مجتبی عابدینی به مدال برنز دست یافت

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران سومین روز از مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا امروز شنبه با برگزاری دیدارهای انفرادی اسلحه سابر مردان و فلوره دختران در سنگاپور پیگیری شد که طی آن در بخش پسران، عابدینی صاحب مدال برنز شد و اولین مدال کاروان شمشیربازی ایران را به دست آورد. در رقابت های اسلحه سابر همچنین و پاکدامن و رهبری به ترتیب در رده های پنجم و ششم قرار گرفتند و باهرارسباران هم دوازدهم شد. در مجموع شمشیربازان امتیازات جهانی خوبی را برای المپیک به نام خود ثبت کردند.

مجتبی عابدینی به مدال برنز دست یافت

بر این اساس در ملاقاتهای انفرادی اسلحه سابر مردان که با حضور 60 شمشیرباز برگزار گردید مجتبی عابدینی پس از کسب شش پیرزوی مقابل نمایندگان ژاپن، اندونزی، چین، سنگاپور، استرالیا و هنگ کنگ به مرحله حذفی راه یافت. عابدینی در جدول 64 نفره با قرعه استراحت روبرو شد سپس در جدول 32 و 16 به تریب حریفانی از ترکمنستان و ویتنام را شکست داد. این شمشیرباز با کسب این دو پیروزی به جمع 8 بازیکن برتر صعود کرد و در این مرحله مقابل علی پاکدامن صاحب فزونی شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. پاکدامن در جمع 4 بازیکن برتر آسیا و در مصاف با کیم قهرمان المپیک از کره جنوبی باخت و صاحب مدال برنز شد.

مجتبی عابدینی با کسب این نتایج در مجموع 30 امتیاز به اندوخته های دنیای خود اضافه نمود و بدین ترتیب صندلی خود را برای کسب سهمیه المپیک از رنکینگ دنیای بهبود بخشید.

علی پاکدامن دیگر نماینده اسلحه سابر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بود که با شکست مقابل عابدینی در جدول 8 نفره به عنوان پنجم دست یافت. پاکدامن در مرحله مقدماتی صاحب 5 برد مقابل نمایندگان ژاپن، چین، استرالیا، تایلند و هند شده بود. این شمشیرباز پس از استراحت در جدول 64 نفره، نماینده چین تایپه را در جدول 32 نفره شکست داد سپس در جدول 16 نفره مقابل نماینده کره جنوبی پیروز شد و وارد جمع 8 بازیکن برتر شد. پاکدامن از مجموع ملاقاتهای خود در مسابقات قهرمانی آسیا 21 امتیاز دنیای برای المپیک بدست آورد.

محمد رهبری نیز در مرحله مقدماتی ملاقاتهای اسلحه سابر مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا صاحب 5 پیروزی مقابل حریفانی از سنگاپور، استرالیا، اندونزی، چین و هنگ کنگ شد. رهبری در جدول 64 نفره همچون عابدینی و پاکدامن با قرعه استراحت روبرو شد. سپس در جدول 32 و 16 نفره به ترتیب شمشیربازان چین و قزاقستان را مغلوب کرد و به جمع 8 بازیکن برتر آسیا راه یافت. رهبری در این مرحله و در مصاف با شمشیرباز کره جنوبی که قهرمانی دنیا و المپیک را در اختیار دارد متحمل شکست شد و در رده ششم آسیا نهاده شد.

محمد رهبری هم از مجموع نتایج خود در سنگاپور صاحب 21 امتیاز دنیای برای المپیک شد. فرزاد باهرارسباران دیگر نماینده اسلحه سابر ایران در مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا با کسب صندلی دوازدهم به کار خود در این رقابت ها انتها داد. این شمشیرباز پس از کسب 4 پیروزی مقابل نمایندگان ژاپن، استرالیا، قزاقستان و هند در مرحله مقدماتی و استراحت در جدول 64 نفره، مقابل حریفی از هنگ کنگ در جدول 32 نفره به فزونی دست یافت. ارسباران در جدول 16 نفره مسابقات مقابل نفر اول رنکینگ دنیای از کره جنوبی متحمل شکست شد و بدین ترتیب به عنوان دوازدهم اکتفا کرد. این شمشیرباز در مجموع صاحب 12 امتیاز دنیای برای المپیک شد.

در انتها ملاقاتهای انفرادی مسابقات اسلحه سابر شمشیربازی قهرمانی آسیا دو بازیکن از کره جنوبی عنوان های اول و دوم را از آن خود کردند.

به گزارش خبرنگاران، امروز همچنین ملاقاتهای انفرادی اسلحه فلوره بانوان برگزار گردید که طی آن نمایندگان ایران از صعود به جمع 16 بازیکن برتر بازماندند. در این بخش از مسابقات در مرحله مقدماتی سروناز مرتضوی مقابل نمایندگان مالزی و اندونزی پیروز شد اما مقابل نمایندگان کره جنوبی، قزاقستان، استرالیا و هنگ کنگ باخت با این حال به مرحله حذفی راه یافت. مرتضوی در جدول 64 نفره مقابل نگین کافی باخت و از صعود بازماند.

نگین کافی اما پیش از صعود به جدول 64 نفره در مرحله مقدماتی نمایندگان هند و قزاقستان را شکست داده بود اما نتیجه ملاقات مقابل نمایندگان چین، سنگاپور، ژاپن و مالزی را واگذار نموده بود. کافی پس از پیروزی مقابل مرتضوری در جدول 64 نفره، در مصاف با کره ای خود در جدول 32 نفره باخت و از صعود بازماند.

در میان شمشیربازان اسلحه فلوره دختر الهه قهرمانی از صعود از مرحله مقدماتی بازماند. این شمشیرباز در مرحله مقدماتی تنها برابر نماینده استرالیا پیروز شد و در مصاف با نمایندگان ویتنام، ژاپن، سنگاپور، چین و اندونزی باخت و نتوانست صعود کند.

مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا روز یکشنبه با شروع ملاقاتهای تیمی پیگیری می گردد. در شروع این بخش از مسابقات ملاقاتهای تیمی اسلحه سابر دختران و اپه پسران برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 11123

به "مجتبی عابدینی به مدال برنز دست یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجتبی عابدینی به مدال برنز دست یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید