خبرنگاران کودک دوماهه مشکوک به کرونا از جهرم به شیراز انتقال یافت

به گزارش مجله سلو بلاگ، شیراز-خبرنگاران-یک کودک شیرخواره در جهرم که مشکوک به ابتلا به کرونا بود، برای نمونه گیری و ادامه درمان با آمبولانس به شیراز منتقل شد.

خبرنگاران کودک دوماهه مشکوک به کرونا از جهرم به شیراز انتقال یافت

مسئول روابط عمومی اوژانس جهرم شنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: صبح شنبه (17اسفند ماه) یک کودک دوماهه شیرخوار با علائم تب و نفس تنگی در بیمارستان مطهری جهرم معاینه شد.

محمد رحمانیان افزود: با توجه به مشکوک بودن این کودک به ابتلا به کرونا، به تشخیص متخصصان این بیمارستان، کودک جهت ادامه درمان با آمبولانس به بیمارستان نمازی شیراز انتقال یافت.

طی سه روز گذشته نتیجه تست کرونای سه نفر در بیمارستان های جهرم مثبت اعلام شده است.

طبق اعلام رئیس دانشگته علوم پزشکی جهرم تا جمعه 16 اسفند، نتیجه آزمایش 22 بیمار مشکوکی که برای تشخیص به مرکز استان ارسال شده بود به دانشگاه اعلام شده که از بین آنها سه بیمار مبتلا به کرونا ثبت شد. اولین بیمار مبتلا به کرونا در جهرم مردی 49 ساله اهل شهرستان قیر بود که پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شد.دومین بیمار مردی 52 ساله اهل جهرم است که در بخش icu تحت مراقبت های ویژه واقع شده است؛ سومین بیمار نیز مردی 48 ساله اهل شهرستان خفر است که در بخش کرونای بیمارستان پیمانیه مراحل بهبودی را سپری می کند.

نمونه بیماران مشکوک به کرونا در جهرم به صورت روزانه به آزمایشگاه ارسال می شود و تا به امروز تست آزمایش 22 نفر در جهرم برای آزمایش فرستاده شده است.

یک متخصص عفونی در دانشگاه علوم پزشکی جهرم به خبرنگار خبرنگاران گفت: اگر از روی علائم احتمال دهیم بیمار به کرونا مبتلا شده است، بدون اینکه منتظر جواب نمونه باشیم مراحل درمان را برای او شروع می کنیم و تا درمان کامل این کار را ادامه می دهیم.

دکتر رحیم رئوفی افزود: گاهی به علت طولانی شدن زمان دریافت جواب نمونه ها، بیمار دوره درمان را به انتها رسانده و دیگر علائمی از بیماری از خود نشان نمی دهد.

وی بیان کرد: گاهی قبل از دریافت جواب نمونه، بیمار دوره درمان را به اتمام رسانده و آماده ترخیص از بیمارستان است.

وی درباره ناقل بودن یا نبودن این بیماران پس از بهبودی نیز اظهار کرد: معمولاً بعد از طی دوره درمان و از بین رفتن علائم، بیمار دیگر عامل سرایت محسوب نمی شود؛ اما بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت از بیمار و خانواده وی خواسته می شود برای احتیاط مواردی را رعایت کنند.

شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 13614

به "خبرنگاران کودک دوماهه مشکوک به کرونا از جهرم به شیراز انتقال یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کودک دوماهه مشکوک به کرونا از جهرم به شیراز انتقال یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید