بهترین ماجراجویی ها برای آدم های اهل سفر

به گزارش مجله سلو بلاگ، واقعیت هایی از ماجراجویان سفر

جهان مکانی زیبا است بنابراین هیچ چیزی نمی تواند بهتر از کشف نقاط مختلف آن در سفرهای ماجراجویانه باشد. هر کدام از مردم برای سفرهای خود دلایل متنوعی دارند. از جمله دلایل آن ها می تواند یادگیری، گسترش چشم اندازهای آن ها، به چالش کشیدن روحیه خود، قدردانی از زندگی خود، ایجاد روابط جدید، فرار از دغدغه های روزمرگی، آرامش و یا داشتن یک ماجراجویی می باشد. اگر شما جزء افرادی هستید که عاشق سفر بوده و یا کسی هستید که نمی توانید منتظر یه فرصت مناسب برای سفر بمانید پس ما به شما پیشنهاد می کنیم که با خبرنگاران همراه باشید تا واقعیت هایی از ماجراجویان سفر را بدانیم که حتما برایتان جالب توجه خواهد بود.

بهترین ماجراجویی ها برای آدم های اهل سفر

واقعیت هایی از ماجراجویان سفر در خصوص فواید مسافرت

  1. مسافرت می تواند مهارت های حل مساله را بهبود بخشیده و میزان خلاقیت افراد را نیز افزایش دهد. برای صداها، بوها، مزه ها، زبان ها و هر چیز جدیدی که دیده می گردد سیناپس های جدیدی در مغز شکل گرفته و باعث تقویت سیستم عصبی می گردد.
  2. یک فرد معمولی در انگلستان به طور متوسط از 10 کشور بازدید نموده است. این میزان برای آلمانی ها شامل 8 کشور و برای فرانسوی ها به طور متوسط شامل 5 کشور می باشد. فقط 29 درصد از آمریکایی ها از کشور خود خارج شده اند.
  3. زنانی که حداقل دوبار در سال را در سفر و تعطیلات سپری می نمایند، به طور قابل توجهی نسبت به افرادی که هر 6 سال یکبار به سفر می فرایند کمتر در معرض حمله قلبی قرار می گیرند.
  4. مردانی حداقل یکبار در سال به تعطیلات و مسافرت نمی فرایند میزان 20 درصد بیشتر در خطر مرگ و 30 درصد بیشتر در خطر حمله قلبی قرار دارند.
  5. با اینکه گم شدن پاسپورت و یا از دست دادن یک پرواز می تواند استرس آور باشد اما در مجموع به طور علمی ثابت شده که سفر کردن باعث کاهش میزان استرس افراد می گردد.

واقعیت هایی از ماجراجویان سفر در خصوص پربازدیدترین ها کشورها

  1. زنانی که حداقل دوبار در سال تعطیلات خود را در سفر به سر می برند کمتر از افرادی که به سفر نرفته یا تعطیلات ندارند دچار افسردگی خواهند شد.
  2. از آنجا که مسافرت باعث می گردد تا مردم از حباب فرهنگی خود خارج شوند اما حس ارتباط آن ها با افراد مختلف افزایش می یابد.
  3. تمامی کشورهای در اتحادیه اروپا بر اساس قانون حداقل چهار هفته تعطیلات را برای افراد در نظر می گیرند. ایالات متحده تنها کشور توسعه یافته ای است که به طور قانونی حتی یک روز تعطیلات را ارائه نمی کند.
  4. فرانسه کشوری است که بیشترین میزان بازدیدنماینده در جهان داشته و سالانه بیش از 82 میلیون گردشگر بین المللی از آن بازدید می نمایند. پس از فرانسه، ایالات متحده و اسپانیا هر کدام با 75.6 میلیون نفر گردشگر در سال در رتبه بعدی قرار دارند.
  5. شلوغ ترین فرودگاه در ایالات متحده، فرودگاه هارتسفیلد جکسون آتلانتا در ایالت جورجیا بوده که بیش از 50 میلیون پرواز در سال دارد.

واقعیت هایی از ماجراجویان سفر در خصوص فسرهای خاص

  1. مالزی دارای بزرگترین هتل جهان بوده که آن حدود 7351 اتاق را شامل می گردد. دومین هتل بزرگ جهان در شهر لاس وگاس قرار گرفته است. مجتمع ونیتی و پالازو (the Venetian and the Palazzo) دارای 7117 اتاق و بیش از 40 رستوران می باشد.
  2. یک شرکت مسافرتی منحصر به فرد به نام کوله پشتی و حرکت (Pack Up + Go) در جهان وجود داشته که سفرهای تعجب برانگیز را برای مسافران خود ارائه می کند. آن ها مشتریان خود را بررسی نموده و سپس یک مقصد مخفی را برای آن ها برنامه ریزی می نمایند.
  3. پولی که در سفر هزینه می گردد افراد را خوشبخت تر از زمانی می کند که پول را برای چیزهای مادی هزینه نموده است.
  4. بهترین مشاغلی برای افرادی که عاشق سفر هستند شامل کارگران بین المللی، معلم انگلیسی، راهنمایان تور، متصدی های کافه، کارکنان دولت ها و باستان شناسان می باشد.
  5. WWOOF یا فرصت های جهانی برای کشاورزی ارگانیک، برنامه ای است که به افراد اجازه می دهد تا در مقابل کار داوطلبانه بتواند به تمامی جهان سفر کند.

واقعیت هایی از ماجراجویان سفر در خصوص انتخاب مقصد

  1. شهر پاریس در فرانسه به عنوان رمانتیک ترین شهر جهان شناخته می گردد. پس از آن شهرهای ونیز و فلورانس ایتالیا در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.
  2. افرادی که در هنگام سفر لپ تاب خود را باز نموده و ایمیل های کاری خود را می خوانند خاطرات کمتری از تعطیلات خود را نسبت به افرادی که لپ تاب خود را در خانه گذاشته به یاد می آورند. به طور خاص، یک ساعت کار در سفر باعث می گردد تا خاطرات سفر خود را 43 درصد به یاد داشته باشید.
  3. افراد درونگرا معمولا سفر به کوه ها را برای خود انتخاب می نمایند در حالی که افراد برونگرا اغلب به ساحل سفر می نمایند.
  4. هودوفوبیا (Hodophobia) ترس از مسافرت و یا سفرهای جاده ای می باشد. کلمه هودو در زبان یونانی به معنی سفر یا جاده بوده و فوبیا نیز به معنی ترس می باشد.
  5. موزه لوور در واقع در اواخر قرن دوازدهم میلادی به عنوان استحکامات نظامی ساخته شده بود. لوور بیشترین میزان بازدیدنماینده در میان موزه های جهان را داشته و سالانه پذیرای بیش از 9 میلیون گردشگر می باشد.

واقعیت هایی از ماجراجویان سفر در خصوص انواع ترس ها از سفر

  1. یک زنوفوب (xenophobe) کسی است که مسافران را از سرزمین های خارجی بترساند.
  2. سایدرودروموفوبیا (siderodromophobia) ترس از قطار، راه آهن یا سفر در قطار است. سایدرو در یونانی به معنی آهن یا چیزی است که از آهن ساخته شده است و درومو در یونانی به معنی مسابقه می باشد.
  3. در حالی که به نظر می رسد سراسر جهان برای سفر آزاد می باشد اما برخی از مکان ها وجود داشته که وارد شدن به آن ها تقریبا غیر ممکن است. از جمله این مکان ها می توان به مرکز داده های گوگل یا همان کد پروژه 02، منطقه 51، ای دی ایکس فلورنس (ADX Florence) بالاترین زندان امنتینی آمریکا و همچنین خزانه شمش های فورت ناکس (Fort Knox Bullion Depository) اشاره کرد.
  4. تمایل به سفر کردن می تواند ژنتیکی باشد و احتمالا به صورت ژن سرگردان می تواند ردیابی گردد. همراه با افزایش سطح کنجکاوی و بیقراری، این ژن با میزان دوپامین در مغز مرتبط می باشد.
  5. زوج هایی که با هم سفر می نمایند تمایل دارند تا روابط قوی تری را ایجاد نمایند. انسان های به طور طبیعی زمانی که نیاز به اعتماد یکدیگر در شرایط جدید دارند با هم پیوند می خورند.

بزرگترین مهاجرت انسان ها در واقعیت هایی از ماجراجویان سفر

  1. کلمه آلمانی فرنوه (fernweh) به معنی بیماری دوری یا نیاز شدید به سفر کردن است.
  2. در سال 2017 بیش از 4 میلیارد نفر توسط هواپیماهای تجاری در سراسر جهان سفر کردند.
  3. در زمان اوج ترافیک هوایی که معمولا جمعه ها بین ساعت 2 تا 4 بعد از ظهر در ماه های ژوئیه تا اوت می باشد، بیش از 16 هزار هواپیما در سراسر جهان در حال پرواز هستند.
  4. آغاز سال جدید چینی بزرگترین مهاجرت انسان ها در جهان می باشد. بیش از 385 میلیون چینی در این زمان برای تعطیلات به خانه ها و کشور خود باز می گردند.
  5. طولانی ترین پرواز در جهان از جده در عربستان سعودی به لس آنجلس در کالیفرنیا آمریکا می باشد. این پرواز حدود 17 ساعت به طول می انجامد.

بزرگترین اجتماع در خصوص واقعیت هایی از ماجراجویان سفر

  1. متوسط قدرت موتورهای جت در حدود 70 هزار اسب بخار می باشد. این در حالی است که متوسط قدرت موتورهای اتومبیل بین 100 تا 200 اسب بخار است.
  2. اصطلاح جت لگ (Jet lag) یا همان تاخیر جت سواری و به هم ریختگی خواب زمانی که از غرب به شرق سفر می کنید بسیار بدتر است. زیرا در سفر از غرب به شرق طول روز ما کوتاه تر شده و چرخه خواب طولانی تر از 24 ساعت می گردد. زمانی که از شرق به غرب سفر می کنید به دلیل اینکه طول روز طولانی تر می گردد، مغز بهتر می تواند سازگار گردد.
  3. بزرگترین مهاجرت در ایالات متحده در تعطیلات شکرگذاری روی می دهد. در این زمان 51 میلیون مسافرت برای بازگشت به خانه برای گذراندن تعطیلات اتفاق می افتد.
  4. زیارت اربعین بزرگترین اجتماع عمومی در جهان می باشد که هر ساله در کشور عراق برگزار می گردد. این اجتماع دو برابر افراد حاضر در سفر حج می باشد.
  5. کوتاه ترین پرواز مسافری بین وستری (Westray) و پاپا وستری (Papa Westray) در جزایر اورکنی (Orkney) اسکاتلند می باشد که تنها 1.7 مایل از سرزمین اصلی جدا شده اند. این پرواز تنها 47 ثانیه به طول می انجامد.
  1. بین سال های 1948 تا 2014 تعداد 85 هواپیما بدون اینکه هیچ اثری از آن ها پیدا گردد مفقود شده اند.
  2. بیشترین شهرهایی که در جهان مورد توجه گردشگران قرار می گیرند، شهر بانکوک در تایلند با بیش از 20.2 میلیون نفر در سال بازدیدنماینده بین المللی در رتبه اول قرار گرفته است. پس از بانکوک، لندن با 20 میلیون و پاریس با 16.1 میلیون گردشگر بین المللی در رتبه های بعدی قرار دارند.

منبع: www.factretriever.com

اخذ ویزا

اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

مجله زیتوا

مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
منبع: الی گشت
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 16068

به "بهترین ماجراجویی ها برای آدم های اهل سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ماجراجویی ها برای آدم های اهل سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید