به تماشای تاریخ روسیه در موزه ملی تاریخ این کشور بروید

به گزارش مجله سلو بلاگ، موزه ملی تاریخ روسیه در مسکو | State Historical Museum

یکی از جاذبه هایی که در میدان سرخ مسکو می توانید به وضوح آن را ببینید، موزه ملی تاریخ روسیه است. این موزه، در نزدیکی دروازه های وسکرسنسکی و در ورودی محوطه کرملین واقع شده و در نتیجه گردشگرانی که برای بازدید از کلیساها و کاخ های کرملین می فرایند، می توانند از نمای بیرونی آن هم دیدن کنند. هر چند که به دلایلی اطلاعات بسیار اندکی از این موزه و آنچه که در درون آن هست، وجود دارد اما در مجله خبرنگاران سعی کرده ایم تا تمام اطلاعات جامع راجع به موزه ملی تاریخ روسیه را برایتان گردآوری کنیم. اگر به روسیه و مسکو سفر کردید، در میان جاذبه های اطراف میدان سرخ مسکو، حتما به تماشای این بنای سرخ بروید.

به تماشای تاریخ روسیه در موزه ملی تاریخ این کشور بروید

بیشتر گروه های تور مسکو عموما تنها به تماشای نمای بیرونی بنا اکتفا نموده و برای ورود به آن برنامه ریزی ندارند. هر چند که این موزه، یکی از مهم ترین و بهترین موزه های قرار گرفته در روسیه و پایتخت این کشور است. بنای تاریخی موزه که خود می تواند به عنوان بنایی دیدنی و کارشناسی از نظر معماری مورد آنالیز قرار گیرد، با رنگ های قرمز و سفید و سبز تزئین شده است.

برج های مربع شکل کاخ با سقف هایی هرمی شکل پوشانده شده اند و خطوط سفید رنگ افقی پنجره های کشیده کاخ موزه ملی تاریخ روسیه را نصف نموده اند. نمای بیرونی و حجم این کاخ موزه در میدان سرخ مسکو، چنان به چشم می آید که امکان ندارد کسی متوجه آن نشود. اولین بنایی که گردشگران در سمت دیگر میدان و روبروی کلیسای سنت باسیل مسکو می بینند، بنای موزه ملی تاریخ روسیه است. ساختمان معاصر بازسازی شده موزه در سمت شمالی میدان سرخ قرار گرفته است.

تاریخ ساخت موزه و بنای آن

تاریخ ساخت این بنا مربوط به قرن نوزدهم میلادی است و ابتدا کاربرد دیگری داشته اما امروزه تبدیل به موزه تاریخ شده است. از امتیازات ویژه اشیای درون موزه می بایست به اولین اثر هنری مربوط به قرن نه میلادی در روسیه اشاره نمود. با این حساب، آثار باارزش و فرایند تاریخی موزه از قرن ششم میلادی و تا به دنیای معاصر ادامه دارد. اقامتگاه های نزدیک این موزه را هم در صفحه رزرو هتل مسکو خواهید دید.

نکاتی برای بازدید از موزه ملی تاریخ روسیه

اگر می خواهید بلیط ورودی بازدید از موزه را خریداری کنید و به دیدن آثار و معماری درون بنا بروید، پیشنهاد می دهیم که 2 ساعت را حداقل برای تماشای آثار موزه وقت بگذارید. همچنین بازدید از این موزه را به بعد از بازدیدهای محوطه کرملین موکول کنید.

نحوه شکل گیری بنای موزه ملی تاریخ روسیه

این بنای سرخ رنگ توسط شخصی به نام وی.شروود (V. Shervud) طراحی و ساخته شده است. این بنا برای یاد تاریخ ملی مردم روسیه و ردیابی پیشرفت روسیه و مردم آن از زمان های باستان تا اواخر قرن نوزدهم را نشان می دهد. نمایشگاه های درون موزه شامل آثاری از قبایل پیش از تاریخ است که در گذشته ای بسیار دور، در روسیه ساکن بوده اند و همچنین آثار هنری ارزشمندی متعلق به اعضای سلسله رومانوف را در این موزه می توانید ببینید.

شکل گیری موزه ملی تاریخ روسیه فرایند تاریخی بسیار جالبی را طی نموده است. در این مکان و در طول تاریخ، بناهای دیگری با کاربری های متفاوتی تشکیل شده اند تا در نهایت به موزه تبدیل شود. قبل از اینکه بنای موزه ملی تاریخ روسیه در این مکان، ساخته شود، اینجا بنای دیگری برپا بود. به دستور پیتر کبیر روسیه، ابتدا در این مکان اولین داروخانه روسیه احداث شد.

پس از آن بنای موجود در این محوطه را به عنوان فضایی الحاقی برای دانشگاه مشهور مسکو در نظر گرفتند. این دانشگاه در سال 1755 میلادی توسط شخصی به نام میخائیل لومونوسوف (Mikhail Lomonosov) تاسیس شد. در نهایت هم به دستور و حکم الکساندر سوم، این بنا برای حمایت از هنرمندان، فیلسوفان و تاریخدانان روسی تبدیل به موزه شد. علاقه شدید مردم روسیه به این بنا را می توان از دقت و توجه مردم روسیه در نگهداری آثار تاریخی باارزش و بنای معماری موزه ملی تاریخ روسیه متوجه شد.

آثار تاریخی درون موزه

یکی از دیدنی ترین و البته بزرگترین اشیایی که در موزه ملی تاریخ روسیه می توانید ببینید، قایق تفریحی قابل توجه و نسبتا بزرگی است که از ساحل رودخانه ولگا کشف شده است. در مقابل، آثار و اشیایی طلایی از قبیله سکاها (Scythians)، نسخه های خطی و طومارها و نوشته هایی بر روی پوست درختانی مانند غان، نسخه های خطی که به قرن ششم میلادی بر می شود، سرامیک محلی روسی و اشیای چوبی ارزشمند و دیدنی هم در این موزه وجود دارند.

کتابخانه موزه ملی تاریخ روسیه دارای بسیاری از نسخه های خطی باستانی و بزرگترین مجموعه سکه در روسیه بوده که مردم این سرزمین به جمع آوری این کلکسیون افتخار می نمایند.

از نکته های جالب توجه درباره موزه ملی تاریخ روسیه وجود میلیون ها اثر تاریخی از گوشه و کنار این کشور است. به همین دلیل این موزه دارای بیشترین مجموعه آثار تاریخی در تمام خاک روسیه شده است.

بخشی از موزه که به نمایش آثار نقاشی های زیبای هنرمندان روسیه پرداخته است، تابلوهای نقاشی از سبک های گوناگونی از قرم هجدهم تا قرن بیستم نشان می دهد. در طبقه دوم موزه آثار و اشیایی تاریخی از محققان خارجی که در مسکو بوده اند، آن هم در طی قرن های هجدهم و نوزدهم میلادی برای نمایش و بازدید عموم به نمایش گذاشته است. در میان این آثار، مجسمه های طلایی و فلزی از الهه ها و خدایان و البته پادشاهان نیز بسیار دیدنی هستند.

در بخش قرون وسطی موزه می توانید به تورها و گروه های بازدید از این بخش موزه ملی تاریخ روسیه بپیوندید. آثار تئاتری شامل تاریخ، سنت و شعر و موسیقی فرهنگ روس ها را در طول قرون وسطی، خواهید دید.

بیشتر گردشگران خارجی که به این موزه می آیند، برای بازدید و تماشای بخش های مختلف بنای درون موزه مانند نقاشی ها و تزئینات روی سقف ها و دیوارها، گردانده می شوند.

  • نزدیک ترین ایستگاه مترو به موزه: ایستگاه مترو اوخوتنی ریاد (Okhotny Ryad)
  • وبسایت موزه: www.shm.ru

از وبسایت موزه می توانید بلیط ورودی آنلاین موزه را خریداری کنید.

ساعات بازدید

این موزه در مجموع از ساعت 10 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر برای بازدید عموم باز است.

در روز های آدینه و شنبه تا دیر وقت باز بوده و تا ساعت 9 شب می توانید برای بازدید از موزه، برنامه ریزی داشته باشید.

  • نکته: یادتان باشد که موزه ملی تاریخ روسیه در مسکو در روزهای سه شنبه برای انجام کارهای درون موزه تعطیل است.

همچنین از روز یکم ماه جوئن (11 خرداد) تا 31 آگوست (9 شهریور) ساعات بازدید از موزه از ساعت 10 صبح تا ساعت 9 شب ادامه دارد. این موزه در روز 7 آگوست (روز 16 مرداد) تعطیل است.

نحوه دسترسی به موزه

یکی از بهترین روش ها برای دسترسی به موزه، استفاده از مترو است. متروی مسکو را برای رسیدن به ایستگاه مترو اوخوتنی ریاد (Okhotny Ryad) یا ایستگاه مترو (Ploshchad Revolyutsii) سوار شوید. برای بیرون آمدن از این ایستگاه ها از سمتی بیرون بیایید که نوشته است: به سمت موزه تاریخ

  • اگر راهنمای صوتی انگلیسی زبان بخواهید باید برای آن مبلغی معادل 110 روبل بپردازید.
  • هزینه ورودی: از 150 روبل تا 700 روبل هزینه ورودی هر نفر
  • آدرس: میدان سرخ مسکو، مسکو 109012

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15508

به "به تماشای تاریخ روسیه در موزه ملی تاریخ این کشور بروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به تماشای تاریخ روسیه در موزه ملی تاریخ این کشور بروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید