سفر غیرمنتظره زنگنه به روسیه و تاکید مسکو بر افزایش فراوری نفت

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وبیژن زنگنه بلافاصله پس از ورود به مسکو، با الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه پشت درهای بسته دیدار و مصاحبه کرد.

سفر غیرمنتظره زنگنه به روسیه و تاکید مسکو بر افزایش فراوری نفت

وزیر نفت روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در مسکو گفت: ایران و روسیه به صورت دائم در تماس هستند و این امر به تقویت همکاری های دو طرف در روابط تجاری، اقتصادی و بویژه در حوزه انرژی یاری می نماید.

الکساندر نواک اضافه کرد: با افزایش یک میلیون بشکه ای نفت این امیدواری بوجود می آید که بازار نفت به ثبات برسد و از هیجانی شدن بازار دنیای جلوگیری گردد. وزیر انرژی روسیه با تاکید بر ضرورت پایبندی همه کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به سقف های معین شده گفت : پایبندی به سهمیه های معین شده توسط کشورهای فراوری کننده نفت علاوه بر ایجاد ثبات در بازار نفت، می تواند منافع فراوری کنندگان و مصرف کنندگان و نیز امنیت سرمایه گذاری را در پی داشته باشد. نوواک همچنین گفت: مهم ترین دستور کار مذاکره دو طرف، مسئله پاسخگویی به نیازهای رو به رشد انرژی در سراسر دنیا و جلوگیری از تنش بیشتر در بازار نفت بود. بیژن زنگنه هم در این دیدار گفت: دو طرف همکاری های ایران و روسیه در حوزه نفت و گاز و نیز مسائل مربوط به بازار دنیای نفت، امکان تنظیم فراوری و استخراج نفت طبق تفاهم نامه های اوپک را مورد بحث و آنالیز قرار دادند. وزیران نفت ایران و روسیه همچنین از بهبود فراوری بیشتر نفت، طبق توافق اوپک و همکاری های بین دو کشور در حوزه سوخت و انرژی خبر دادند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 1351

به "سفر غیرمنتظره زنگنه به روسیه و تاکید مسکو بر افزایش فراوری نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر غیرمنتظره زنگنه به روسیه و تاکید مسکو بر افزایش فراوری نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید