مراکز فرهنگی در مناطق مختلف شیراز توزیع گردد

به گزارش مجله سلو بلاگ، ابراهیم شعرا در تبادل نظر با خبرنگاران اعلام کرد: شورای شهر شیراز در طول سه سال گذشته در برخی محورها توانست اقدامات بسیار خوبی انجام دهد و در برخی دیگر نیز باید طی 2 سال آینده کوشش های خود را افزایش دهد.

مراکز فرهنگی در مناطق مختلف شیراز توزیع گردد

وی گفت: شورا توانست در زمینه حمل و نقل و ایجاد راه ها، پل ها و بزرگراه ها در سطح شیراز کار شهرداری را تسهیل نموده و به آن سرعت ببخشد که از جمله برنامه های زیرساختی در شیراز محسوب می شوند.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه شورا توانست پس از 11 سال بالاخره فاز اول قطار شهری را راه اندازی کند، گفت: امور مربوط به فاز دوم قطار شهری و الحاق آن به فاز اول نیز با جدیت دنبال می گردد تا در زمان خود به بهره برداری برسد.

شعرا با بیان اینکه شورا توانسته در حوزه زیرساخت ها از جمله ساخت و سازها پیروز عمل کند، گفت: بر اساس مصوبه شورا صدور پروانه ساختمان و استعلام ها برون سپاری و از شهرداری به بخش خصوصی واگذار شده و مردم دیگر کمتر درگیر قوانین دست و پاگیر در حوزه ساخت و ساز هستند.

وی اضافه کرد: در زمینه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب آن ها نیز شهرداری های مناطق پیروز عمل کردند و توانستند بخشی از مسیرهای گرفته شده را بازگردانند.

عضو شورای شهر شیراز اعلام کرد: در زمینه واگذاری بخشی از فعالیت ها و نیازهای شهری به بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار برای ساخت تاسیسات شهری مانند پارک ها، ساختمان های مسکونی، تجاری و گردشگری، مهمانسراها و رستوران ها نیز شورا به شکل پیروزی عمل کرد.

شعرا با بیان اینکه در حوزه فضای سبز و احداث پارک ها به منظور استفاده مردم برای تفریحات سالم فعالیت های خوبی انجام شد، گفت: شهرداری توانست بخشی از ارتفاعات شیراز را در اختیار خود قرار دهد و با ایجاد فضای سبز آن ها را به مکان های گردشگری تبدیل کند که در حال حاضر در بعضی نقاط علاوه بر توسعه فضای سبز راه سازی به سمت آن ها نیز در حال اجرا است.

وی شورای شهر شیراز را نیازمند توجه و فعالیت بیشتر در حوزه فرهنگی دانست و گفت: اگرچه شورا در امور مربوط به یاری به مراکز فرهنگی فعالیت های خوبی انجام داد ولی باید فعالیت های خود را در این زمینه گسترش دهد.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: بالابردن سطح فرهنگ شهروندی و آگاهی مردم نسبت به مسائل شهری، ایجاد مراکز فرهنگی در مناطق 10 گانه شیراز به شکل عادلانه و ایجاد فضاهای لازم برای امور ورزشی و تفریحی از مواردی هستند که باید به آن ها توجه گردد.

شعرا گفت: در بعضی از نقاط شمال شیراز باغ های شهری ایجاد شده اند که مورد استفاده مردم قرار می گیرند که چنین مبحثی باید در جنوب شیراز نیز دنبال گردد و گسترش یابد.

وی مطرح کرد: اگرچه احداث فضاهای گردشگری و مراکز اقامتی در حیطه وظایف شهرداری و شورا نیست ولی عقیده ما این است که باید در این زمینه به یاری میراث فرهنگی بیاییم و با ساخت مراکز اقامتی و زائرسراهای ارزان قیمت برای جذب گردشگران کوشش کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 12886

به "مراکز فرهنگی در مناطق مختلف شیراز توزیع گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز فرهنگی در مناطق مختلف شیراز توزیع گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید