مرکل: روسیه نباید بنادر اوکراین را مسدود کند، مسکو به تعهداتش عمل کند

به گزارش مجله سلو بلاگ، صدراعظم آلمان تاکید نمود روسیه باید اجازه دسترسی به بنادر اوکراین در حاشیه دریای آزوف به وسیله تنگه کرچ را بدهد؛ تنگه ای که سرزمین اصلی روسیه را از شبه جزیره کریمه جدا می نماید.

مرکل: روسیه نباید بنادر اوکراین را مسدود کند، مسکو به تعهداتش عمل کند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان شنبه در حاشیه نشست جی 20 در آرژانتین پس از دیدار دوجانبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با خبرنگاران صحبت کرد.

هفته گذشته روسیه سه کشتی نیروی دریایی اوکراین و خدمه آنها را در تنگه کرچ که دریای سیاه را از دریای آزوف جدا می نماید، توقیف کرد. اوکراین مدعی است که روسیه تنها اجازه عبور کشتی های روسی را از تنگه کرچ می دهد و عملا بنادر آن کشور در دریای آزوف را مسدود نموده است.

مرکل به خبرنگاران گفت: کشتی رانی آزاد در دریای آزوف به سمت ساحل و بنادر اوکراین باید تضمین گردد. این مساله در معاهده سال 2003 آمده است و روسیه باید به آن عمل کند.

آلمان و فرانسه در سال های اخیر برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین کوشش نموده اند اما این امر تاثیر چندانی در خصومت دوجانبه آنها نگذاشته است. رئیس جمهوری اوکراین تاکید دارد روسیه در امتداد مرزش با اوکراین در حال تقویت نیروهای زمینی و استحکامات نظامی خود است.

پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین گفت روسیه بیش از 80 هزار نیرو، 1400 واحد توپخانه و صدها سامانه پرتاب راکت، 900 تانک، 2300 خودروی زرهی جنگی، 500 هواپیما و 300 بالگرد در امتداد مرزشان مستقر نموده است. پوروشنکو این سخنان را شنبه در یک مراسم نظامی در اوکراین عنوان کرد.

این ارقام که صحت آنها هنوز تایید نشده است، بخش اعظم نیروها و تجهیزات منطقه نظامی غربی روسیه را تشکیل می دهد. در همین حال سرویس مرزی اوکراین اظهار داشت به حدود 100 شهروند روس اجازه ورود به این کشور داده نشده است چرا که ممنوعیت ورود مردان روس در جریان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2043

به "مرکل: روسیه نباید بنادر اوکراین را مسدود کند، مسکو به تعهداتش عمل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: روسیه نباید بنادر اوکراین را مسدود کند، مسکو به تعهداتش عمل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید