لزوم برندسازی ظرفیت های گردشگری استان بوشهر

به گزارش مجله سلو بلاگ، دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر با تاکید بر ضرورت برندسازی ظرفیت های گردشگری استان بوشهر گفت: گردشگری ساحلی یکی از ظرفیت ها و برندهای خاص استان بوشهر است که باید در راستای معرفی و رونق این ظرفیت کوشش بیشتری گردد.

لزوم برندسازی ظرفیت های گردشگری استان بوشهر

به گزارش خبرنگاران، فریدون محمدی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوشهر، اظهار کرد: واقعیت این است که امروز در کشور احتیاج به رونق گردشگری احساس می گردد و این صنعت به منزله یک کار فرعی مطرح نیست بلکه جز اولویت های اصلی است.

وی با بیان اینکه رونق گردشگری موجب شکوفایی اقتصاد می گردد، افزود: صنعت گردشگری و سفر در آینده تبدیل به صنعت اول کشور خواهد شد.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به ظرفیت های بالای استان بوشهر در عرصه گردشگری، تاکید نمود: با توجه به ظرفیت های خدادادی موجود در استان بوشهر، صنعت گردشگری می تواند تأثیر زیادی در رشد اقتصاد این استان داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه استان بوشهر به اندازه چند کشور جاذبه دارد، گفت: یکی از موضوعاتی که می تواند در برندسازی بوشهر نقش داشته باشد سواحل آن است.

وی تاکید بر لزوم برندسازی ظرفیت های گردشگری استان بوشهر گفت: گردشگری ساحلی یکی از ظرفیت ها و برندهای خاص استان بوشهر است که باید در معرفی این ظرفیت کوشش بیشتری انجام گردد. به عنوان مثال گناوه به دلیل تجارت و خرید و فروش و ساحل تبدیل به یک برند شده است که باید از این ظرفیت ها در راستای توسعه گردشگری استفاده بیشتری کرد.

فریدون محمدی با اشاره به مدیریت قوی در بوشهر طی ایام نوروز، بیان کرد: حتی یک گزارش از استان بوشهر مبنی بر اسکان نیافتن گردشگران و مهمانان نوروزی نداشتیم که این نشان دهنده کوشش مدیران و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر در بوشهر است.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت های اقامتی در بوشهر توضیح داد: ایجاد امکانات اقامتی گردشگری خصوصی می تواند زمینه ساز رونق مالی و معیشتی در مناطق گردشگری استان بوشهر باشد. سفر باید همه زمانی گردد و اگر مختص ایام نوروز و یا فصل زمستان باشد یک نقص محسوب می گردد.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور افزود: فرودگاه و هتل از زیرساخت های مهم برای جذب گردشگر هستند. همچنین وجود یک هتل پنج ستاره برای حضور گردشگران بین المللی بسیار مهم است که در این راستا باید تعداد هتل های استان بوشهر افزایش یابد.

وی با اشاره به افزایش ماندگاری گردشگران نوروزی در استان بوشهر، گفت: در مقایسه آمارها و بر اساس آمار اعلام شده از استان بوشهر، در امسال آمار اقامت گردشگران نوروزی در این استان نسبت به نوروز گذشته 68 درصد افزایش داشته است.

محمدی با بیان اینکه سفر می تواند اقتصاد استان را از رکود خارج کند، اظهار کرد: اجرای پروژه های گردشگری خلاقانه بر مبنای پتانسیل های موجود، خیابان گردشگری و همچنین شهر گردشگری می تواند در رونق گردشگری استان نقش مؤثری داشته باشد.

دبیر ستاد خدمات سفر کشور با بیان اینکه استان بوشهر می تواند از مقاصد تورهای گردشگری باشد، بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی اجرای پروژه تورهای ارزان قیمت سفر را در برنامه دارد که با توجه به ظرفیت بالای جذب گردشگر، استان بوشهر می تواند به مقصد این تورها تبدیل گردد.

وی با اشاره به نامگذاری سال 98 به عنوان سال رونق فراوری، تاکید نمود: یکی از مصادیق رونق فراوری، رونق صنعت گردشگری است که تأثیر زیادی در تحقق رونق فراوری دارد.

فریدون محمدی عملکرد ستاد خدمات سفر استان بوشهر را مثبت ارزیابی کرد و افزود: قطعاً سازمان در راستای معرفی استان های برتر از جنبه های مختلف برنامه هایی خواهد داشت و عملکرد استان بوشهر با توجه به کوشش و فعالیت های قابل توجهی که داشته قابل تقدیر است.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 4339

به "لزوم برندسازی ظرفیت های گردشگری استان بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم برندسازی ظرفیت های گردشگری استان بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید