خبرنگاران انتقاد پکن از ترکیه به دلیل عدم استرداد یک زندانی چینی

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران- خبرنگاران- گزارش ها حاکی است دادگاه ترکیه درخواست چین برای استرداد عبدالقدیر یاپوکان مظنون به عضویت در گروه تروریستی ترکستان شرقی را رد نموده و این موضوع با انتقاد چین روبرو شده است.

خبرنگاران انتقاد پکن از ترکیه به دلیل عدم استرداد یک زندانی چینی

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از رادیو بین المللی چین، جائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه در واکنش به این تصمیم ترکیه گفت که چین با اقدام دادگاه ترکیه شدیدا مخالف است.

او گفت: گروهک تروریستی ترکستان شرقی یکی از سازمانهای تروریستی ثبت شده در شورای امنیت سازمان ملل و همچنین در ترکیه است و یاپوکان نیز یکی از موسسان این گروهک بوده و فعالیت های تروریستی زیادی در چین سازمان داده و برای آن، مدارک و شواهد قطعی وجود دارد.

این مقام چینی ادامه داد: چین با این تصمیم دادگاه ترکیه شدیداً مخالف است و از ترکیه می خواهد به ماهیت تروریستی یاپوکان پی برده و اشتباه خود را اصلاح کند تا لطمه سنگینی به روابط دو کشور وارد نگردد.

جنبش استقلال ترکستان شرقی عبارتی است که به هواداران استقلال ترکستان شرقی در ناحیه ای که امروزه بخش خودمختار سین کیانگ چین نامیده می گردد، اشاره دارد.

پکن معتقد است حزب اسلامی ترکستان شرقی یک جنبش تکفیری است که از نیروهای تندروی نژاد اویغور در غرب چین تشکیل شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 32158

به "خبرنگاران انتقاد پکن از ترکیه به دلیل عدم استرداد یک زندانی چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقاد پکن از ترکیه به دلیل عدم استرداد یک زندانی چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید