خبرنگاران مرکز مدیریت راه های کرمان رتبه نخست کشوری را کسب کرد

به گزارش مجله سلو بلاگ، کرمان - خبرنگاران - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: در جمع بندی رتبه های ارزیابی سامانه های حمل و نقل هوشمند جاده ای، در حوزه مرکز مدیریت راه های سراسر کشور، طی 6 ماهه دوم سال گذشته، مرکز مدیریت راه های این اداره کل پیروز به کسب رتبه نخست کشوری شد.

خبرنگاران مرکز مدیریت راه های کرمان رتبه نخست کشوری را کسب کرد

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران، سیدعلی حاج سیدعلیخانی ضمن قدردانی از کوشش های شبانه روزی کارشناسان مرکز مدیریت راه های استان کرمان اضافه کرد: این مجموعه با حضور دائمی در مرکز مانیتورینگ، اطلاعات ترافیکی را به وسیله سامانه های هوشمند استخراج کرده و پس از تحلیل، داده های ترافیکی را به مرکز مدیریت راه های کشور ارسال می نماید.

وی گفت: با توجه به معیارها و شاخص های تعریف شده در ارزیابی سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای(ITS) که توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور انجام می گردد، مرکز مدیریت راه های استان کرمان در سال گذشته رتبه اول کشوری را بین استان های سراسر کشور به خود اختصاص داد.

وی توضیح داد: در حال حاضر حدود 149 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی این اداره کل موجود است که 110 سامانه در حال بهره برداری است و تعداد 39 سامانه نیز بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرند، لازم به ذکر است با بکارگیری 149 دوربین، حدود 80 درصد محورهای شریانی این استان از نظر ترافیک عبوری زیر پوشش تصویری قرار می دهد و هرگونه تخلف رانندگی را ثبت و ضبط می نماید.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خاطر نشان کرد: علاوه بر دوربین های ثبت تخلف، تعداد 23 سامانه نظارت تصویری، 102 سامانه ترددشمار جاده ای، چهار سامانه توزین در حال حرکت و 12 تابلوی پیغام متغیر VMS در محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی این اداره کل در چهارچوب سیستم های هوشمند ITS بکار گرفته شده اند تا اطلاعات ترافیک جاده ای استان کرمان بصورت دقیق دریافت گردد.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان نیز در این ارتباط گفت: سامانه ثبت تخلف سرعت، سامانه ای است که در محورهای مواصلاتی نصب می گردد و با استفاده از فناوری روز جهان سرعت تمام خودروهای عبوری از تمام عرض معبر با هرنوع پلاک را احصا کرده و امکان ثبت اتوماتیک تخلفات ناشی از سرعت لحظه ای و متوسط و سبقت غیرمجاز و در صورت احتیاج عدم رعایت فاصله طولی را فراهم می نماید.

علی عبدالهی توضیح داد: همچنین این سامانه ها به وسیله بستر ارتباطی (فیبرنوری، رادیویی و...) مورد تایید ناجا اطلاعات مربوط به ثبت تردد خودروها را به مرکز مدیریت راههای کشور ارسال می کنند.

وی با بیان این مطلب که امکان ثبت سرعت لحظه ای- سرعت متوسط و کنترل سرعت وسایل نقلیه در تمام طول جهت از مزایای این سامانه ها می باشد، اضافه کرد: دریافت تصاویر خودروهای عبوری، پردازش بلادرنگ تصاویر دریافتی، برداشت پلاک خودروهای در حال تردد و در نهایت ارسال اطلاعات دریافت شده به مراکز داده در سازمان متبوع و پلیس راهور ناجا، اساس کار یک سامانه ثبت تخلف مبتنی بر پلاک خوانی است.

وی خاطر نشان کرد: استان کرمان علاوه بر اینکه به لحاظ تعداد سامانه های حمل و نقل هوشمند ITS جزو استانهای پیشرو و برتر در سطح کشور می باشد، در درجه بندی تشکیلاتی اجرا شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و رتبه بندی استان های سراسر کشور نیز پیروز شد رتبه اول کشور را درزمینه عملکرد سامانه های هوشمند جاده ای به خود اختصاص دهد که نشانگر استفاده گسترده، صحیح و بهینه از سامانه های ITS در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان می باشد.

عبدالهی یاد آور شد : طرح توسعه سیستم های حمل و نقل هوشمند ITS بعنوان یکی از برنامه های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان با جدیت در دستور کار واقع شده است و از این میان توسعه سامانه های ثبت تخلف سرعت، سامانه نظارت تصویری و سامانه های توزین در حال حرکت از اولویت برخوردارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15679

به "خبرنگاران مرکز مدیریت راه های کرمان رتبه نخست کشوری را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرکز مدیریت راه های کرمان رتبه نخست کشوری را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید