شهرهای ساحلی ترکیه

به گزارش مجله سلو بلاگ، ساحل های زیبای ترکیه یکی از دلایلی است که گردشگران را برای سفر به این کشور ترغیب می کند. از مکان های تاریخی گرفته تا سواحل زیبای دریای اژه آنقدری جذاب هستند که هر مسافری را برای یک بار هم که شده به این کشور دعوت می کند.

شهرهای ساحلی ترکیه

اگر درحال برنامه ریزی برای سفر و رزرو تور ترکیه و خرید تور ترکیه هوایی هستید، شهرهای ساحلی ترکیه را درادامه به شما معرفی خواهیم کرد تا یکی از بهترین ها را انتخاب کرده و با رزرو تور ترکیه ارزان سفر خود را لذت بخش تر کنید.

آلانیا

شهر ساحلی و تاریخی آلانیا در 135 کیلومتری شهر آنتالیا قرار گرفته است و به همین دلیل جزوی از منطقه آنتالیا به حساب می آید. این شهر 1598 کیلومترمربع مساحت و چیزی حدود 28 هزار نفر جمعیت دارد. این شهر در دوران سلجوقیان پایتخت به شمار می رفت و دوران امپراطوری روم، عثمانی و بیزانس را به خود دیده است. آلانیا در فصل تابستان گرم و مرطوب و در فصل زمستان سرد و خشک بوده و در بهار و پاییز آب وهوای معتدل مدیترانه ای در آن جریان دارد. به همین دلیل بهترین زمان سفر به خصوص اگر علاقه مند به تفریحات آبی هستید، از مرداد ماه تا شهریور به شمار می رود. برج قرمز شهر آلانیا از محبوب ترین جاذبه های دیدنی این شهر محسوب می شود و درصورت رزرو تور ترکیه بازدید از این برج را فراموش نکنید. این برج توسط ابوعلی رها که معمار برجسته آن زمان بوده، ساخته شده است.

قلعه سلجوقی، ساحل کلئوپاترا، قلعه آلانیا، کارگاه کشتی سازی، قلعه طلایی، شهر باستانی لائرتس، شهر باستانی سیدرا و غار دیم از دیگر دیدنی های این شهر هستند که دیدن آن ها برای هرکسی که تور ترکیه رزرو کرده ضروری به نظر می رسد. چه دنبال شهری کم هیاهو در ترکیه برای زندگی هستید یا دنبال تور ترکیه ارزان قیمت، آلانیا یکی از محبوب ترین و بهترین گزینه ها محسوب می شود. قسمت جنوبی شهر آلانیا کاملا به دریا چسبیده است و از معروف ترین پلاژهای موجود می توان به داملاتاش، کلئوپاترا، پرتقال، اینجه کوم، فوغلا و کی قباد اشاره کرد. اگر طرفدار حمام یا ماساژ ترکی هستید، آلانیا پاتوق اصلی علاقه مندان در این زمینه است.

مارماریس

مارماریس به عنوان یک شهر بندری در سواحل دریای مدیترانه و در جنوب کشور ترکیه قرار گرفته است. به همین دلیل آب وهوایی مدیترانه ای دارد و در زمستان معتدل است. آب وهوای این شهر در همه فصول سال شرایط خوبی دارد؛ اما اگر دنبال یک فرصت خوب از این نظر برای سفر هستید، اوایل بهار تا اواسط تابستان همان فرصت خوب است. از شش قرن پیش از میلاد سکونت در مارماریس وجود داشته و به همین دلیل قدمت زیادی هم دارد.

مارماریس به عنوان یک مرکز برای کشتی رانی و غواصی شناخته شده است. دلیل نام گذاری این شهر وجود سنگ مرمر در منطقه مارماریس به شمار می رود. اگر تور ترکیه هوایی را رزرو کردید و برای اقامت دنبال هتل بودید، بهترین هتل های مارماریس را می توانید بین هتل گرندپاشا، هتل گرند آزور و هتل جولیان پیدا کنید. اگر تور ترکیه هوایی را رزرو کردید و دنبال دیدنی های مارماریس هستید، آبشار تورگورت، قلعه مارماریس، لوریما، مرکز اجتماعی مارینا، کوه های مارماریس، فواره های رقصان، پارک آبی مارماریس، آرامگاه صخره ای ساریان، دالیان، ساحل ایچملر، غواصی اسکوبا، میدان جوانان 19 می، جیپ سافاری و موزه مارماریس ازجمله دیدنی ها و فعالیت هایی است که می توانید در لیست خود بگنجانید.

بدروم

بدروم شهری در شبه جزیره بدروم است که جنوب غربی ترکیه و همسایگی دریای اژه قرار گرفته است. به دلیل ساخت این شهر به دست یونانیان دوریان، اسم یونانی و قدیمی بدروم هالیکارناسوس بوده و به این دلیل در برخی نقشه ها هم به همین نام شناخته می شود. آرامگاه هالیکارنانوس، دروازه میندوس، قلعه سنت پیتر، بازار تورگوتریس، کارخانه کشتی سازی عثمانی، مسجد تورکویوسو، دهکده ترکی، حمام ترکی، مسجد تپه چیک، تاتر باستانی، پارک آبی، موزه باستان شناسی زیرآب و مقبره ماسولوس ازجمله جاذبه های بدروم است که نباید بازدید از آن ها را ازدست بدهید. بهترین هتل هایی که می توانید در بدروم آن ها را برای اقامت انتخاب کنید، هتل کایرابا بدروم پرینسس، گرندپارک بدروم، آستریا ریزورت، گرین بیچ ریزورت، ویرا کلوپ، اسکیسی هاستل بدروم و یاسمین ریزورت هستند. شما می توانید منظره دریا را داشته باشید و از اقامت خود لذت ببرید. شهر بدروم زادگاه هردوت و محل مقبره پادشاه ماسولوس است که از عجایب هفت گانه جهان باستان محسوب شده و در فصل توریستی به صورت 24 ساعته باز است. اگر قصد خرید تور ترکیه دارید، سری به سایت های معتبر مانند علی بابا بزنید و تور ترکیه هوایی خود را بدون اتلاف وقت رزرو کنید.

کاپادوکیا

نام این شهر در زبان فارسی به معنی سرزمین اسب های زیبا است و یک شهر صخره ای به حساب می آید. کاپادوکیا از سال 1985 جزو میراث فرهنگی جهان از طرف یونسکو شناخته می شود. کاپادوکیا تا استانبول فاصله ای حدود 756 کیلومتر دارد که لازم است برای سفر به این شهر از فرودگاه استانبول یا آنکارا استفاده کنید. برخی از غارها و قسمت های کاپادوکیا به موزه بدل شده؛ پس اگر علاقه مند به این گونه جاذبه ها هستید، حتما این شهر را انتخاب کنید. برخی دیگر محلی برای سکونت مردم هستند و برخی از قسمت ها هم بعد از بازسازی و بازسازی به عنوان هتل و اقامتگاه استفاده می شود. دره سرخ، گورمه، شهر زیرزمینی کایماکلی، موزه فضای باز زلو، معبد اسکی گوموسلر، حفره فرشتگان، روستای اوچ حیصار، دره گوللو دره، دره ایهلارا، خرابه های زلوه، اورگوپ، دره راهبان پاشاداغ و شهر زیرزمینی درینکویو ازجمله جاذبه های دیدنی این شهر زیبا است که درصورت سفر به این شهر و رزرو تور ترکیه ارزان بازدید از آن ها جزو واجبات به حساب می آید!

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: چمدان
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 27319

به "شهرهای ساحلی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای ساحلی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید