کاهش اهدای خون در فصل سرما

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرکل انتقال خون البرز گفت: در فصل سرما اغلب شاهد کاهش تعداد مراجعه کنندگان به پایگاه های انتقال خون هستیم.

کاهش اهدای خون در فصل سرما

محمدرضا مهدی زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه احتیاج به خون و فرآورده های خونی احتیاجی مستمر است و به فصل خاصی از سال محدود نمی گردد، از شهروندان البرزی به ویژه اهدا نمایندگان مستمر تقاضا می گردد برای تامین احتیاجهای این بخش انتقال خون را تنها نگذارند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اهدای خون در امسال اضافه نمود: از ابتدای سال تا کنون 63 هزار و 883 نفر به پایگاه های انتقال خون مراجعه نموده اند که 80 درصد آنها موفق به اهدای خون شده اند. ازمجموع اهدا نمایندگان 23 هزار و 684 نفر اهدا نماینده مستمر هستند که نیمی از جمعیت اهدا کننندگان در این استان را به خود اختصاص داده است.

مهدی زاده در بخش دیگری از سخنان خود از مردم نوع دوست استان خواست با توجه به فصل سرما و احتیاج بیشتر به فرآورده های خونی به کمک بیماران بشتابند.

وی گفت: مردم همیشه در تهیه و تامین خون و فرآورده های خونی یاور انتقال خون هستند که امیدواریم با اهدای پلاسما در تامین داروهای مورد احتیاج بیماران خاص انتقال خون را نیز کمک نمایند. اهدانمایندگان حتما کارت ملی خود را همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه احتیاج به همه گروه های خونی در این ایام لازم است، اضافه نمود: شرایط عمومی اهدانمایندگان خون وزن بیش از 50 کیلوگرم، سن بین 18 تا 60 سال، رعایت فواصل اهدای خون حداقل به مدت هشت هفته، رعایت تعداد نوبت مجاز اهدای خون در سال برای زنان سالانه سه بار و برای مردان سالانه چهار بار، پرهیز از رفتارهای غیر بهداشتی و برخورداری از سلامت عمومی جسمانی و روانی ست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2225

به "کاهش اهدای خون در فصل سرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش اهدای خون در فصل سرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید