گزارش تصویری از اعتراضات مردم پورتلند آمریکا

به گزارش مجله سلو بلاگ، هزاران تن از مردم آمریکا برای برگزاری یک اعتراض شبانه دیگر در خیابان های شهر پورتلند در ایالت اورگان تجمع کردند. تا به امروز کوشش مقام های محلی برای بیرون راندن نیروهای سرکوبگر فدرال راه به جایی نبرده است.

گزارش تصویری از اعتراضات مردم پورتلند آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیش از تجمع معترضان آمریکایی در روز آدینه یک قاضی آمریکایی با صدور حکمی درخواست ایالت اورگان برای محدود کردن اقدامات نیروهای فدرال را رد کرد. این نیروهای جنجالی و سرکوبگر، معترضان را حین اعتراضات دستگیر می نمایند و مردم این شهر و مقام های محلی را علیه دولت ترامپ نموده اند.

تا ساعت هشت شب به وقت محلی، چند صد تن از معترضان که غالبا ماسک به صورت داشتند و کلاه گذاشته بودند، در خیابانی که یکی از کانون های تجمع معترضان پیش از حرکت آن ها به سوی دیوان فدرال هتفیلد و عوامل فدرال مستقر در آنجاست، جمع شدند. آن ها شعار سر می دادند و همنوا با صدای طبل ها دست می زدند.

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

در میان گروه های متعدد سازمان دهنده، از جمله اعتراض کارکنان خدمات درمانی، معلمان علیه ظالم ها، وکلایی برای جان سیاهپوستان و دیوار مادران حضور داشتند و جو آن هاردستی، کمیسیونر پورتلند مقابل مرکز عدالت برای معترضان سخنرانی کرد.

در ساعت 9 شب به وقت محلی، جمعیت معترضان، شانه به شانه، با شعار جان سیاهپوستان مهم است و فدرالی ها به خانه بروید خیابان ها را پر کردند و با در دست داشتن پلاکاردهایی به سمت دیوان فدرال پورتلند حرکت کردند.

این نیروهای فدرال آمریکایی که به دستور ترامپ برای سرکوب ناآرامی مستقر شدند، ده ها تن را در جریان اعتراضات شبانه علیه نابرابری نژادی که گهگاه به خشونت کشیده شده است، بازداشت نموده اند. رهبران دموکرات در اورگان تاکید دارند که مداخله نیروهای فدرال به این شرایط بحرانی دو ماه اخیر دامن زده است و دادستان کل این ایالت شکایتی را مبنی بر بازداشت معترضان و انتقال آن ها با خودروهای بی نام و نشان به جریان انداخته است.

افسران فدرال آدینه برای متفرق کردن معترضان جنبش جان سیاهپوستان مهم است، در نزدیکی دیوان فدرال به شلیک گاز اشک آور و محرک های شیمیایی اقدام کردند.

درگیری ها در پورتلند با تنش های سیاسی این کشور و بحرانی بر سر محدودیت های قدرت فدرال، در شرایطی که ترامپ برای اعزام این افسران آمریکایی به دیگر شهرهای تحت کنترل دموکرات ها به منظور مقابله با آنچه جرایم خشن می نامد در تکاپوست، شدت یافته است. ترامپ کوشش دارد بر طبل نظم و قانون و تبلیغ آن به عنوان استراتژی انتخاب دوباره در انتخابات بکوبد، آن هم در شرایطی که اقتصاد از بحران کرونا متزلزل است.

در همین حال دو تن از کهنه سربازان آمریکایی با به چالش کشیدن دستور ترامپ به افسران برای حضور در پورتلند تاکید کردند: این حکمی غیر قانونی است. آن ها از این ماموران فدرالی خواستند تا هنگام شلیک گاز اشک آور، سوگند خودشان را برای دفاع از قانون اساسی به یاد بیاورند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 20316

به "گزارش تصویری از اعتراضات مردم پورتلند آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش تصویری از اعتراضات مردم پورتلند آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید