مشکل ترافیک با یاری هوش مصنوعی مرتفع می گردد

به گزارش مجله سلو بلاگ، یک روزنامه ترکیه ای گزارش داد شهرداری کلانشهر استانبول در حال کار بر روی یک پروژه هوش مصنوعی (AI) برای کاهش ترافیک سرسام آور این شهر است.

مشکل ترافیک با یاری هوش مصنوعی مرتفع می گردد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از باشگاه خبرنگاران، شهرداری قرار است با استفاده از تجزیه و تحلیل تصاویر از محل اتصال، سیستم لامپ های ترافیکی را فعال نموده و در مدت زمان کوتاه آن ها را سبز کند، بر همین اساس کار سیستم هوش مصنوعی در دو منطقه از شهر به طور آزمایشی شروع شده است.

متصدی این امر گفت: در حال نظارت بر وسایل نقلیه موجود حتی دوچرخه و کالسکه مخصوص بچه ها در خیابان ها هستیم. BSBAK تصاویر و داده های حسگر های موجود در جاده ها را جمع آوری می نماید و با تجزیه و تحلیل نوع وسایل نقلیه ای که در جاده ها مشاهده می گردد، سیستم راه های دیگری را ارائه می دهد یا چراغ های سبز هدایت و رانندگی را فعال می نماید تا وسایل نقلیه را به حرکت درآورده و ترافیک را کاهش دهد. در حقیقت هوش مصنوعی وسایل نقلیه را تشخیص می دهد و اولویت ما این است که داده ها را تجزیه و تحلیل نموده و در اسرع وقت وارد عمل شویم.

هاکان چلیک، رئیس تحقیق و توسعه BSBAK مقام دیگری است که روی این پروژه کار می نماید.

چلیک گفت: ما اتصالات را رصد می کنیم، وسایل نقلیه را می شماریم، آن ها را دسته بندی نموده و تراکم ترافیک را اندازه گیری می کنیم. هوش مصنوعی داده ها را آنالیز می نماید و تصمیم می گیرد جریان ترافیک را برای آن لحظه متوقف یا تسریع کند.

به گفته چلیک، وقتی وسیله نقلیه ای در جاده وجود ندارد، نیازی به توقف، فعال کردن چراغ قرمز و توقف جریان ترافیک نیست. رانندگانی که از سیستم هوش مصنوعی آگاه هستند، آن را شیوه ای مناسب در کنترل ترافیک می دانند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 26932

به "مشکل ترافیک با یاری هوش مصنوعی مرتفع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل ترافیک با یاری هوش مصنوعی مرتفع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید