سنای آمریکا لوایح پیشنهادی برای بازگشایی دولت را به رأی می گذارد

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا روز سه شنبه موافقت کرد که دو لایحه پیشنهادی برای بازگشایی دولت فدرال روز پنج شنبه بعدازظهر (24 ژانویه/ 4 بهمن ماه) به رأی گذاشته گردد.

سنای آمریکا لوایح پیشنهادی برای بازگشایی دولت را به رأی می گذارد

پیشبرد هر یک از لوایح پیشنهادی مستلزم کسب 60 رأی موافق است. این لوایح عبارتند از: 1) لایحه پیشنهادی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای بازگشایی دولت مبتنی بر تأمین بودجه 5.7 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی و تمدید حمایت های قانونی از بعضی از مهاجران به مدت سه سال. 2) قطعنامه تمدید سه هفته ای؛ در صورتی که لایحه پیشنهادی ترامپ نتواند آرای لازم را کسب کند، مجلس سنا این قطعنامه را به رأی خواهد گذاشت.

لازم به ذکر است که قطعنامه تمدید [بودجه] سه هفته ای یک لایحه تخصیص بودجه است که بودجه مورد احتیاج برای ادامه فعالیت وزارتخانه ها، آژانسها و بعضی نهادهای تعطیل شده دولت فدرال را تأمین می نماید.

به رغم توافق اخیر رهبران سنا، هنوز هیچ تضمینی وجود ندارد که این لوایح پیشنهادی بتوانند با کسب آرای لازم، به بن بست چند ماهه خاتمه داده و باعث بازگشایی دولت شوند.

شایان ذکر است که توافق روز سه شنبه میان مک کانل و چارلز شومر رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنا برای به رأی گذاردن این لوایح پیشنهادی، نخستین بارقه پیشرفت در روابط پر افت و خیز جمهوریخواهان و دموکراتهای کنگره بشمار می رود.

در همین ارتباط، سناتور شومر با قدردانی از مک کانل به دلیل موافقت با این رأی گیری، طرح پیشنهادی حزب دموکرات را راهی برای برون رفت از نزاع کنونی دو حزب بر سر لایحه بودجه دانست.

لازم به ذکر است که مجلس سنای آمریکا پیش از این یک قطعنامه تمدید را در اواخر ماه دسامبر تصویب کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2441

به "سنای آمریکا لوایح پیشنهادی برای بازگشایی دولت را به رأی می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنای آمریکا لوایح پیشنهادی برای بازگشایی دولت را به رأی می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید