کدام بهتر است؛ گندم کامل یا غلات کامل؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، محصولات غلات و گندم از مدت ها قبل به دلیل خاصیت تقویت کننده سلامتی از جمله بهبود سلامت قلب، کنترل قند خون و حفظ وزن مناسب شناخته شده اند، اما ظهور تبلیغات گمراه کننده همه را گیج نموده است.

کدام بهتر است؛ گندم کامل یا غلات کامل؟

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، بسیاری می پرسند که آیا باید محصولات غلات کامل یا محصولات گندم کامل را خریداری کرد و اینکه آیا تفاوت قابل توجهی بین این دو وجود دارد؟

تفاوت اصلی بین غلات کامل و گندم کامل در نوع دانه مورد استفاده نهفته است. هم محصولات سبوس دار و هم گندم کامل حاوی اجزای سه گانه هسته دانه ها هستند.

این اجزای سه گانه عبارتند از سبوس که لایه بیرونی رشته ای هسته ای بوده که غنی از ویتامین های گروه B و سایر مواد معدنی است، یکی دیگر از اجزای سه گانه جنین بوده که بخشی از هسته و غنی از انواع مواد مغذی مانند چربی های سالم، ویتامین E، ویتامین های گروه B و آنتی اکسیدان هاست.

آندوسپرم حاوی کربوهیدرات های نشاسته ای است. در بیشتر موارد، آرد سفید از آندوسپرم تشکیل شده است.

شرکت فراوری نماینده هنگام استفاده از هسته کامل، می تواند بسته به نوع دانه مورد استفاده از اصطلاح دانه کامل یا گندم کامل استفاده کند.

اصطلاح گندم کامل به طور انحصاری برای محصولاتی استفاده می شود که فقط از هسته کامل گندم در محصولات خود استفاده می نمایند. به عنوان مثال، نان گندم کامل فقط حاوی آرد گندم کامل خواهد بود.

برعکس، اصطلاح غلات سبوس دار هنگام افزودن غلات دیگر به محصول، مانند آمارانت، جو، ذرت، ارزن، کینوا، برنج، چاودار، سورگوم، تریتیکاله و حتی گندم استفاده می شود و از آنجا که گندم نوعی دانه است، در تعریف غلات کامل نیز قرار می گیرد و اساساً، تمام محصولات گندم کامل، غلات کامل هستند.

کدام یک سالم تر است؟

محصولات غلات کامل و گندم کامل حاوی کل اجزای هسته بوده و به همان اندازه مغذی هستند اما با مشاهده آرد تصفیه شده تعیین می شود که جنین و سبوس از آن خارج شده و به تبع، بسیاری از مواد مغذی و فیبر از بین رفته است.

بیشتر تحقیقات نشان می دهد که فواید غلات برای سلامتی ناشی از فیبر، چربی های سالم و مواد مغذی موجود در جنین و سبوس مغز هسته است.

به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2019 بر روی 137 هزار و 807 نفر از وجود رابطه معکوس بین مصرف غلات کامل و وزن خبر داده است.

این نشان می دهد که غلات کامل می توانند به کنترل وزن یاری نمایند و دلیل آن احتمالاً به تاثیر غنی شدن فیبر باز می شود.کدام یک بهتر استگندم کامل یا غلت کامل؛ گندم کامل یا غلات کامل

چندین مطالعه رژیم غذایی غنی از غلات کامل را با کاهش خطر بیماری های قلبی، دیابت نوع 2، انواع خاصی از سرطان و مرگ زودرس مرتبط دانسته اند.

در مقابل، دانه های تصفیه شده، که سبوس و جنین آن ها گرفته شده، به دلیل محتوای کم مواد مغذی و فیبر فواید سلامتی مذکور را ندارند، بنابراین سعی کنید هر زمان که ممکن است، غلات سبوس دار یا محصولات گندم کامل مصرف کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 25038

به "کدام بهتر است؛ گندم کامل یا غلات کامل؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام بهتر است؛ گندم کامل یا غلات کامل؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید