شهریری مشگین شهر به عنوان پایگاه ملی معرفی گردید

به گزارش مجله سلو بلاگ، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از معرفی منطقه باستانی شهریری واقع در شهرستان مشگین شهر به عنوان پایگاه ملی اطلاع داد.

شهریری مشگین شهر به عنوان پایگاه ملی معرفی گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی، سرپرست این اداره کل، یکشنبه 14 مرداد با اعلام این خبر توضیح داد: در پی سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به استان اردبیل با طرح معرفی شهر یری به عنوان پایگاه ملی موافقت شد.

او افزود: انتخاب یک مجموعه و اثر به عنوان پایگاه ملی به منزله قرار دریافت آن در لیست آثار برجسته و شاخص تاریخی کشور است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در سطح کشور اعتبار پایگاه های ملی شامل اعتبار حفاظت، مرمت و نگه داری از محل اعتبارات ملی پرداخت می گردد.

فلاحی ادامه داد: با انتخاب این منطقه به عنوان پایگاه ملی، اعتبارات نیز با افزایش همراه بوده و می توان به شکل ویژه طرح های صیانت و حفاظت شهریری را عملیاتی کرد.

او همچنین از معرفی مدیر پایگاه ملی شهریری اطلاع داد و تاکید نمود: کریم لطفی به عنوان مدیر پایگاه ملی معرفی شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از پیگیری سایر طرح های حفاظت اطلاع داد و افزود: مرمت سنگ افراشته ها و اجرای سوله حفاظتی در دست آنالیز است.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7799

به "شهریری مشگین شهر به عنوان پایگاه ملی معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهریری مشگین شهر به عنوان پایگاه ملی معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید