روزی که رییس پیشین بارسلونا به رگبار بسته شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، خوسپ سونیول توسط نیروهای شورشی اسپانیایی در آگوست 1936 به رگبار بسته شد.

روزی که رییس پیشین بارسلونا به رگبار بسته شد

به گزارش خبرنگاران، مرگ خوسپ سونیول جزو اتفاق هایی به حساب می آمد که مردم بارسلونا معتقد بودند قربانی سیاست های فرانکو، دیکتاتور وقت اسپانیا شده اند. نماینده جمهوری اسکرا کاتالونیا توسط نیروهای شورشی آلتو لئون به رگبار بسته شد. آنها در نخستین تابستان جنگ داخلی سونیول را به قتل رساندند.

در آن موقع سونیول رئیس باشگاه بارسلونا نبود. او دهم جولای از سمتش استعفا کرد اما در ششم آگوست کشته شد. روزنامه موندو دپورتیوو دلایل سونیول را برای استعفا منتشر کرد. او در روزهای نخست آگوست در مادرید حضور داشت و به مرز نزدیک شده بود. نیروهای فرانکو از آفریقا به اکسترامادورا رسیده بودند و در خیابان پلاتا حضور داشتند تا به تالاوارا برسند. در شمال نیروهای مولا خیابان لاکرونیا را به تصرف خود در آورده بودند. آنها قصد داشتند تا پایتخت پیش بروند.

خبر نادرست یک روزنامه در ششم آگوست به ضرر سونیول تمام شد. به نوشته روزنامه اسپانیایی نیروهای معروف به ماسیا-کومپانیس با یک حمله ناگهانی روبرو شدند و مجبور شدند نیروهای خود را که در آلتو لئون حضور داشتند بازگردانند. سونیول به همراه راننده خود و 50 هزار پسو برای نیروهای شورشی به سمت آن منطقه حرکت کرد. با وجود عملیات اخیر جمهوری خواستار او به نشانه های هشدار دهنده توجهی نکرد و متوقف نشد. سونیول به پیشروی اش ادامه داد و سپس متوجه شد دروازه شهر باز است. زمانی که از اتومبیل رسمی اش در 51 کیلومتری جاده لاکرونیا پیاده شد به رگبار بسته شد. او به خاطر جمهوری خواه و نماینده اسکرا بودن با چنین سرنوشتی روبرو شد و این قضیه ربطی به حضورش در بارسلونا نداشت.

این جنایت بی رحمانه در یک جنگ بی رحمانه رخ داد اما به فوتبال و بارسلونا مربوط نبود. در داستانی دیگر که از بارسلونا نشات گرفته است نوشتند سونیول آن پول را برای امضای قرارداد با لانگارا حمل می کرد. لانگارا بازیکنی بود که به اویدو، شهر فرانکو تعلق داشت و تحت کنترل آراندا بود. به نوشته این منبع سونیول به همین منظور چهار مرتبه به مرز رفته و برگشته است تا با صدها کیلومتر دور شدن از منطقه ملی با این بازیکن قرارداد امضا کند و با او برگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 1362

به "روزی که رییس پیشین بارسلونا به رگبار بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزی که رییس پیشین بارسلونا به رگبار بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید