بوی ریحان، مرهم التهاب استقلال، پرسپولیس به زمین سفت تبریز خورد، پاس- تراکتور، به یاد روزهای اقتدار سبزپوشان، مهاجری با نساجی روبروی تیم سابق

به گزارش مجله سلو بلاگ، مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های جام حذفی فوتبال ایران امروز و فردا با برگزاری 15 دیدار پیگیری می شود.

بوی ریحان، مرهم التهاب استقلال، پرسپولیس به زمین سفت تبریز خورد، پاس- تراکتور، به یاد روزهای اقتدار سبزپوشان، مهاجری با نساجی روبروی تیم سابق

به گزارش ، مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های جام حذفی فوتبال ایران امروز (یکشنبه) و فردا با برگزاری 15 بازی به اتمام می رسد.

تیم های لیگ برتری از این مرحله وارد جدول رقابت ها شده اند.

در نخستین دیدار مرحله یک شانزدهم نهایی تیم های دسته اولی بادران تهران و مس کرمان به مصاف هم رفتند که پس از ثبت نتیجه تساوی یک بر یک در وقت های قانونی و اضافی، شاگردان مجتبی حسینی در تیم مس پیروز شدند در ضربات پنالتی میزبان خود را 5 بر 3 شکست داده و به مرحله یک هشتم نهایی برسند.

در زیر به بازی های باقی مانده از مرحله یک شانزدهم نهایی نگاهی می اندازیم:

یکشنبه 7 مهر- ساعت 16:20 دقیقه/ گل گهر سیرجان - نفت مسجد سلیمان/ ورزشگاه امام علی سیرجان

تیم های لیگ برتری گل گهر و نفت مسجد سلیمان یکی از بازی های مهم مرحله یک شانزدهم نهایی را انجام می دهند. شاگردان وینگو بگوویچ تا پایان هفته پنجم لیگ برتر با سه مساوی، 2 باخت و کسب سه امتیاز پانزدهم هستند و در سوی مقابل نفت تیم مهدی تارتار هم بدون برد و باخت است و با پنج تساوی متوالی روی پله دوازدهم جدول قرار گرفته است.

گل گهر سال گذشته در جام حذفی شرکت نکرد، اما نفت مسجد سلیمان در دور چهارم مغلوب استقلال این شهر شد و فرصت بازی در مرحله بعدی را از دست داد.

داور: پیام حیدری

کمک ها: رضا سخندان و فرهاد فرهادپور

یکشنبه 7 مهر- ساعت 17:15 دقیقه/ سایپا تهران - داماش گیلانیان / ورزشگاه پاس قوامین تهران

یکی از جذاب ترین بازی های مرحله یک شانزدهم نهایی بین تیم دوم فصل گذشته یعنی این رقابت ها یعنی داماش گیلانیان با سایپا تهران برگزار می شود.

نارنجی پوشان پایتخت که در بازی نیمه نهایی فصل گذشته با شکست 2 بر یک از شاگردان سیامک فراهانی فرصت رسیدن به فینال را از دست دادند، انگیزه زیادی برای جبران آن شکست و انتقام گیری از آبی پوشان رشتی دارند.

شاگردان ابراهیم صادقی با 7 امتیاز در رده هفتم جدول لیگ برتر حضور دارند، اما داماش تا پایان هفته ششم لیگ دسته اول با کسب 9 امتیاز در جایگاه نهم قرار گرفته است.

داماش گیلانیان با برتری 4 بر صفر مقابل مهرگان دره شهر در دور سوم جام حذفی به این مرحله صعود کرده است.

داور: جواد رحیم زاده

کمک ها: حامد صفایی و رحیم حاجیلو

یکشنبه 7 مهر- ساعت 15:30 دقیقه/ پاس همدان- تراکتور تبریز/ ورزشگاه حاجی بابایی همدان

شاید روزی که مصطفی دنیزلی پاس تهران را پس از کسب رتبه نایب قهرمانی پنجمین دوره لیگ برتر ترک کرد، هیچگاه تصور نمی کرد روزی در شرایطی مقابل این تیم قرار بگیرد که تصمیم گیری های غیر ورزشی کار پاس ریشه دار تهران را به جایی برساند که به عنوان پاس همدان در رقابت های لیگ دسته دوم تنها با امید صعود به یک رده بالاتر تلاش کند.

تراکتورسازان که با 11 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در جایگاه دوم جدول لیگ برتر قرار دارند به نظر می رسد کار سختی برای برتری برابر تیم دهم جدول گروه ب لیگ دسته دو نداشته باشند، اما شاگردان احمد جمشیدیان، بازیکن سابق سپاهان و استقلال با توجه به اینکه در جام حذفی شگفتی های زیادی رخ می دهد با این هدف به مصاف حریف متمول و قدرتمندشان می روند.

مسعود شجاعی، کاپیتان تراکتور در این بازی محروم است.

پاس سال گذشته در جام حذفی شرکت نکرد و تبریزی ها هم با شکست از صنعت نفت آبادان در مرحله یک شانزدهم نهایی خیلی زود از دور رقابت ها کنار رفتند.

پاس در مرحله دوم جام حذفی 2 بر یک شهرداری بردسکن را شکست داد و با برتری در ضربات پنالتی مقابل رضوانی اصفهان در مرحله سوم جواز حضور بین 32 تیم برتر رقابت ها را به دست آورد.

داور: حسن اکرمی

کمک ها: یوسف مغروری و میلاد قاسمی

یکشنبه 7 مهر- ساعت 15/ قشقایی شیراز- صنعت نفت آبادان/ ورزشگاه حافظیه شیراز

آبادانی ها در پنج هفته ابتدایی لیگ برتر نتایج به نسبت خوبی کسب کرده و با هشت امتیاز در رده پنجم جای دارند و جام حذفی را هم با هدف عملکردی بهتر نسبت به فصل پیش یعنی حذف در مرحله یک چهارم نهایی شروع می کنند.

شاگردان دراگان اسکوچیچ برای رسیدن به این هدف، کار خود را با بازی خارج از خانه مقابل قشقایی شیراز تیم رده چهاردهمی لیگ یک که پس از جدایی غلامرضا عنایتی از مهدی فروردین به عنوان سرمربی استفاده می کند شروع خواهد کرد.

شیرازی ها در مرحله یک سی و دوم جام حذفی پیروز شدند سرخ پوشان پاکدشت را در ضربات پنالتی مغلوب کنند.

داور: حسین زمانی

کمک ها: محمد رسول ذورقی و حمید سبحانی

یکشنبه 7 مهر- ساعت 15:30 دقیقه/ نساجی مازندران- شهر خودرو مشهد/ ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

نساجی و شهرخودرو یکی از باکیفیت ترین دیدار های مرحله یک شانزدهم نهایی را برگزار خواهند کرد.

دیداری با حضور 2 تیم لیگ برتری که تا پایان هفته پنجم عملکرد خوبی داشته اند و جام حذفی را راهی میانبر برای کسب سهمیه آسیا می دانند.

شاگردان رضا مهاجری با هشت امتیاز در جایگاه پنجم هستند و مشهدی ها هم با 10 امتیاز روی پله سوم جدول جای دارند.

شهرخودرو سال گذشته تا مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی بالا آمد و در این مرحله با باخت در ضربات پنالتی از پرسپولیس حذف شد، اما نساجی هم با شکست در ضربات پنالتی مقابل سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی از دور رقابت ها کنار رفت.

داور: بیژن حیدری

کمک ها: مهدی الوندی و عسگر محمدی

یکشنبه 7 مهر- ساعت 15:30 دقیقه/ نیروی زمینی تهران- نود ارومیه/ ورزشگاه غدیر تهران

نود ارومیه که با هدایت وحید بیاتلو در شش هفته ابتدایی لیگ یک خود را در قامت یک مدعی صعود به لیگ برتر مطرح کرده و اکنون با 13 امتیاز تیم چهارم جدول است، پس از برتری 2 بر یک مقابل اتحاد کامیاران در مرحله یک سی و دوم نهایی در دور چهارم جام حذفی باید به مصاف نیروی زمینی برود که به هیچ وجه وضعیت خوبی در لیگ یک ندارد و با کسب تنها یک امتیاز از 6 بازی ابتدایی اش چهاردهم است.

تیم امیدرضا روانخواه از این مرحله وارد جدول رقابت های جام حذفی شده و امیدوار است برخلاف نتایج ضعیفش در لیگ یک شروع قدرتمندانه ای در جام حذفی داشته باشد.

داور: محمدرضا اکبریان

کمک ها: علی رعیت و علیرضا مرادی

دوشنبه 8 مهر- ساعت 15/ ماشین سازی تبریز- پرسپولیس تهران/ ورزشگاه بنیان دیزل

تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی فصل جدید این رقابت ها را با بازی در خانه یک تیم لیگ برتری یعنی ماشین سازی تبریز شروع می کند.

شاگردان گابریل کالدرون پس از شکست 2 بر صفر مقابل سپاهان که سبب سقوط این تیم 9 امتیازی به رده چهارم جدول شد، خوب می دانند برای جلوگیری از ورود خود به بحران کار سختی مقابل ماشین سازان دارند چراکه تیم رسول خطیبی به دنبال برتری 4 بر 2 برابر شاهین شهرداری بوشهر 6 امتیازی شده و تا رده دهم جدول صعود کرد.

پرسپولیس برای رسیدن به هفتمین عنوان قهرمانی اش در تاریخ برگزاری جام حذفی نگاه ویژه ای به تقابل با ماشین سازی دارد. از طرفی حریف تبریزی که فصل پیش با شکست از داماش گیلانیان در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات حذف شد نیم نگاهی به کسب سهمیه آسیا دارد و به همین دلیل دنبال خلق شگفتی در بازی با قهرمان سه فصل اخیر لیگ برتر است.

داور: کوپال ناظمی

کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی و سعید علی نژادیان

دوشنبه 8 مهر- ساعت 15/ فجرسپاسی شیراز- فولاد خوزستان/ ورزشگاه حافظیه شیراز

جواد نکونام و شاگردانش در تیم فولاد خوزستان پس از نتایج نه چندان مناسبی که در پنج هفته ابتدایی لیگ به دست آورده و با 6 امتیاز در جایگاه نهم ایستاده اند دنبال شروعی مقتدرانه در جام حذفی هستند و برای این کار باید در خانه یکی از جدی ترین مدعیان صعود به لیگ برتر یعنی فجر سپاسی کارشان را شروع کنند.

هرچند هدف اصلی تیم داود مهابادی در فصل جاری بازگشت به لیگ برتر است، اما تیم قدیمی فوتبال شیراز جام حذفی را هم جدی گرفته و امیدوار است با برتری مقابل سرخ پوشان اهوازی دست کم تا مرحله یک هشتم نهایی خود را بالا بکشد.

فولاد سال پیش با شکست از پدیده مشهد در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با این رقابت ها خداحافظی کرد، اما فجر که سابقه قهرمانی جام حدفی را دارد فصل گذشته در این مسابقات غایب بود.

صعود مس کرمان به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی

شیرازی ها به دلیل انصراف سپیدرود برای بازی در مرحله سوم جام حدفی فصل جاری توانستند بدون برگزاری این بازی به مرحله یک شانزدهم نهایی بیایند.

داور: امیر عرب براقی

کمک ها: مهدی عالیقدر وعلی احمدی

دوشنبه 8 مهر- ساعت 16:30 دقیقه/ خیبر خرم آباد- سپاهان اصفهان/ ورزشگاه تختی خرم آباد

صدرنشین فعلی لیگ برتر یعنی سپاهان که دارنده چهار عنوان قهرمانی جام حذفی بوده و فصل گذشته با شکست خانگی از پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی شانس فینالیست شدن در جام حذفی را از دست داد، این دوره از رقابت ها را بازی خارج از خانه مقابل یکی از تیم های ریشه دار فوتبال ایران یعنی خیبر خرم آباد شروع خواهد کرد.

خرم آبادی ها که اکنون در رده سوم جدول گروه اول لیگ دسته اول قرار گرفته اند در دور سوم جام حذفی توانستند استقلال ملاثانی را 2 بر یک شکست بدهند و اکنون دنبال رقم زدن یک شگفتی بسیار بزرگ در مرحله یک شانزدهم نهایی برابر شاگردان امیر قلعه نویی هستند.

سپاهان برای این بازی کی روش استنلی و محمد ایران پوریان را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

داور: روح الله شریفی

کمک ها: حسن یوسفی و محمد راهی

دوشنبه 8 مهر- ساعت 17:15 دقیقه/ پارس جنوبی جم- ذوب آهن اصفهان/ ورزشگاه تختی جم

پارس جنوبی و ذوب آهن برگزار کننده یکی دیگر از بازی های مرحله یک شانزدهم نهایی هستند که بین 2 تیم لیگ برتری انجام می شود.

شاگردان فراز کمالوند با کسب 6 امتیاز از پنج بازی ابتدایی خود در لیگ برتر در میانه جدول و رتبه هشتم جای دارند، اما تیم علیرضا منصوریان با یک باخت و چهار تساوی سیزدهم است.

این تیم ها در هفته دوم لیگ به مصاف هم رفتند که جمی ها در آن بازی خانگی به تساوی بدون گل رضایت دادند و حال امیدوار هستند با برتری مقابل دارنده چهار عنوان قهرمانی جام حذفی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند.

ذوب آهن فصل پیش با شکست از پدیده نتوانست به جمع 16 تیم برتر صعود کند و پارس جنوبی هم در مرحله یک هشتم نهایی مغلوب ماشین سازی شد.

داور: سیدرضا مهدوی

کمک ها: امیرآشور ماهانی و احد سلطانی

دوشنبه 8 مهر- ساعت 17:15 دقیقه/ پیکان تهران- شهدای رزکان کرج/ ورزشگاه شهدای شهرقدس

پیکان پس از برتری 6 بر 2 مقابل ماشین سازی و متوقف کردن فولاد در ورزشگاه شهدای فولاد که سبب صعود شاگردان حسین فرکی به رده یازدهم جدول شد باید اولین دیدار خود در جام حذفی را مقابل شهدای رزکان کرج انجام بدهد. تیمی با هدایت مربی جوانی به نام محسن کریمی که سال گذشته از لیگ سه به لیگ دسته دو رسید و اکنون در جایگاه هشتم جدول گروه ب این مسابقات قرار گرفته است.

شهدای رزکان با برتری 5 بر صفر مقابل شهرداری خدابنده زنجان توانست به جمع 32 تیم برتر جام حذفی صعود کند و حال می خواهد با شگفتی سازی برابر خودروسازان آبی پوش پایتخت راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

در سوی مقابل پیکان که سال پیش در همین مرحله یک شانزدهم نهایی در ضربات پنالتی مغلوب پارس جنوبی شد، می خواهد امسال آن حذف را جبران کند.

داور: عبدالنبی پورخلف

کمک ها:، ولی کاووسی وعلیرضا ممبینی

دوشنبه 8 مهر- ساعت 17:15 دقیقه/ خوشه طلایی ساوه- شاهین شهرداری بوشهر/ ورزشگاه یادگار امام قم

شاید یکی از بازی هایی که می توان شانس برد تیم دسته اولی را در آن نسبت به تیم لیگ برتری بیشتر دانست، همین بازی باشد. جایی که تیم بحران زده ک قعرنشین لیگ برتر یعنی شاهین شهرداری بوشهر مقابل تیم صدرجدولی خوشه طلایی ساوه قرار می گیرد.

ساوجی ها با هدایت محسن عاشوری، هافبک خلاق اسبق پرسپولیس با وجود اینکه برای اولین بار در لیگ یک شرکت می کنند تاکنون عملکرد خوبی داشته اند و تا پایان هفته ششم فصل جاری این رقابت ها صدرنشین هستند.

تیم عبدالله ویسی به حدی کیفیت پایینی از خود نشان داده که این سرمربی بازیکنانش را به بی شرفی متهم کرده است و با این وضعیت تعیین نیست آینده شاهینی ها به کجا می رسد.

شاهین با سابقه نایب قهرمانی در جام حذفی، سال پیش با شکست از خونه به خونه بابل در ضربات پنالتی نتوانست راهی دور سوم شود و خوشه طلایی هم با باخت 2 بر یک از داماش گیلانیان در همان دور اول حذف شد.

محمد چهارمحالی از تیم خوشه طلایی به دلیل محرومیت نمی تواند در این بازی شرکت کند.

داور: محمدرضا تارخ

کمک ها: یعقوب حجتی و فرهاد مروجی

دوشنبه 8 مهر- ساعت 18:15 دقیقه/ گل ریحان البرز- استقلال تهران/ ورزشگاه انقلاب کرج

شاید برای بدبین ترین هوادار تیم فوتبال استقلال هم قابل پیش بینی نبود که این تیم با هدایت سرمربی مشهور ایتالیایی اش یعنی آندره آ استراماچونی لیگ برتر را بد حدی بد شروع کند که در پایان هفته پنجم بدون کسب یک برد و به دست آوردن تنها سه امتیاز در جایگاه چهاردهم بایستد.

به همین دلیل هواداران استقلال انتظار دارند تیم شان دست کم مقابل تیم ششم لیگ یک یعنی گل ریحان گوشه ای از توانایی هایش را نشان داده و آن ها را دست کم به پیروزیت در جام حذفی امیدوار کند.

از طرفی محمد نصرتی هم در نخستین فصل دوران سرمربیگری خود با تیم شهرش یعنی کرج هدف بزرگی مانند صعود به لیگ برتر را دنبال می کند و در این میان گوشه چشمی هم به حضور پیروز در جام حذفی دارد.

استقلال فصل پیش با باخت در ضربات پنالتی از سایپا در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به سرعت از دور رقابت ها کنار رفت، اما برای رسیدن به هشتمین قهرمانی اش در دومین مسابقات مهم فوتبال کشورمان می خواهد گام اول را در خانه البرز نشین ها محکم بردارد.

داور: مهدی سیدعلی

کمک ها: علی میرزابیگی و تورج عیوض محمدی

دوشنبه 8 مهر- ساعت 15:30 دقیقه/ سردار بوکان- شهرداری ماهشهر/ ورزشگاه خاتم الانبیاگ بوکان

تقابل 2 تیم حاضر در لیگ دسته دوم سبب تضمین شدن حضور یک تیم از سومین سطح فوتبال ایران بین 16 تیم برتر جام حذفی خواهد شد.

نکته جالب این جا است سردار بوکان و شهرداری ماهشهر در جدول گروه ب لیگ دسته دوم همسایه هم بوده و به ترتیب در رتبه های چهاردهم و سیزدهم ایستاده اند.

محمد علوی، هافبک جنوبی اسبق تیم ملی فوتبال ایران که سال گذشته تجربه سرمربیگری در لیگ برتر را با هدایت استقلال خوزستان به دست آورد این فصل سرمربی سردار بوکان شده و در سوی مقابل هم یک چهره آشنای دیگر یعنی مهدی پاشازاده روی نیمکت شهرداری چی های ماهشهر می نشیند.

بوکانی ها که سال گذشته در همین مرحله یک شانزدهم نهایی با شکست از سایپا حذف شده اند، در این فصل ابتدا یک بر صفر شهید اورکی اسلامشهر را شکست داده و سپس 2 بر صفر از سد دریای حربده محمودآباد گذشتند تا به جمع 32 تیم نهایی برسند.

شهرداری هم برای رسیدن به مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی ابتدا 6 بر صفر اتحاد قلعه رئیسی را شکست داد و سپس توانست

2 بر یک ملوان انزلی را مغلوب کند. این تیم سال گذشته در همین مرحله با نتیجه سه بر یک از سپاهان اصفهان باخت و حذف شد.

محمد آژیر از سردار بوکان تنها بازیکن محروم این بازی است.

داور: ابوالفضل دوستی

کمک ها: علیرضا طاهرخانی و محمد شاکر

دوشنبه 8 مهر- ساعت 17:30 دقیقه/ استقلال نوین ماهشهر- مس نوین کرمان/ ورزشگاه شهدا ماهشهر

در آخرین بازی این مرحله تیم مس نوین کرمان که در رده هفتم جدول گروه الف لیگ دو قرار گرفته به مصاف تیم دسته سومی استقلال نوین ماهشهر می رود.

شاگردان رضا ترک زاده در تیم مس نوین سال گذشته با باخت به مس شهر بابک در دور سوم جام حذفی با این رقابت ها خداحافظی کردند، اما در این فصل با انصراف تیم شهرداری تبریز از سد این حریف عبور کرده و به مرحله یک شانزدهم نهایی آمدند.

همچنین آبی پوشان ماهشهری هم با برتری 2 بر یک مقابل سیراف کنگان، انصراف مقاومت تهران از حضور در دور سوم و برد 3 بر صفر برابر سردار جنگل گوراب به جمع 32 تیم برتر آمده اند.

علی خلیلی از مس نوین و محسن دارا مطلق از استقلال غایبان بازی هستند.

داور: هادی علی نیافر

کمک ها: مهدی معماری و ابراهیم نیک نام

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 9055

به "بوی ریحان، مرهم التهاب استقلال، پرسپولیس به زمین سفت تبریز خورد، پاس- تراکتور، به یاد روزهای اقتدار سبزپوشان، مهاجری با نساجی روبروی تیم سابق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوی ریحان، مرهم التهاب استقلال، پرسپولیس به زمین سفت تبریز خورد، پاس- تراکتور، به یاد روزهای اقتدار سبزپوشان، مهاجری با نساجی روبروی تیم سابق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید