اشتغال 200 هزار نفر در حوزه صنعت خراسان رضوی

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر پس از حوزه خدمات که بیشترین اشتغال را فراهم نموده، حوزه صنعت توانسته زمینه اشتغال را برای 200 هزار نفر نیرو، در این استان فراهم کند.

اشتغال 200 هزار نفر در حوزه صنعت خراسان رضوی

محمدرضا مس فروش در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس صنعت، معدن و تجارت تایباد که در فرمانداری این شهرستان برگزار گردید، در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اکنون 10 هزار نفر در حوزه معدن فعالیت دارند، شهرستان مرزی تایباد ظرفیت لازم برای توسعه معادن را دارد و باید از این پتانسیل در جهت آماده کردن زیرساخت ها استفاده کرد.

وی با اشاره به 451 طرح نیمه تمام در حوزه صنعت، معدن و بازرگانی این استان اضافه نمود: برای این تعداد طرح با 50 درصد رشد فیزیکی 50 هزار میلیارد ریال سرمایه پیش بینی شده که اگر در امسال به اتمام برسد، اتفاق خوبی در اقتصاد استان رخ خواهد داد.

مس فروش بیان نمود: برای توسعه مالی احتیاج به ارز است و دست یافتن به این مهم در گرو تعاملات تجاری با کشورهای همسایه می باشد؛ از آن جا که خراسان رضوی در همسایگی کشور افغانستان قرار گرفته، فرصت مناسبی برای ایجاد این تعامل به وجود آورده که با افزایش صادرات می توان ارز لازم را به دست آورد.

وی ادامه داد: نکته مهم در این تعامل تجاری رضایت مندی کشور همسایه است، افغانستان تمایل به معاملات دوجانبه با ایران را دارد و برای تراز کردن این تعامل باید کالاهای مورد احتیاج را از کشور همسایه تهیه کرد، در این معامله می توان به ارز مورد احتیاج دست یافت و همچنین تراز تجاری را نیز رعایت کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در انتها به رفع مسائل بازارچه مرزی اشاره نمود و گفت: سازمان صمت به دنبال آن است تا هر چه زودتر مسائل بین المللی بازارچه مرزی را رفع کند تا از این فرصت برای توسعه تبادلات تجاری با کشورهای همسایه استفاده گردد؛ در حال حاضر گرم شدن روابط تاجیکستان با ایران فرصتی برای رشد مالی را فراهم نموده است.

لازم به ذکر است در مراسم تکریم و معارفه رئیس صنعت، معدن و تجارت تایباد که روز گذشته برگزار گردید؛ از زحمات محمد اشرفی تقدیر و محمد کریمی به عنوان رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان تایباد منصوب شد؛ محمد اشرفی نیز به عنوان رئیس صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه منصوب گشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 17948

به "اشتغال 200 هزار نفر در حوزه صنعت خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال 200 هزار نفر در حوزه صنعت خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید