دوچرخه سواری در سال 99، از سرانجام عصر قمری تا سرپرستی که مدعی ریاست است

به گزارش مجله سلو بلاگ، دوچرخه سواری ایران در سال 1399 روزهای خوش زیادی به خود ندید که از جمله دلایل آن می توان به شیوع ویروس کرونا، خاتمه دوره ریاست و انتخاب سرپرست اشاره نمود.

دوچرخه سواری در سال 99، از سرانجام عصر قمری تا سرپرستی که مدعی ریاست است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، ورزش ایران در سال 1399 به دلیل شیوع کرونا و پس از آن نیز لغو بازی های المپیک، مسابقات زیادی همچون سال های قبل را به خود ندید و همه چیز صرفاً در اردوها و بعضی رقابت های داخلی خلاصه شد. البته در میان حاشیه های زیادی نیز همچون همواره رقم خورد که بیشتر آنها خیلی دور از انتظار نیز نبود.

یکی از رشته هایی که شرایطی مشابه شرایط عنوان شده در بالا را پشت سر گذاشت، دوچرخه سواری بود؛ رشته ای که قرار است یک نماینده در آن در المپیک 2020 توکیو حضور داشته باشد.

مرگ رکابزنان در جاده ها

دوچرخه سواری در آغاز سال 99 به دلیل شیوع کرونا، با لغو مسابقات مختلف روبرو شد، اما اتفاقی که بیش از این موضوع لغو مسابقات و اردوها به چشم آمد، درگذشت چند رکابزن در استان های مختلف بر اثر تصادف در جاده ها بود. این همان موضوعی بود که باعث شد مسئولان فدراسیون بارها از فرهنگ سازی رانندگان در روبروه با دوچرخه سواران صحبت نمایند و حتی پای پلیس کشور برای یاری به جلوگیری از بروز این اتفاقات را باز نمایند.

استارت لیگ ها در نیمه سال

بالاخره پس از چند ماه تعطیلی فعالیت ها، لیگ برتر در بخش های مختلف از جمله جاده و کوهستان استارت خورد تا دوچرخه سواری کمی از رخوت خارج گردد. انجام فعالیت و از آن مهمتر، درآمد ورزشکاران به واسطه حضور در لیگ، از جمله اتفاقات خوبی بود که با آغاز لیگ ها رقم خورد؛ آن هم در روزها و ماه هایی که عملاً هیچ مسابقه بین المللی برگزار نمی شد. البته باید به این نکنه اشاره نمود که چند ماه بعد و به دلیل تعطیلی چند هفته ای شهرها و روبرو شدن با خاتمه فصل مسابقات، لیگ های دوچرخه سواری نیمه کاره ماندند و تیم های قهرمان معین شدند.

خاتمه عصر قمری و حضور داوری

آبان 99 مجمع سالیانه فدراسیون دوچرخه سواری برگزار گردید و همان جا بود که نخستین صحبت ها در خصوص خداحافظی خسرو قمری از ریاست به میان آمد. قمری در حالی این موضوع را مطرح نمود که به نظر می رسید علاقه مند به ادامه فعالیت در این پست و حضور در انتخابات است، اما با توجه به اینکه کارمند وزارت ورزش است، ظاهراً مقامات بالادستی علاقه ای به ادامه حضورش نداشتند. به همین دلیل هم پس از نزدیک به 8 سال، در روز 6 دی ماه در خاتمه دوره ریاستش کنار رفت و در انتخابات نیز ثبت نام نکرد.

میان خاتمه دوره قمری تا انتخاب افشین داوری به عنوان سرپرست، 18 روز فاصله افتاد تا بدین ترتیب، روزهای بلاتکلیفی در این رشته المپیکی بیش از آن چیزی گردد که انتظار می رفت.

سرپرستی که خودش مدعی ریاستش شد

کمتر از یک ماه از حضور داوری در فدراسیون می گذشت که وی در اقدامی عجیب و شاید هم جالب توجه، در انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج ثبت نام کرد. داوری که عملاً نمی توانست در انتخابات دوچرخه سواری ثبت نام کند، تصمیم گرفت پس از چند کوشش ناکام برای ریاست یک فدراسیون، این بار شانس خود را در شطرنج بیازماید تا شاید به هدفش برسد.

ادامه داستان ساختمان نیمه کاره فدراسیون

خسرو قمری در سال خاتمهی ریاستش کلنگ ساختمان جدید فدراسیون واقع در مجموعه ورزشی آزادی را به زمین زد و قرار هم شد که این ساختمان تا خاتمه سال 99 تکمیل و افتتاح گردد. در آغاز سال 99 و افزایش قیمت ابزار و وسایل مورد احتیاج برای ساخت، این ساختمان تکمیل نشد و قمری هم بیان کرد احتیاج به اعتبار بیشتری وجود دارد. عمر ریاست قمری به تکمیل پروژه ای که آغاز نموده بود، قد نداد تا همه چیز به دوره سرپرستی محول شد؛ دوره ای که می شد حدس زد ساختمان تکمیل نمی گردد.

داوری در یکی از اولین اظهارنظرهایش بیان کرد که بیش از 4 میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان جدید فدراسیون پول ضروری است و این در حالی بود که فدراسیون، چنین پولی در حساب نداشت. در همین باره رایزنی هایی که با وزارت ورزش صورت گرفت تا قرار شد ساختمانی که قرار بود تا خاتمه 99 تکمیل و به بهره برداری برسد، در چند فاز تکمیل گردد. این بدان معنا بود که باید چند ماه دیگر و شاید یک سال و حتی بیشتر از آن در انتظار این افتتاح این ساختمان نشست.

خاتمه سال با حاشیه های انتخابات

انتصاب یک مشاور، آخرین حاشیه دوچرخه سواری بود. محمود رشیدی در حالی به عنوان مشاور داوری منصوب شد که در انتخابات ریاست نیز ثبت نام کرد و همین مسئله، آغازی بر حاشیه های انتخاب رئیس جدید.

عده زیادی بر این اعتقاد بودند که حضور رشیدی در انتخابات با توجه به پستی که او در فدراسیون دارد، شائبه مهندسی را مطرح می نماید. این شائبه پس از آن بیشتر تقویت شد که پاسخ تایید صلاحیت ثبت نام نمایندگان آمد که در آن، از 16 نامزد انتخابات فقط 5 نفر تایید شدند که یکی از آنها رشیدی بود. همچنین در بین آنهایی که تایید نشدند، اسامی نفراتی همچون سلگی، شمعونیان، صفرزاده و چند نفر دیگر که از مدیران و پیشکسوتان دوچرخه سواری هستند، دیده می گردد.

این آخرین اتفاق اتفاق افتاده مهم سال 99 در دوچرخه سواری بود. حالا همه امیدوارند دو اتفاق خوب در سال 1400 رخ بدهد؛ اول اینکه انتخابات فدراسیون بدون هیچ گونه شائبه و مهندسی و در اسرع وقت برگزار گردد و دوم هم اینکه تنها رکابزن المپیکی بتواند نتیجه در خور کوشش ها بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 30651

به "دوچرخه سواری در سال 99، از سرانجام عصر قمری تا سرپرستی که مدعی ریاست است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوچرخه سواری در سال 99، از سرانجام عصر قمری تا سرپرستی که مدعی ریاست است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید