افغانستان، سرکرده داعش برای فرار از محاصره طالبان به دولت تسلیم شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، سخنگوی طالبان گفت که سرکرده داعش تحت محاصره اعضای این گروه قرار داشت و برای نجات خود به دولت افغانستان تسلیم شد.

افغانستان، سرکرده داعش برای فرار از محاصره طالبان به دولت تسلیم شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت که عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی که امنیت ملی افغانستان مدعی دستگیری وی می باشد به دلیل فشارهای طالبان مجبور به تسلیم به نیروهای افغان و پناه بردن به دولت افغانستان شد.

مجاهد به دیلی تایمز گفت که اورکزی در منطقه مزار دره ولایت کنر در محاصره طالبان قرار داشت که به نیروهای امنیتی افغان تسلیم شد.

سخنگوی طالبان اظهارداشت: اعضای طالبان اورکزی را در منطقه مزار دره ولایت کنر محاصره نموده بودند که وی با نیروهای امنیتی دولتی تماس گرفت و سپس خود را به آن ها تسلیم کرد.

مجاهد در یک پیغام صوتی تاکید نمود که نیروهای امنیتی افغان در واقع به اورکزی پناه داده اند اما مدعی دستگیر کردن وی می باشند.

وی اضافه کرد: نیروهای امنیتی افغان اورکزی و دیگر اعضای داعش را با موافقت آن ها به مهمانخانه ای منتقل نموده اند.

لازم به ذکر است که تابستان سال 97 نیز در پی حملات طالبان در ولایت جوزجان، حبیب الرحمان سرنموده این گروه تروریستی در شمال افغانستان با دستکم 250 جنگجوی این گروه تروریستی به دولت افغانستان تسلیم شد.

حبیب الرحمان و دیگر اعضای داعش نیز پس از دستگیری به مهمانخانه ای منتقل شدند و اکنون با گذشت نزدیک به دو سال از تسلیم شدن آن ها هنوز هیچکدام از این تروریست ها محاکمه نشده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 14 خرداد 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15150

به "افغانستان، سرکرده داعش برای فرار از محاصره طالبان به دولت تسلیم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، سرکرده داعش برای فرار از محاصره طالبان به دولت تسلیم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید