جام جهانی2022 قطر؛ فرانسه 4، استرالیا 1، دیگر خبری از شگفتی نبود!

به گزارش مجله سلو بلاگ، چهارمین بازی روز سوم جام جهانی 2022 قطر با بازی تیم های فرانسه و استرالیا از گروه D برگزار گردید.

جام جهانی2022 قطر؛ فرانسه 4، استرالیا 1، دیگر خبری از شگفتی نبود!

در چارچوب رقابت های روز نخست گروه D جام جهانی 2022، امشب -سه شنبه، اول آذرماه- از ساعت 22:30 تیم های فرانسه و استرالیا در استادیوم الجنوب شهر الوکره به مصاف یکدیگر رفتند.

فرانسه که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پا به این رقابت ها می گذارد از نظر تعداد مصدومان اصلا شرایط نرمالی ندارد. پوگبا، کانته، انکوکو، مانیان و بنزما بزرگترین غایبان خروس ها در این جام هستند و عملا دشان چند بازیکن اصلی خود را از دست داده است.

استرالیا اما برای رسیدن به قطر مسیر سخت و طولانی پشت سر گذاشت. آن ها در دور مقدماتی پشت سر ژاپن و عربستان قرار گرفتند و راهی پلی آف شدند. کانگوروها پس از شکست امارات در دیداری دراماتیک به مصاق پرو رفتند و توانستند در ضربات پنالتی این تیم را شکست دهند و راهی قطر شوند.

استرالیا ضعیف ترین تیم گروه محسوب می گردد اما شگفتی امروز عربستانی ها مقابل آرژانتین نشان داده هیچ تیمی را نباید دست کم گرفت.

داور: ویکتور گومز / یاری داور اول: زاخائیل سیولا / یاری داور دوم: سورو فاتسوآن

تیم ملی فرانسه:

هوگو لوریس، ابراهیما کوناته، دایو اوپامکانو، بنجامین پاوارد، لوکاس هرناندز، اورلین شوامنی، آدرین ربیو، آنتوان گریزمان، عثمان دمبله، کیلیان امباپه و اولیویه ژیرو

سرمربی: دیدیه دشان

تیم ملی استرالیا:

متئو رایان، کای رولز، هری سوتار، ناتان اتکینسون، عزیز بهیچ، آرون موی، ریلی مک گری، جکسون ایروینه، متئو لکی، میچل دوک و کرگ گودوی

سرمربی: گراهام آرنولد

ساعت 22:30 به وقت ایران

توضیح گل ها

فرانسه صفر - استرالیا یک (دقیقه 8: کرگ گودوی)

گل اول استرالیا به فرانسه

ارسال بلند بازیکنان استرالیا به سمت راست به متئو لکی رسید و او نیز پس از جا گذاشتن هرناندز توپ را زمینی به محوطه جریمه فرانسه فرستاد و کرگ گودوی پیروز شد با یک ضربه دقیق دروازه لوریس را باز کند.

فرانسه یک - استرالیا یک (دقیقه 26: آدرین ربیو)

ارسال دقیق هرناندز از سمت چپ روی سر ربیو فرود آمد و هافبک یوونتوس توانست با ضربه ای دقیق دروازه کاپیتان استرالیا را باز کند.

گل اول فرانسه به استرالیا به وسیله ربیو در دقیقه 27

فرانسه دو - استرالیا یک (دقیقه 31: الویویه ژیرو)

مدافع استرالیا زیر پرس شدید بازیکنان فرانسه اشتباه کرد و امباپه با توپ ربایی پیروز توپ را به ربیو سپرد و او هم پس از ورود به محوطه جریمه توپ را در اختیار ژیرو قرار داد و مهاجم میلان کار سختی برای باز کردن دروازه خالی زرد ها نداشت.

گل دوم فرانسه به استرالیا به وسیله ژیرو در دقیقه 32

فرانسه سه - استرالیا یک (دقیقه 68: کیلین امباپه)

عثمان دمبله توپی که نزدیک بود به اوت برود را مهار کرد و با یک ارسال دقیق امباپه را در موقعیت گلزنی قرار داد و ضربه سر امباپه پس از برخورد به تیر دروازه گل شد.

گل سوم فرانسه به استرالیا

فرانسه چهار - استرالیا یک (دقیقه 71: اولیویه ژیرو)

این بار دمبله با نفوذ از سمت چپ، توپ را ارسال کرد و ژیرو با یک ضربه سر دقیق توانست دروازه رایان را برای چهارمین بار باز کند و جشنواره گل خروس ها را تکمیل کند.

در دقیقه 50, ارسال دقیق تئو هرناندز به ژیرو رسید و او با ضربه ای آکروباتیک تا آستانه فروپاشی دروازه رایان پیش رفت، اما توپ با اختلاف کمی راهی اوت شد.

در دقیقه 60, یک و دوی زیبای ژیرو و امباپه منجر به یک موقعیت تک به تک شد که ضربه امباپه پس از برخورد به بازیکن استرالیا راهی کرنر شد.

در دقیقه 63, کوناته توپ را به لوریس سپرد، اما تعلل او نزدیک بود کار دست فرانسوی ها بدهد که با خوش شانسی لوریس این اتفاق نیفتاد.

لحظات حساس:

دقیقه 9، امباپه پس از جا گذاشتن مدافعان استرالیا توپ را ارسال کرد که رایان با خروج به موقع پیروز شد مانع گلزنی فرانسوی ها گردد.

دقیقه 20, پاس اشتباه هرناندز به دوک رسید و او هم از پشت محوطه دروازه لوریس را هدف قرار داد که با اختلاف کمی توپ به بیرون رفت.

دقیقه 26 فرانسه نقش گلزنی خود را تکرار کرد و این بار ارسال گریزمن از سمت چپ را ژیرو با ضربه سر سمت دروازه رایان فرستاد، اما توپ با اختلافی اندک به بیرون رفت.

در دقیقه 36, نفوذ دمبله از سمت راست و ارسال او به امباپه رسید، اما شوت او به وسیله مدافع استرالیا بلاک شد و ژیرو توپ برگشتی را به بیرون زد.

در دقیقه 41, دمبله با نفوذ از سمت راست توپ را به امباپه سپرد و او با یک پاس پشت پا توپ را برای گریزمن کاشت، اما ضربه گریزمن با فاصله اندکی از دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 44, اوپامکانو از میانه های زمین با ارسالی بلند توپ را در اختیار گریزمن قرار داد و او از سمت راست توپ را به محوطه شش قدم رایان فرستاد و ضربه امباپه به فاصله کمی به بیرون رفت.

در دقیقه 45, بازیکن استرالیا توپ را از سمت چپ روی دروازه فرانسه ارسال کرد و ضربه سر جکسون ایروینه به تیر دروازه لوریس برخورد کرد.

در دقیقه 50, ارسال دقیق تئو هرناندز به ژیرو رسید و او با ضربه ای آکروباتیک تا آستانه فروپاشی دروازه رایان پیش رفت، اما توپ با اختلاف کمی راهی اوت شد.

در دقیقه 60, یک و دوی زیبای ژیرو و امباپه منجر به یک موقعیت تک به تک شد که ضربه امباپه پس از برخورد به بازیکن استرالیا راهی کرنر شد.

در دقیقه 63, کوناته توپ را به لوریس سپرد، اما تعلل او نزدیک بود کار دست فرانسوی ها بدهد که با خوش شانسی لوریس این اتفاق نیفتاد.

در دقیقه 67, تئو هرناندز با یک استارت سریع وارد محوطه جریمه استرالیا شد با یک پاس رو به عقب توپ را به گریزمن سپرد، اما ضربه دقیق گریزمن را دفاع استرالیا از روی خط برگرداند.

در دقیقه 89, فرانسه صاحب یک ضربه کرنر شد که توپ ارسالی را کوناته به گوشه دروازه رایان فرستاد، اما مهار سنگربان استرالیا مانع به ثمر رسیدن گل پنجم فرانسوی ها شد.

حواشی:

در صحنه گل استرالیا، لوکاس هرناندز مصدوم شد و به نظر می رسید نتواند به بازی ادامه دهد، اما دقایقی بعد به زمین بازگشت.

استرالیا پس از گل اول، کاملا عقب نشسته و تنها تک مهاجم آن ها روی خط نیمه قرار گرفته است و همین امر کار را برای گلزنی فرانسوی ها سخت نموده است.

رافائل واران که 5 بازی آخر منچستر در لیگ برتر را به علت مصدومیت از ناحیه همسترینگ از دست داده بود، روی نیمکت قرار گرفته است.

شوآمنی در برخورد با بازیکن استرالیا مصدوم شد اما پس از خروج از زمین و مداوا دوباره به زمین بازگشت.

خبرنگاران ورزشی فوتبال و فوتسال

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آذر 1401 بروزرسانی: 2 آذر 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 50097

به "جام جهانی2022 قطر؛ فرانسه 4، استرالیا 1، دیگر خبری از شگفتی نبود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام جهانی2022 قطر؛ فرانسه 4، استرالیا 1، دیگر خبری از شگفتی نبود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید