عواملی که در رصد ماه ذی الحجه تأثیر دارند، امکان رصد ماه روز آدینه

به گزارش مجله سلو بلاگ، علی آزادگان در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه ماه ذی الحجة الحرام به دلیل وجود دو مناسب عید قربان و عید غدیرخم از ماه های مهم تقویم هجری قمری محسوب می شوند، بیان نمود: آدینه، یازدهم مرداد ماه آخرین روز ماه ذی القعده است.

عواملی که در رصد ماه ذی الحجه تأثیر دارند، امکان رصد ماه روز آدینه

وی با بیان اینکه تاریخ ذی الحجه در ایران و عربستان یک روز تفاوت دارد، بیان نمود: بنابراین روز آدینه سی ام ماه ذی القعده و شنبه 12 مرداد ماه 1398 شروع ماه ذی الحجة خواهد بود.

آزادگان با بیان اینکه زمان مقارنه ماه و خورشید به وقت تابستانی ایران ساعت 7 و 44 دقیقه امروز پنجشنبه 10 مرداد است، بیان نمود: امروز غروب خورشید به افق تهران ساعت 20 و 9 دقیقه خواهد بود و سن ماه در این زمان کمی بیش از 12 ساعت خواهد بود به این صورت هلال ماه ذی الحجه را نمی توان امروز رصد کرد.

کارشناس نجوم تاکید نمود: با در نظر دریافت دیگر عوامل موثر در رویت هلال مانند مکث ماه پس از غروب خورشید، اختلاف سمت ماه و خورشید، زاویه جدایی ماه و خورشید و عرض دایره البروجی ماه می توان پیش بینی کرد که این هلال فقط برای مکزیک و بخشهایی از آمریکای مرکزی با چشم غیر مسلح در غروب روز پنجشنبه قابل رویت خواهد بود.

آزادگان با تاکید بر اینکه بنابراین نمی توان پنجشنبه هلال ذی الحجه را مشاهده کرد، اضافه کرد: رویت هلال روز آدینه پس از غروب خورشید امکان پذیر است. در شهرهای شرقی ایران خورشید زودتر از تهران غروب می نماید و آنها کمی زودتر می توانند هلال را ببینند.

وی اضافه کرد: برای شهرهای غربی نیز تا حدود 30 دقیقه دیرتر نسبت به تهران خورشید غروب می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 6793

به "عواملی که در رصد ماه ذی الحجه تأثیر دارند، امکان رصد ماه روز آدینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عواملی که در رصد ماه ذی الحجه تأثیر دارند، امکان رصد ماه روز آدینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید