فیلم برگ جان برگزیده شانزدهمین جشنواره توسعه سبز

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران (پانا) - فیلم سینمایی برگ جان ساخته ابراهیم مختاری و محصول بنیاد سینمایی فارابی در شانزدهمین جشنواره توسعه سبز، برگزیده و مورد تقدیر نهاده شد.

فیلم برگ جان برگزیده شانزدهمین جشنواره توسعه سبز

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، بیست و ششمین همایش ملی منطقه ای انجمن متخصصان محیط زیست ایران و شانزدهمین جشنواره توسعه سبز که به صورت مجازی در اسفندماه سال جاری با عنوان محیط زیست در برنامه ریزی و آمایش سرزمین، جایگاه و منظره تعاملات منطقه ای و دنیای برگزار گردید، فیلم سینمایی برگ جان از میان آثار ارسالی در بخش برترین فیلم در حوزه محیط زیست برگزیده شد.

دردانه آقاجانی، عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان محیط زیست و از داوران شانزدهمین جشنواره توسعه سبز، در گفت وگو با ایسنا بیان نمود: سال جاری بیست و ششمین سالگرد همایش در کنار جشنواره توسعه سبز برگزار گردید و مانند دوره های گذشته این رویداد از آثار برگزیده که در حوزه محیط زیست فراوری و ساخته شده اند تقدیر به عمل آمد.

او ادامه داد: این جشنواره سال جاری در روزهای سوم و چهارم اسفندماه برگزار و در بخش فیلم های حوزه محیط زیست از میان آثار ارسالی به دبیرخانه، فیلم برگ جان ابراهیم مختاری برگزیده و از آن تقدیر شد. بعلاوه از فرهاد دبیری، پیشکسوت حوزه حقوق محیط زیست تقدیر به عمل آمد.

آقاجانی درباره شیوه برگزاری این جشنواره نیز شرح داد: این جشنواره در چهارده دوره گذشته به صورت حضوری برگزار گردید و از سال 99 به علت پاندمی و شیوع کرونا به صورت برخط به فعالیت خود ادامه داد. در این رویداد فیلم ها به صورت عمومی نمایش داده نمی شوند و پس از دریافت به وسیله دبیرخانه با حضور هیئت داوران که از اعضا هیئت مدیره انجمن متخصصان محیط زیست به ریاست مجید عباسپور است، آثار آنالیز و مورد ارزیابی قرار می گیرند. نقاشی، عکاسی و فیلم سه بخش اصلی جشنواره توسعه سبز است که هر ساله در آذرماه فراخوان آن اعلام می گردد.

فیلم سینمایی برگ جان به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی ابراهیم مختاری و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی در سال 95 فراوری شد و سعید پورصمیمی، مهدی احمدی و مریم مقدم در آن ایفای نقش نموده اند. این فیلم در جشنواره های داخلی و بین المللی متعددی به نمایش درآمده است.

در خلاصه داستان این اثر که فیلمی با موضوع احترام و قدردانی طبیعت و دنیا هستی است آمده: برگ جان حکایت آدمی است در تقلای رسیدن به خواسته ای است که چون به آن می رسد دیگر برایش ارزشی ندارد. پس جهت زندگی را برای رسیدن به آرزویی تغییر می دهد که همیشه در پی برآورده شدنش بود اما...

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 42521

به "فیلم برگ جان برگزیده شانزدهمین جشنواره توسعه سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم برگ جان برگزیده شانزدهمین جشنواره توسعه سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید