راز قتل های سریالی در مرد بالشی کشف شد، اثری تلخ در ژانر جنایی

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، علاقه مندان به تئاتر و هنرهای نمایشی می توانند در ایام تعطیلات نوروز به دیدن فیلم-تئاترهای مختلف بنشینند که به همین دلیل دیدن فیلم-تئاتر مرد بالشی نوشته مارتین مک دونا و کارگردانی محمد یعقوبی و آیدا کیخایی می تواند انتخاب مناسبی برای این ایام باشد. این اثر نمایشی تا به حال در چندین مقطع با بازیگران مختلف و جابجایی نقش ها بین بازیگران به صحنه رفته است.

راز قتل های سریالی در مرد بالشی کشف شد، اثری تلخ در ژانر جنایی

مرد بالشی در سال 92 در تماشاخانه ایرانشهر و فرهنگسرای ارسباران اجرا شد و در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز به صحنه رفت که همه این اجراها با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان و منتقدان روبرو شد. یعقوبی و کیخایی در سال 95 نیز مجدداً این اثر نمایشی را با گروهی جوان در تماشاخانه باران به صحنه بردند.

در اجرای تماشاخانه ایرانشهر پیغام دهکردی، علی سرابی، نوید محمدزاده، احمد مهرانفر در نمایش بازی داشتند اما در اجرای ارسباران علی سرابی به جای احمد مهرانفر و احمد ساعتچیان به جای علی سرابی به ایفای نقش پرداختند که در آن مقطع بازی پیغام دهکردی، علی سرابی و احمد مهران فر مورد توجه زیادی نهاده شد.

البته فیلم-تئاتر این اثر نمایشی با بازی پیغام دهکردی، علی سرابی، نوید محمدزاده و احمد ساعتچیان عرضه شده است. مارتین مک دونا فیلم نامه نویس و فیلمساز ایرلندی - بریتانیایی است که به عنوان یکی از بهترین نمایشنامه نویسان زنده ایرلندی به دنیا معرفی شده است و آثارش در چندسال گذشته مورد توجه و علاقه هنرمندان تئاتری بوده است. مک دونا برای نگارش مرد بالشی برنده جایزه لارنس الویر و نامزد جایزه تونی شده است.

این متن از معدود نمایشنامه های خارجی است که یعقوبی برای اجرا انتخاب نموده است چون او بیشتر ترجیح می دهد نمایشنامه هایی را که خودش به نگارش درآورده است به صحنه ببرد اما به گفته یعقوبی در آن مقطع زمانی به دلیل اصلاحات زیادی که به نمایشنامه هایش وارد می شد، ترجیح داده بود اثری از مارتین مک دونا را اجرا کند.

نمایش اثری در ژانر جنایی است و درباره قتل هایی است که در یک شهر اتفاق می افتد در حالی که این قتل ها کاملاً منطبق با نوشته های یک نویسنده هستند. این نویسنده برادری به نام مایکل دارد که کم توان ذهنی است، مایکل تحت تأثیر نوشته های برادر نویسنده اش بدون آگاهی از این اتفاق دست به کودک آزاری می زند، اتفاقی که خود در کودکی از سوی پدر و مادرش با آن مواجهه بوده است...

مرد بالشی اثری تلخ و خشن در مذمت کودک آزاری است که البته این فضا با شوخ طبعی کاراکترها در هم آمیخته شده تا از تلخی و خشونت جاری در متن کاسته گردد.

فیلم-تئاترها این روزها در اکثر شهر کتاب ها، فروشگاه های فروش فیلم های شبکه نمایش خانگی و برخی کتاب فروشی های معتبر قابل خرید هستند همچنین علاقه مندان می توانند با خرید اینترنتی، این محصولات را با قیمت مناسب تری تماشا نمایند.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 3745

به "راز قتل های سریالی در مرد بالشی کشف شد، اثری تلخ در ژانر جنایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز قتل های سریالی در مرد بالشی کشف شد، اثری تلخ در ژانر جنایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید