7 و 70 زوجی بدون فداکاری و کار ترکیبی

به گزارش مجله سلو بلاگ، بوژیدار رادوشویچ، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، محمد انصاری، محسن ربیع خواه، امید عالیشاه، فرشاد احمدزاده، سیامک نعمتی، جونیور براندائو و علی علیپور ترکیب یازده نفره ابتدایی کالدرون در بازی محبت آمیز یکشنبه گذشته مقابل سایپا را تشکیل می دادند. ترکیبی که یک اتفاق ویژه داشت؛ استفاده از دو مهاجم نوک در خط حمله.

7 و 70 زوجی بدون فداکاری و کار ترکیبی

کالدرون پیش از این از سیستم 1-4-1-4 در دو بازی لیگ فزونی استفاده نموده که نتیجه مطلوبی هم نگرفته بود. پرسپولیس نیمه اول بازی با پارس را به کلی از دست داد و در تبریز هم فقط دقایقی شبیه خودش بود. البته این میزان از نوسان در کیفیت بازی پرسپولیس از مسائل و مسائل دیگری نیز ناشی می شد. مثلاً ناهماهنگی های فنی رایج آغاز فصل، دشواری های بازی در تبریز و شرایط سخت آن استادیوم و البته ناآمادگی بعضی بازیکنان.

با این حال از آنجایی که پرسپولیس در چهار فصل گشته غالبا با دو مهاجم نوک بازی نموده بود طبیعی است که با تغییر سیستم تا حدودی سردرگم به نظر برسد و از کیفیت بعضی نفرات نیز کاسته گردد. حالا اما به نظر می رسد کالدرون تصمیمش را گرفته تا از هفته سوم با تغییر سیستم آغاز تازه ای با تیمش داشته باشد و پرسپولیس را با سیستم 2-4-4 به مصاف حریف جنوبی اش بفرستد.

در این سیستم بیرانوند، نادری، نوراللهی، ترابی و امیری به ترتیب جایگزین رادوشویچ، انصاری، ربیع خواه، احمدزاده و نعمتی می شوند اما این ترکیب یک معمای دیگر هم دارد. بعضی می گویند بشار رسن دیگر بازیکنی است که به ترکیب اصلی می رسد و جای عالیشاه را در این ترکیب می گیرد اما شاید امیری در مرکز زمین بماند و عالیشاه یا نعمتی به عنوان هافبک چپ بازی نمایند که احتمال این تغییر زیاد نیست.

در عین حال مهم ترین اتفاق این ترکیب تشکیل زوج جدید در خط حمله پرسپولیس خواهد بود. زوجی که با جونیور براندائو و علیپور تشکیل می گردد و همه منتظر رونمایی از آن در دیدار مقابل نفت هستند. زوجی که همه از آنها گلزنی و تمام نمایندگی می خواهند و قرار نیست یکی فدای دیگری گردد و در نقش مکمل انجام وظیفه کند. در واقع همین مسأله است که می تواند برای آنها نگران نماینده و سخت باشد چرا که شاید این میزان از توقعات حس همکاری و بازی ترکیبی را بین علیپور و جونیور کمرنگ تر نموده و جاه طلبی و خودخواهی آنها را - که البته تا یک حد برای هر مهاجمی ضروری است - تقویت کند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 8243

به "7 و 70 زوجی بدون فداکاری و کار ترکیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 و 70 زوجی بدون فداکاری و کار ترکیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید