آشنایی با سوغاتی های کشور مالزی

به گزارش مجله سلو بلاگ، آشنایی با سوغات مالزی

کشور مالزی مقصد برای مسافران با سبک سفرهای مدرن! این کشور که در سال های اخیر پیشرفت های بسیاری داشته توانسته در بین گردشگران بسیار محبوب گردد و سالانه افراد زیادی برای سفر به سمت آن آماده شوند. اما رسم متداولی که بین ما ایرانی ها وجود دارد، خرید سوغاتی از مقصدی است که به آن سفر می کنیم. در سفر به شهرهای کوالالامپور یا لنکاوی که از مقاصد توریستی این کشور است ضروری است تا بدانید سوغات مالزی چه چیزهایی هستند. ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم درباره سوغات مالزی صحبت کنیم.

آشنایی با سوغاتی های کشور مالزی

برای خواندن این مطلب، حدود 3 دقیقه زمان احتیاج دارید.

پارچه باتیک، سوغات سنتی مالزی

یکی سوغات مالزی پارچه باتیک است که در واقع یک پارچه چاپی است. این پارچه از مردم جزیزه جاوا به ارث رسیده است و هواداران بسیاری هم دارد. سبک باتیک ترکیبی از رنگ های روشن و رگه های رنگی است که در اثر استفاده از واکس در حین عملیات رنگرزی از آن ها استفاده می گردد. این پارچه ها به طور معمول در دوخت لباس محلی به نام سارونگ و کیسه پول نیز استفاده می گردد.

برای پیدا کردن این پارچه می توانید به آدرس زیر بروید:

Zakir Batik, M27, 28, Central Market Annexe, Jalan Hang Kasturi, 50050 Kuala Lumpur

وب سایت: www.centralmarket.com.my

ساعت بازدید: 10am-10pm

میوه دوریان

یکی از معروف ترین میوه های کشور مالزی که حتما نام آن را شنیده اید، اگر هم نام آن را نشنیده باشید از ویژگی های آن که بوی بد و تندی است حتما چیزهایی به گوشتان خورده است.

میوه دوریان که به پادشاه میوه های کشور مالزی معروف است جز سوغات مالزی محسوب می گردد ولی توجه داشته باشید با توجه به بوی تند این میوه حتما سلیقه طرف مقابلتان را در نظر داشته باشید.

داخل میوه دوریان ماده ای شبیه به کاسترد وجود دارد و بهترین نوع این میوه در رائوب (Raub) پیدا می گردد.

گفتنی است که بگوییم بعضی از خطوط هواپیمایی به دلیل بوی بدی که این میوه دارد، اجازه بردن آن را به هواپیما نمی دهند. از همین رو بهتر است که شکلات ها و پنکیک هایی با طعم این میوه برای خرید سوغات مالزی بهره ببرید.

پارچه سانگکت

از مشهورترین سوغات مالزی پارچه هایی به نام سانگکت است. این پارچه ابریشمی یا نخی با رشته های طلا یا نقره آنچنان با ظرافت بافته شده اند که ارزش بسیار بالایی پیدا نموده اند. حتی بعضی هستند که به عنوان سوغات مالزی اشیایی که با پارچه سانگکت ساخته شده است را به عنوان سوغاتی تهیه می نمایند. این اشیا عبارت از کیف پول، کیف، دفترچه و زیربشقابی است.

گفتنی است که چه پارچه سانگکت را بخرید و چه اشیایی که با آن ساخته شده است جز کالاهای لوکس و گران قیمت محسوب می گردد.

برای پیدا کردن این پارچه می توانید به آدرس زیر بروید:

Peninsular Arts & Borneo Crafts, KB09, Central Market Annexe, Jalan Hang Kasturi, 50050

وب سایت: www.centralmarket.com.my

ساعت بازدید: 10am-10pm

ساز سپه

یک ساز قایقی به نام سپه در بین مالزیایی ها وجود دارد که صدای آن در بین قبیله های ساراواک هنوز هم شنیده می گردد. تارهای این ساز بسیار آرامش بخش بوده و فضای خاص و بی نظیری را به مراسم های مذهبی مالزیایی ها می بخشد. این مراسم ها اغلب در خانه های سنتی موسوم به لانگ هاوس اجرا می گردد و احساسی شبیه به حضور در جنگلی رنگارنگ را احساس خواهید کرد.

لباس سنتی

همانطور که می دانید مالزی کشوری از فرهنگ های مختلف است که به طور قطعی نمی توان یک لباس خاص را برای آن ها در نظر گرفت. از همین رو لباس های سنتی و محلی بسیاری در بازارهای این کشور وجود دارد که بتوانید برای خرید به سمت آن ها بروید. مسافران می توانند برای خرید لباس سنتی به عنوان سوغات مالزی بجو کورونگ یا بجو ملایو را انتخاب نمایند. این لباس ها به اندازه ای رنگارنگ و جذاب هستند که شما را در حین خرید شگفت زده خواهد نمود.

قهوه سفید

قهوه سفید به شدت بین مردم مالزی مشهور و محبوب است. این قهوه در ابتدا در ابتدا قهوه سفید مصرفش از ایپوه شروع شد و در تمامی کافی شاپ های محلی مالزی هم یافت می شد، امروزه اما در سراسر مالزی می توانید آن را پیدا کنید و به عنوان سوغات مالزی همراه خودتان بیاورید. نام قهوه سفید ترجمه مستقیم لغت چینی آن است که در گذشته معدنچی ها به آن پراک گفتند. به منظور تهیه قهوه سفید مالزیایی ها دانه های قهوه را با کره گیاهی روغن نخل تفت می دهند و همراه با شیرعسلی سرو می گردد.

دادال

یک خوراکی شیرین و چسبناک که از محبوبیت بالایی در کشور مالزی برخوردار است دادال است. این خوراکی تقریبا شبیه به تافی هایی است که در ایران هم داریم و به دو شکل جویدنی و سفت یا چسبناک و ترد نیز تهیه می گردد. خوراکی دادال را با شیر نارگیل و قند خرما درست می نمایند و کمی هم البته اسانس پاندان یا دوریان به آن اضافه می نمایند.

برای پیدا کردن این پارچه می توانید به آدرس زیر بروید:

Pak Lang Dodol, NS32, Central Market Annexe, Jalan Hang Kasturi, 50050 Kuala Lumpur

وب سایت: www.centralmarket.com.my

ساعت بازدید: 10am-10pm

اسلحه سومپیت

سوغات مالزی بسیار متنوع است، از پارچه و میوه گرفته تا صنایع دستی که از جذاب ترین سوغات این کشور به شمار می رود. اسلحه سومپیت یکی دیگر از سوغات مالزی است که یک اسلحه دمیدنی سنتی اندونزیایی و مالایی برای شکار حیوانات کوچکی به شمار می رود.

به منظور خرید این سوغاتی می توانید به گیفت شاپ هایی که در فرودگاه های مالزی هستند، بروید.

محصولات پیوتر

اگر خواستید که یک سوغاتی بسیار ارزشمند و شیک برای بستگانتان یا خودتان در سفر به این کشور تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم که محصولات رویال سلانگور را انتخاب کنید. این محصول از طراحی های کلاسیک دارد تا طراحی های سنتی و مدرن که شامل ظرف های آشپزخانه و بازی های شطرج و … می گردد.

دمپایی های مزین با قیمت های ارزان

یکی دیگر از سوغات مالزی که می توانید با خرید آن یادگاری به یادماندنی از مالزی را همراه خودتان داشته باشید، دمپایی های مزین شده این کشور هستند. شما می توانید دمپایی های رنگارنگ را که در باازرهای این کشور به فروش می رسد را تهیه کنید و به دوستان یا بستگانتان هدیه دهید.

نام این دمپایی ها یونیا (yonya) است که می توانید با هزینه ای حدود 90 هزار تومان یک جفت از آن ها را به یادگار بخرید. دلیل بالا بودن قیمت این دمپایی ها دست دوز بودن آن ها است.

محصولات الکترونیکی مالزی در مالزی

یکی از دستاوردهای صنعتی شدن کشور مالزی این بود که آن ها توانستند محصولات الکترونیکی بسیاری بسازند و مسافران بتوانند از آنها به عنوان سوغات مالزی بهره برداری نمایند. شما می توانید محصولات با کیفیت را با قیمت های بسیار مناسبی تهیه کنید، از جمله محصولاتی که می توانید در این کشور تهیه کنید تلفن همراه، دوربین، نوت بوک، تبلت، تلویزیون و … است.

لابو سایونگ

یک ظرف شیشه ای که شبیه به کدو هلوایی است! این ظرف که لابو سایونگ نام دارد جز باحال ترین سوغات مالزی است که می توانید برای خودتان یا بستگانتان بیاورید. مالزیایی ها از این ظرف برای نگهداری آب استفاده می نمایند و جز اصلی ترین و قدیمی صنایع دستی مالزی به شمار می رود. این سفالین ها آب را بسیار خنک می دارند و می توانید از در گرمای تابستان از آن بهره ببرید. متوسط قیمت این محصول بین 6 تا 22 هزار تومان است.

لوازم آرایش مالزی

یکی از جدیدترین سوغات مالزی که پس از صنعتی شدن این کشور به وجود آمد، لوازم آرایشی است. سالانه در کشور مالزی نمایشگاهی از بهترین و معروف ترین برندهای روز جهان برگزار می گردد که می توانید برای خرید کالاهای با کیفیت که قیمت مناسبی هم داشته باشند به سمت آن ها بروید.

جواهرات و ساعت در مالزی

معروف ترین برندهای ساعت در مالزی! شاید این جمله کمی کلیشه ای باشد و شما بگویید در هر کشور ممکن است معروف ترین و بهترین برندهای ساعت پیدا گردد. اما در کشور مالزی فرقی که وجود دارد این است که می توانید با رفتن به مناطق آزاد گران قیمت ترین ساعت ها را با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید.

بازی سنتی کنگ کاک

در خاتمه معرفی سوغات مالزی می خواهیم یک بازار سنتی هم در این کشور خدمتتان معرفی کنیم که از بدو ورود تا آخرین لحظه ای که در آن حضور دارید می توانید محصولات جذاب و دیدنی را در آن ببیند و خریداری نمایید.

همانطور که می دانید جمعیت کشور مالزی شامل اقوام مختلفی نظیر چینی ها، مالزیایی ها و هندی است از همین آداب و رسوم مختلفی در این کشور وجود دارد که این موضوع در بازارهای این کشور هم نمایان است. شما می توانید در این بازار یکی از معروف ترین بازی ها در این کشور که کنگ کاک نام دارد را تهیه کنید.

khaneh-jok-sms.ir: جملات زیبا و دلنشین جدید | جملات آموزنده و زیبا | جملات زیبا از بزرگان را اینجا بخوانید

discountbook.ir: کتاب ارزان | مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: الی گشت
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15666

به "آشنایی با سوغاتی های کشور مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سوغاتی های کشور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید