کرونا پس از 102 روز به نیوزیلند بازگشت ، قرنطینه عمومی در پایتخت کشور

به گزارش مجله سلو بلاگ، نخست وزیر نیوزیلند، جسیکا آردرن روز آدینه 24 مرداد در پاسخ نخستین شیوع دوباره کرونا در این کشور پس از ماه ها در بزرگترین شهر این کشور اعلام قرنطینه کرد.

کرونا پس از 102 روز به نیوزیلند بازگشت ، قرنطینه عمومی در پایتخت کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، این اقدام سریع پس از آن صورت می گیرد که نیوزیلند روز سه شنبه نخستین مورد عفونت کووید-19 را پس از 102 روز در خانواده ای در شهر اوکلند پایتخت این کشور گزارش کرد و مقامات بهداشتی تا به حال 29 مورد عفونت مرتبط به همین خوشه بیماری را شناسایی نموده اند.

آردرن در یک کنفرانس تلویزیونی گفت: همانطور که از شروع گفته ایم، راهبرد کلی ما در برابر کووید-19 حذف این ویروس است. ما با همکاری با یکدیگر یک بار از شر کووید-19 خلاص شدیم. ما برای 102 روز طولانی تر از هر کشور دیگری بدون عفونت کرونا ماندیم. ما می توانیم این کار را دوباره انجام دهیم.

آردرن در آستانه انتخاب عمومی آینده تحت فشار حزب اصلی مخالف، حزب ملی واقع شده است که دولت را به متهم آماده نکردن مکان های قرنطینه و پنهان کردن اطلاعات می نماید.

نخست وزیر نیوزیلند گفت که ردیابی تماس و آزمایش های ژنومی نشان داده است که شیوع اخیر هیج ارتباطی با نقاط ورودی مرزی این کشور یا مراکز قرنطینه تحت مدیریت دولت ندارد. او گفت توالی یابی ژنومی این نظریه را که ویروس از هنگام شیوع اصلی به طور خاموش در جامعه در حال انتشار بوده است، رد نموده است.

آردرن گفت: یافته ها نشان می دهد که این مورد شیوع مربوط به انتشار پنهان ویروس در جامعه ما نیست. به نظر می رسد این ویروس جدیدا وارد کشور شده باشد.

کریس هیپکینز، وزیر بهداشت نیوزیلند قبلا گفته بود که آزمایش های ژنومی نشان داده است که ویروس عامل این شیوع جدید از بریتانیا یا استرالیا منتشا گرفته است.

آردرن هشدار داد که احتمالا در روزهای آینده موارد بیشتری از عفونت کشف می گردد، اما گفت اطمینان دارد که مقامات بهداشتی حتی اگر نتوانند منشا این شیوع را بیابند، به طور موفقیت آمیزی محدوده این خوشه را شناسایی خواهند کرد و با ایزوله کردن افراد مبتلا امکان برداشتن محدودیت های عمومی فراهم خواهد شد.

محدودیت های سطح 3 اعلام شده در اوکلند مردم را ملزم می نماید در اغلب اوقات در خانه بمانند و برای بقیه کشور محدودیت های سطح 2 اعلام شده است. این محدودیت ها به شدت محدودیت های سطح 4 که برای چهار هفته در این کشور اجرا شدند، نیست.

  • یک کشور در دنیا کرونا را ریشه کن کرد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 21072

به "کرونا پس از 102 روز به نیوزیلند بازگشت ، قرنطینه عمومی در پایتخت کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا پس از 102 روز به نیوزیلند بازگشت ، قرنطینه عمومی در پایتخت کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید