بجنورد صاحب پارک موزه می شود

به گزارش مجله سلو بلاگ، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه مقبره‌ شهدا در بجنورد، با داشتن ویژگی‌های معماری در سال 1382 در فهرست آثار ملی ثبت شده است، اظهار کرد: در مذاکرات سه‌جانبه با ارتش و شهرداری بجنورد، این مکان با کاربری پارک موزه احیا می‌شود.

بجنورد صاحب پارک موزه می شود

به‌گزارش خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان‌پناه سرپرست این اداره کل، امروز شنبه 6 مرداد با اعلام این خبر تصریح کرد: زمین این مکان تاریخی در مالکیت ارتش است و به علت ممانعت‌های ارتش در سال‌های گذشته، اداره میراث فرهنگی نتوانسته تا کنون در خصوص مرمت و ایجاد کاربری‌هایی در آن اقدام خاصی انجام دهد که خوشبختانه این امر اکنون با توافق‌هایی محقق شده است.

یزدان پناه افزود: رصدد هستیم بنای مقبره شهدا واقع در شمال شهر بجنورد را مرمت کنیم و در این زمینه شهرداری نیز امور زیربنایی پارک و ایجاد فضای سبز و نصب المان‌هایی را عهده‌دار شده است که با این هم‌افزایی بین بخشی، شاهد افتتاح پارک موزه ارتش در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود.

او با تأکید بر اینکه موزه‌ها مهم‌ترین رکن توسعه گردشگری فرهنگی به شمار می‌رود، اظهار کرد: در پارک موزه ارتش، یادمان شهدای شاخص ارتش، تعدادی از ادوات و جنگ‌افزارها و... به نمایش گذاشته می‌شود که اضافه شدن موزه ارتش به دیگر جاذبه‌ها و دیدنی‌های استان، نشان دیگری از ارزش‌های فرهنگی و تاریخی این خطه از کشور است.

او با بیان اینکه شهدا میراث فرهنگی انقلاب هستند، پررنگ‌ترین نماد در این زمینه را مقبره شهدا دانست و افزود: امروزه گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ به موزه‌ها به‌عنوان مهم‌ترین مجموعه‌های نمایش‌دهنده مستندات تاریخی و فرهنگی اقوام نگاه می‌کنند که پارک موزه ارتش نیز با هدف جذب گردشگر و استفاده شهروندان از فضایی تاریخی، فرهنگی و تفریحی ایجاد می‌شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به اینکه طرح پارک موزه ارتش آماده شده است، گفت: واحد عرضه محصولات فرهنگی، کافی‌شاپ، محل برپایی نمایشگاه‌های موقت و بازارچه صنایع‌دستی از دیگر امکانات در نظر گرفته‌شده در این طرح است.

منبع: chtn.ir
انتشار: 24 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 51

به "بجنورد صاحب پارک موزه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بجنورد صاحب پارک موزه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید