لپه پلو با مرغ، یک غذای ایرانی خوشمزه

به گزارش مجله سلو بلاگ، لپه پلو با مرغ یک روش بسیار ساده برای یک پلو مخلوط ایرانی است که امروزه به روش های مختلفی تهیه می گردد. اگر در پی تنوع غذایی هستید، حتما لپه پلو با مرغ را امتحان کنید.

لپه پلو با مرغ، یک غذای ایرانی خوشمزه

لپه پلو با مرغ یکی از پلو های بسیار خوشمزه و ترکیبی است که با مرغ ریش شده تهیه می گردد. ولی شما می توانید به دلخواه مرغ را به صورت درسته سرو کنید. این غذا را می توانید برای شام یا ناهار و تنوع غذایی تهیه و سرو کنید. این غذا در کنار ترشی و سالاد طعم بی نظیری خواهد داشت. با خبرنگاران همراه باشید تا طرز تهیه لپه پلو با مرغ را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه لپه پلو با مرغ

  • سینه مرغ 1 عدد
  • پیاز 2 عدد
  • لپه 1 پیمانه
  • برنج 3 پیمانه
  • زعفران به اندازه لازم
  • نمک، فلفل سیاه، ادویه پلویی و دارچین به اندازه لازم

طرز تهیه لپه پلو با مرغ

مرحله اول

ابتدا سینه مرغ را داخل قابلمه قرار دهید و یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و 4 قاچ کنید و به همراه یک برگ بو دلخواه داخل قابلمه قرار دهید. روی مرغ ها آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزد و نرم گردد. بعد از پخت، سینه مرغ را از آب جدا و ریش ریش کنید.

مرحله دوم

در ادامه برنج را بشویید و با کمی نمک خیس کنید. لپه را نیز به مدت 1 ساعت بگذارید تا خیس بخورد که هم راحت تر بپزد و هم نفخ آن گرفته گردد. لپه را به همراه کمی آب بپزید و بعد آبکشی کنید.

مرحله سوم

یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک گردد. لپه و مرغ ریش شده را به همراه کمی نمک، فلفل سیاه، دارچین و زعفران اضافه کنید. مواد را به مدت چند دقیقه تفت دهید تا بوی ادویه ها بلند شوند.

مرحله چهارم

برنج را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید و در حین پختن کف روی برنج را بگیرید و بعد از نرم شدن برنج آن را آبکش نمایید. کف قابلمه ته دیگ دلخواه بگذارید و کمی برنج بریزید و بعد اندازهی از مواد را قرار دهید و همین طور ادامه دهید تا مواد و برنج تمام گردد. لپه پلو با مرغ را 40 دقیقه دم بگذارید و در سرانجام کمی کره یا روغن روی برنج بریزید.

اگر به دستور غذاهای ایرانی علاقه دارید، کله جوش با بادمجان را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه لپه پلو با مرغ

  • می توانید مرغ را به صورت فیله و خردشده در این غذا بهره ببرید.
  • به دلخواه می توانید اندازهی رب به مواد اضافه نمایید.
  • می توانید مرغ را حذف کنید و به صورت گیاهی این پلو را بپزید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای آشپزی بیشتر ترشه کباب، بی نظیرترین مرغ گیلانی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 46208

به "لپه پلو با مرغ، یک غذای ایرانی خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لپه پلو با مرغ، یک غذای ایرانی خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید