سقوط ماه؛ هر آنچه از فیلم اکشن علمی، تخیلی نو کارگردان روز استقلال باید بدانید

به گزارش مجله سلو بلاگ، در میان هزاران تهدید کوچک و بزرگی که کهکشان برای زمین و زمینیان به همراه دارد، قطعا ماه آخرین موردی است که می توان به عنوان یک تهدید به آن نگریست.

سقوط ماه؛ هر آنچه از فیلم اکشن علمی، تخیلی نو کارگردان روز استقلال باید بدانید

در حالی که بسیاری از انسان ها در حال انجام برنامه ریزی های لازم هستند تا بتوانند یک مستعمره انسانی را در ماه بنا نمایند، فیلم سقوط ماه، انسان را به فکر فرو می برد و سبب می شود تا به این امر بیندیشد که آیا آنچه در رابطه با ماه می داند اصلا صحت دارد یا خیر.

این فیلم اکشن علمی-تخیلی که در زمان آینده جریان دارد، فاجعه ای احتمالی را پیش بینی می نماید که به واسطه نابودی ماه برای زمین رقم می خورد. این فیلم، داستان زندگی یک مدیر ناسا، یک فضانورد حرفه ای و یک نظریه پرداز عرصه تئوری توطئه را دنبال می نماید که راهی مأموریتی می شوند تا از برخورد ماه با زمین جلوگیری نمایند.

این فیلم مهیج که در ژانر اکشن ساخته وپرداخته شده نتیجه تخیلات رولاند امریش، فیلم سازی است که به خاطر فیلم های معروفی نظیر روز استقلال و روز استقلال: بازخیز، 2012 و روز بعد از فردا توانست به معروفیت زیادی دست پیدا کند. اگر کارهای قبلی او را دیده باشید، قطعا می دانید که باید شاهد صحنه های انفجار، تخریب و رویدادهای پساآخرالزمانی زیادی در فیلم سقوط ماه باشید.

علاوه بر این امریش در نوشتن فیلم نامه این فیلم علمی تخیلی با هارولد کلوزر و اسپنسر کوهن همکاری داشته است. کلوزر همان کسی است که فیلم نامه فیلم هایی مانند 2012 و 10000 قبل از میلاد را به رشته تحریر درآورده و هم اکنون در کنار امریش، کار نویسندگی و تهیه نمایندگی سقوط ماه را بر عهده دارد.

در رابطه با تیزرها و تریلرهای فیلم می توان گفت که یکی از تیزرهای این فیلم در تاریخ 2 سپتامبر 2021 منتشرشده و در پی آن یک تریلر طولانی تر در تاریخ 1 نوامبر 2021 ارائه شده است. در اولین تیزر، ما تنها شاهد سقوط ماهی هستیم که در حال اصابت به زمین است و همزمان صدای جان اف کندی را می شنویم که خبر اولین فرود انسان بر روی ماه را اعلام می نماید. پس از آن، ما شاهد بلایای عظیمی در سراسر جهان خواهیم بود، ازجمله سیل های ویرانگر، زلزله، سونامی، جنگ های داخلی و آتش سوزی. علاوه براین می توانیم کاراکترهای پاتریک ویلسون و هالی بری که جزو فضانوردان ناسا هستند را در این تیزر مشاهده نماییم.

تریلر دوم اندکی طولانی تر است و جزئیات بیشتری از داستان فیلم را فاش می نماید. داستان از طریق پیرمردی روایت می شود که وقایع اولین فرود انسان بر روی ماه را در سال 1969 بازگو می نماید. ما در این تیزر درمی یابیم که آنچه درباره سفر آپولو 11 می دانستیم صحت ندارد. او ادعا می نماید که زمانی که ارتباط فضاپیمای آپولو با زمین قطع شد، اتفاق مرموزی رخ داده و ورود انسان به ماه با ماجراهای بسیار زیادی همراه بوده است و در نهایت، او با پیامی شوم به سخنان خود پایان می دهد و می گوید این ششمین انقراض زمین خواهد بود. علاوه براین این تریلر کاراکترهای اصلی فیلم را هم به مخاطب نشان می دهد. کاراکترهایی که قرار است با پرواز به ماه جلوی این انقراض را بگیرند.

سقوط ماه در چه تاریخی منتشر می شود؟

درحال حاضر قرار است که این فیلم در تاریخ 4 فوریه 2022 در سینماهای سراسر ایالات متحده به نمایش درآید.

چه کسانی در فیلم سقوط ماه به ایفای نقش خواهند پرداخت؟

لیست بازیگران این فیلم علمی تخیلی هم مانند داستانش فوق العاده چشمگیر است. بازیگران سقوط ماه عبارت اند از هالی بری (مردان ایکس، مهمانی هیولا)، پاتریک ویلسون (احضار)، جان بردلی (بازی تاج وتخت) و مایکل پنا (مرد مورچه ای، حقه بازی آمریکایی). این بازیگران قرار است در نقش های اصلی به ایفای نقش بپردازند. علاوه براین ما شاهد حضور دونالد ساترلند (بازی های گرسنگی)، چارلی پلامر (تمام پول های جهان)، ایمه ایکواکور (موجود)، کلی یو (The Ex-File 3: The Return of the Exes)، کارولینا بارتچاک (مردان ایکس: آخرالزمان)، ماکسیم روی (شکارچیان سایه)، استفن بوگارت (روانی آمریکایی) و آزریل دالمن خواهیم بود.

حضور کدام بازیگران در فیلم سقوط ماه قطعی است؟

آنچه ما می دانیم این است که بازیگران بزرگی قرار است به ایفای نقش های بسیار هیجان انگیز این فیلم بپردازند. مهم ترین شخصیت هایی که در داستان فیلم سقوط ماه به ایفای نقش خواهند کرد به شرح زیر هستند.

هالی بری در نقش جو فاولر که یکی از مدیران ناسا است به ایفای نقش خواهد پرداخت. فاولر یک فضانورد حرفه ای است و هم اکنون وظیفه طراحی نقشه ای را بر عهده دارد که مانع از برخورد ماه به زمین شود. فاولر برای جلوگیری از این برخورد فاجعه بار ایده ای در سر دارد، اما هنوز معلوم نیست که همه چیز خوب پیش خواهد رفت یا خیر. امه ایکواکور نقش داگ دیویدسون را بازی می نماید که یکی از مقام نظامی اسبق و نامزد قبلی فاولر است.

پاتریک ویلسون در نقش برایان هارپر، یکی از فضانورد اسبق ناسا به ایفای نقش خواهد پرداخت. همان فردی که گویا آخرین ماموریتش پایان خوبی را به همراه نخواهد داشت. فاولر به سراغ هارپر می رود تا بتوانند راهی را برای جلوگیری از این اتفاق فاجعه بار بیابند.

جان بردلی در نقش هاوسمن به ایفای نقش می پردازد. یکی از نظریه پردازان عرصه تئوری توطئه که در این ماموریت، به هارپر و فاولر می پیوندد. ابتدا قرار بود جاش گاد در نقش این کاراکتر ظاهر شود اما به دلیل برخی اختلاف ها از پروژه کنار گذاشته شد.

مایکل پنا در نقش تام لوپز، فروشنده خودروی ثروتمندی که با همسر سابق هارپر ازدواج کرده، به ایفای نقش می پردازد. ابتدا استنلی توچی برای این نقش انتخاب شد اما به دلیل محدودیت های ناشی از ویروس کرونا کنار گذاشته شد.

کارولینا بارتزاک هم در نقش برندا لوپز، همسر سابق هارپر به ایفای نقش خواهد پرداخت.

فیلم برداری سقوط ماه در چه تاریخی آغاز شده است؟

قرار بود مراحل فیلم برداری فیلم سقوط ماه در ماه مارس 2020 در مونترال آغاز شود. بااین حال، این تاریخ به دلیل همه گیری ویروس کرونا تا اکتبر 2020 به تأخیر افتاد و درنهایت در فوریه 2021 به پایان رسید.

داستان فیلم سقوط ماه در رابطه با چه موضوعی است؟

با توجه به تریلرهای منتشرشده، داستان فیلم سقوط ماه بسیار شبیه سفر به ماه است. البته این فیلم آن قدرها ماجراجویانه نیست و بیشتر خطرات ماه برای زمین را روایت می نماید.

اگر فکر می کنید چیزهایی که گفته شد تمام داستان فیلم را تشکیل می دهند اشتباه می کنید زیرا موضوعات پساآخرالزمانی تنها بخش کوچکی از داستان سقوط ماه را به خود اختصاص می دهند و این فیلم بیشتر درباره دسیسه ها، اسرار وحشتناک و عواقب آن ها است و مهم تر از همه، به نبرد انسان برای ادامه بقا اشاره دارد. بنابراین ای فیلم در نهایت این سؤال را در فکر مخاطب ایجاد می نماید که اگر ماه واقعا آن چیزی نباشد که ما فکر می کنیم، چه اتفاقی برای بشریت رخ خواهد داد؟

منبع: Collider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 41809

به "سقوط ماه؛ هر آنچه از فیلم اکشن علمی، تخیلی نو کارگردان روز استقلال باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط ماه؛ هر آنچه از فیلم اکشن علمی، تخیلی نو کارگردان روز استقلال باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید