شهرستان آبیک ظرفیت خوبی برای نیروگاه خورشیدی و گلخانه دارد

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، شهرام احمدپور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل فرمانداری آبیک برگزار گردید با تشریح مهمترین طرح های آماده افتتاح در شهرستان اظهارداشت: همزمان با هفته دولت 53 طرح کشاورزی، صنعتی، خدماتی با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد تومان در مناطق مختلف شهرستان آبیک افتتاح خواهد شد.

شهرستان آبیک ظرفیت خوبی برای نیروگاه خورشیدی و گلخانه دارد

وی اضافه نمود: در شهرک صنعتی یک و دو در آبیک شش واحد صنعتی آماده بهره برداری خواهد شد و طرح های توسعه آبیاری مدرن نیز عملیاتی می گردد.

احمدپور بیان نمود: با اجرای طرح های صنعتی در شهرستان آبیک زمینه اشتغال 600 نفر در منطقه فراهم می گردد.

فرماندار شهرستان آبیک توضیح داد: احداث سد از نوع سنگ ملاتی در یکی از روستاهای شهرستان با اختصاص 4 میلیارد تومان از دیگر کارهای مهمی است که در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.

طرح انتقال آب سد طالقان به قزوین عملیاتی گردیده است

وی گفت: یکی از طرح های مهم برای تامین آب شرب انتقال آب سد طالقان به استان و تامین آب 16 شهر است که در این میان آب شرب آبیک در اولویت قرار گرفته است.

احمدپور اظهارداشت: با حفر سه حلقه چاه در کوتاه مدت برای تامین آب شرب شهر اقدام نموده ایم و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.

رفع آلایندگی کارخانه سیمان را پیگیری می کنیم

وی بیان نمود: کارخانه سیمان در سالهای اخیر برای کاهش آلایندگی اقدام نموده اما همچنان مردم از آلودگی این واحد صنعتی در رنج هستند و با هماهنگی استانداری البرز و محیط زیست پیگیر موضوع هستیم تا این آلایندگی به طور کامل رفع گردد.

احمدپور در خصوص عبور جاده از میان مجموعه گوشت زیاران و ایجاد مشکل بهداشتی برای کشتارگاه گفت: با اقدامات انجام گردیده این جاده در محدوده عبور از کشتارگاه تا شش متر زیرزمین خواهد رفت تا آلودگی به کمترین میزان برسد و احداث روگذر و زیرگذر نیز برای دسترسی مجموعه پیش بینی گردیده است.

31 میلیارد تومان بودجه عمرانی شهرستان آبیک

فرماندار آبیک اظهارداشت: سال جاری 31 میلیارد تومان اعتبار عمرانی در شهرستان پیش بینی گردیده است که در خوشبینانه ترین حالت 60 درصد تخصیص خواهد یافت که امیدواریم بتوانیم طرح های نیمه تمام را به خاتمه برسانیم

وی بیان نمود: در شهرک صنعتی کاسپین شماره یک مجوز 315 واحد صنعتی واگذار و 180 واحد فعال گردیده و 120 واحد در درست اجراست و در کاسپین شماره دو هم تعداد 95 مجوز واگذار گردیده و 27 واحد فعال داریم و 7 واحد با پیشرفت بالای 70 درصدی در این محدوده وجود دارد.

احمدپور گفت: با استقرار صنایع های تک در فراوری قطعات خودرو، صنایع بسته بندی، در شهرک های صنعتی کاسپین یک و دو شرایط خوبی برای منطقه ایجاد گردیده است و می تواند فرصتی برای توسعه شهرستان باشد.

فرماندار ابیک یادآورشد: 5 درصد تخم مرغ کشور در واحدهای صنعتی این شهرستان فراوری می گردد و یکی از 4 واحد بزرگ فراوری مرغ مادر کشور نیز در این شهرستان است که میتواند زمینه جذب سرمایه گذاران را مهیا کند.

ظرفیت های صنعتی آبیک تقویت می گردد

وی گفت: با ظرفیت های موجود صنعتی و کشاورزی کوشش خواهیم کرد تا بخش صنعت را تقویت کنیم و در کنار آن برای راه اندازی واحدهای نیمه تمام و تعطیل گردیده برنامه مدونی داریم.

احمدپور اظهارداشت: خوشبختانه صنایع منطقه به روز و های تک است اما در بخش کشاورزی با فرسودگی واحدها روبرو هستیم که نوسازی آنها را در اولویت قرار خواهیم داد.

نیروگاههای خورشیدی توسعه می یابد

فرماندار شهرستان آبیک از توسعه مناطق بیابانی در جنوب دشت قزوین خبرداد و گفت: بیابانی شدن برخی مناطق آبیک هرچند تهدید محیط زیستی است اما از این شرایط به عنوان فرصت استفاده خواهیم کرد و توسعه نیروگاههای خورشیدی را در دستور کار قرار داده ایم.

آبیاری تحت فشار تسریع می گردد

احمدپور اضافه نمود: اجرای طرح آبیاری تحت فشار و نوین در اراضی دشت آبیک از دیگر برنامه های ما در دوران مدیریت جدید است که سهم استان 3500 هکتار معین گردیده است.

وی بیان نمود: از ابتدای انقلاب تاکنون حدود 5 هزار هکتار از اراضی زیر پوشش آبیاری مدرن قرار گرفته و در یک سال گذشته با اختصاص 23 میلیارد تومان بیش از 1076 هکتار از اراضی تحت پوشش آبیاری مدرن قرار گرفته است.

احمدپور گفت: عبور ریل راه آهن از شهرستان یک فرصت ایده آل و وجود اتوبان تهران به قزوین با تردد چند ده میلیونی هم یک فرصت ارزشمند است که باید طرح هایی را پیاده کنیم تا از این ظرفیت بخوبی استفاده گردد.

وی بیان نمود: ورودی شهر ابیک مناسب نیست و باید ساماندهی گردد تا بتوانیم از این جاده ترانزیت که به آسیای میانه هم متصل میگردد برای رونق اقتصادی منطقه استفاده کنیم.

فرماندار آبیک اظهارداشت: متاسفانه نماد آبیک فقط کارخانه سیمان گردیده است در حالی که می توانیم ظرفیت های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدماتی شهر را به عنوان الگویی در مسیر توسعه مورد استفاده قرار داده و نماد شهر آبیک معرفی کنیم.

آبیک ظرفیت خوبی برای توسعه کشت گلخانه ای دارد

احمدپور در ادامه با اشاره به کمبود منابع آبی و ضرورت توسعه گلخانه ها اضافه نمود: اراضی آبیک منطقه بسیار مستعدی برای توسعه کشت گلخانه ای است که برای توسعه مجتمع های گلخانه ای آمادگی کامل داریم.

وی در خصوص مشکلات درمانی شهرستان نیز اظهارداشت: برای اجرای الحاقیه بیمارستان آبیک قرار بود دانشگاه علوم پزشکی و خیرین مشارکت نمایند که چون هزینه دولتی تامین نگردیده نتوانسته ایم کمک خیرین را جلب کنیم.

فرماندار آبیک اضافه نمود: 4 میلیارد تومان اعتبار ملی و یک میلیارد تومان اعتبار استانی برای تجهیز بیمارستان آبیک اختصاص خواهد یافت و در حال حاضر نگرانی زیادی نداریم و کوشش می کنیم تا دو سال آینده اتفاقات خوبی در حوزه درمانی این شهرستان رخ دهد.

شهرک دانشگاهی هنوز محقق نگردیده است

وی در خصوص توقف طرح استقرار شهرک دانشگاهی اظهارداشت: قرار بود حداقل 12 واحد دانشگاهی دراین شهرک مستقر شوند که تاکنون دو واحد مستقر گردیده اند و باید پیگیری کنیم تا این وضعیت معین تکلیف گردد در غیر این صورت زمین های پیش بینی گردیده به متقاضیان دیگر واگذار گردد.

پردیسبان یک نمایش بود

احمدپور در خصوص تعطیل شدن پروژه سرمایه گذاری پردیسبان گفت: این طرح به نوعی یک نمایش و شو تبلیغاتی بود که سرمایه های مردم را جمع کرد اما نتیجه نداشت و طراحان دنبال اجرای آن نبودند اما اگر چنین طرح های واقعی در منطقه پیاده گردد می تواند به اشتغال و اقتصاد آبیک کمک کند

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 316

به "شهرستان آبیک ظرفیت خوبی برای نیروگاه خورشیدی و گلخانه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرستان آبیک ظرفیت خوبی برای نیروگاه خورشیدی و گلخانه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید