتحادیه عرب از سال 2011 به دنبال شروع بحران در سوریه عضویت این کشور را به تعلیق درآمد اما از اواسط ماه دسامبر 2018 بعضی کشورهای عربی اقداماتی را برای احیای روابط با دمشق شروع نموده اند که از جمله آن بازگشایی سفارتخانه های امارات و بحرین در دمشق است.

معاون سابق رئیس دستگاه اطلاعات مصر: بازگشت سوریه به اتحادیه لازم است

سرلشکرحاتم باشات معاون سابق رئیس دستگاه اطلاعات مصر و نماینده مجلس این کشور خواهان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد.

باشات در مصاحبه با روسیا الیوم گفت که عدم حضور سوریه در اتحادیه عرب باعث ایجاد خلأ بزرگ در اتحادیه عرب شده است چرا که سوریه عضو واقعا مهمی در این اتحادیه بود.

وی با اشاره به ضرورت ایفای نقش اتحادیه عرب برای بازگشت سوریه به این اتحادیه، گفت که مصر و روسیه می توانند نقش زیادی در این زمینه ایفا نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 8592

به "ژنرال سابق مصر: بعضی کشورهای منطقه در توطئه علیه سوریه نقش دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژنرال سابق مصر: بعضی کشورهای منطقه در توطئه علیه سوریه نقش دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید