دستورات استاندار کرمانشاه برای کاهش خسارات احتمالی سیل

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، هوشنگ بازوند عصر امروز پنجشنبه در سومین جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه در سال جدید گفت: از ابتدای سال جاری دو سامانه بارشی را در سطح استان شاهد بودیم که سامانه دوم آن روز گذشته سپری شد و با تدابیر و پیگیری ها نگرانی و خسارت زیادی نداشتیم.

دستورات استاندار کرمانشاه برای کاهش خسارات احتمالی سیل

وی اضافه کرد: توقع داریم و تاکید می کنیم که فرمانداران و دهیاران نکات مطرح شده در این جلسه را مورد توجه قرار دهند تا مسئله ای ایجاد نگردد، فرمانداران باید دقت نمایند که تلفات جانی نداشته باشیم چرا که در این باید جوابگو باشند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به پیش بینی های هواشناسی برای ورود سامانه بارشی دیگری به استان گفت: سامانه سوم نیز که در هفته آینده شاهد آن خواهیم بود به گونه ای است که در 24 ساعت به اندازه سه ماه بارندگی خواهیم داشت.

بازوند ادامه داد: با توجه به اطلاعات هواشناسی اوج این بارش ها در گیلانغرب و کرمانشاه است که مسئولیت سد نزدیک شهر گیلانغرب با آبفا است که آن را مدیریت کند تا شهروندان دچار مشکل نشوند.

وی مسائل شهر کرمانشاه در اثر این سامانه را یادآور شد و بیان داشت: در کرمانشاه نیز چند منطقه بحرانی داریم از جمله شرایط رودخانه تنگ کنشت که خسارت سنگینی برای منازل ساخته شده در بستر این رودخانه و قرار گرفته در این محور خواهیم داشت.

استاندار کرمانشاه از مسئولان شهرداری خواست تا نسبت به خاکریزی اطراف آن اقدام نموده و در صورت لزوم برای تخلیه این واحدها اطلاع رسانی نمایند.

بازوند با بیان اینکه سالن های ورزشی باید به چادر و پتو تجهیز شوند و آماده باشند برای استقرار ساکنین این واحدها، گفت: شهرداری باید سریع تر ماشین آلات را مستقر کند.

وی نقطه بحرانی دیگر شهر کرمانشاه را مربوط به شهرک کرناچی دانست و اضافه کرد: در این قسمت بعضی خانه ها دقیقاً کنار بستر رودخانه هستند که باید حتماً تخلیه شوند.

مدیر ارشد استان توضیح داد: پل فلزی کمربندی جانبازان شهر کرمانشاه برای جلوگیری از ایجاد مانع در برابر عبور آب رودخانه قره سو باید تخریب گردد.

بازوند همچنین با اشاره به قصور در اجرای راه آهن کرمانشاه خواهان تخریب دیواره راه آهن جنب شهرک ده دهن شد و گفت: در صورت وقوع سیل باید آب این منطقه با تخریب دیوار مذکور به سمت رودخانه قره سو راهنمایی گردد.

وی از نیروی انتظامی و شهرداری هم خواست تا از فردا در قسمت های ممنوعه نوار بکشند و اجازه تجمع مردم در این اماکن داده نگردد.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 3718

به "دستورات استاندار کرمانشاه برای کاهش خسارات احتمالی سیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورات استاندار کرمانشاه برای کاهش خسارات احتمالی سیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید