اعطای تسهیلات بانکی کم بهره به قالی بافان فسایی

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فسا از اعطای تسهیلات بانکی با سود 4 درصد به قالی بافان اطلاع داد.

اعطای تسهیلات بانکی کم بهره به قالی بافان فسایی

به گزارش از ، کشاورز رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فسا در بازدید و آنالیز مسائل بافندگان فرش دستباف این شهرستان، گفت: هر کدام از پشتیبانان فراوری فرش که مایل به بهره مندی از این تسهیلات باشند، می توانند به این اداره مراجعه نمایند و در این زمینه محدودیت اعتباری وجود ندارد.

وی از فرش دستباف به عنوان یک هنر چند صد ساله در شهرستان فسا نام برد و اضافه نمود: طرح و نقوش استفاده شده در صنعت فرش دست باف در سطح شهرستان برگرفته شده از ذهن و خیال خود بانوان هنرمند فسایی است که این هنر بر اثر خشکسالی های به وجود آمده دچار رکود شده که با حمایت از صنعت فرش بافی در شهرستان فسا علاوه بر توسعه این هنر میتوان نقش بسزایی هم در اقتصاد خانواده ها ایفا کرد.

کشاورز با بیان این که این شهرستان یکی از شهر های فراوریی فرش دست باف در استان فارس به شمار می آید، اضافه نمود: در حال حاضر در سطح شهرستان فسا حدود 7 هزار نفر مشغول به فرش بافی و گلیم بافی هستند که از این تعداد حدود 3 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فسا از حمایت دولت برای هنر فرش بافی در سطح شهرستان فسا اطلاع داد و گفت: امسال برای دو طرح پشتیبان قالی بافی مبلغ 250 میلیون تومان اعتبار با اشتغال زایی بیش از 50 نفر پرداخت شده است که تا انتها امسال نیز برای چهار طرح دیگر و با اشتغال زایی بیش از 150 نفر 400 میلیون تومان دیگر پرداخت خواهد شد.

شهرستان فسا در فاصله 151 کیلومتری شیراز قرار گرفته است.م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2161

به "اعطای تسهیلات بانکی کم بهره به قالی بافان فسایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای تسهیلات بانکی کم بهره به قالی بافان فسایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید