کمپین مطبوعات آمریکا علیه ترامپ

به گزارش مجله سلو بلاگ، روزنامه های کوچک و بزرگ آمریکا کمپین هماهنگ گردیده ای را با تاکید بر اهمیت آزادی مطبوعات در واکنش به لفاظی های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شروع کردند.

کمپین مطبوعات آمریکا علیه ترامپ

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه بوستون گلوب چند روز گذشته درخواستی را مبنی بر همراهی مطبوعات و رسانه ها مبنی بر نوشتن یادداشتی مستقل علیه ترامپ با #EnemyofNone (# رسانه ها دشمن هیچ کس نیستند) طی امروز (16 اوت) در اعتراض به لفاظی های دونالد ترامپ عنوان نمود.

در طول 19 ماه گذشته جنگ لفظی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا علیه اصحاب رسانه این کشور به صورت یک مسیر یک طرفه ادامه داشته است. ترامپ رسانه ها را به عنوان دشمن مردم آمریکا توصیف می نماید.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که ده ها سازمان خبری از جمله روزنامه های پرتیتراژ همچون میامی هرالد، دنورپرت تا روزنامه های محلی این پیشنهاد را قبول کردند.

در همین راستا یکی از مسؤولان بوستون گلوب گفت: علی رغم حملات ترامپ علیه رسانه ها ما دشمن مردم نیستیم.

این روزنامه در ستون یادداشت خود نوشت: امروز در آمریکا ما رئیس جمهوری داریم که اعضای رسانه ها را که از سیاست های دولت کنونی آمریکا حمایت نمی نمایند به عنوان دشمن مردم معرفی می نماید. این تنها یکی از دروغ هایی است که توسط این رئیس جمهوری بیان گردیده است. روزنامه نگاران دشمن مردم نیستند.

این روزنامه رفتار ترامپ علیه مطبوعات را همچون رفتار اقتدارگرایانی مانند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دانست که خبرنگاران را دشمن اعلام می نمایند.

این کمپین مطبوعات آمریکا علیه ترامپ در حالی به راه افتاده است که دونالد ترامپ در بسیاری از موارد رسانه های مهم از جمله سی ان ان و نیویورک تایمز را به عنوان رسانه جعلی معرفی نموده است.

روزنامه نیویورک تایمز یکی از روزنامه هایی است که در بیشتر موارد مورد هدف انتقادهای ترامپ قرار می گیرد.

این روزنامه همسو با این کمپین یادداشتی منتشر و گفت: تنها مردم حق دارند که از مطبوعات انتقاد نمایند. اصرار بر اینکه حقایقی که دوست نداریم اخبار جعلی هستند اقدامی خطرناک برای زندگی دموکراسی است. اعلام خبرنگاران به عنوان دشمن مردم یک اقدام مخاطره آمیز است.

در سراسر آمریکا روزنامه های بسیاری در دفاع از جایگاه خود در جامعه و اعلام اینکه هدف آنها بیان حقایق به مردم است یادداشت هایی را منتشر کردند.

مدافعان آزادی مطبوعات گفتند که ترامپ یک تهدید واقعی علیه نقش مطبوعات در جامعه است.

منبع: isna.ir
انتشار: 14 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 96

به "کمپین مطبوعات آمریکا علیه ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپین مطبوعات آمریکا علیه ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید