معرفی کامل اقامتگاه های سنتی کرمان

به گزارش مجله سلو بلاگ، بهترین اقامتگاه های سنتی کرمان

کرمان در حال حاضر پهناورترین استان ایران است و با قدمت دیرینه ای که دارد یکی از باستانی ترین های کشور به حساب می آید. کرمان در دل کویر ساخته شده و جوی های آب و باغ های زیبای کنارشان زندگی بخش مردم شده اند. شهر علاوه بر باغ های تماشایی که حتی یکی از آن ها به نام باغ شازده ماهان سال 1390 در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده دارای جاذبه های معماری و ساختمان های قدیمی زیادی است. افراد زیادی هم هر سال برای کویرنوردی و تماشای آسمان پرستاره شب ها به کرمان سفر می کند. شهر با قدمت زیاد و بافت کهنش دارای خانه های سنتی با معماری های خاص منطقه است، اگر قصد سفر به آن را دارید پیشنهاد می کنیم که چند شبی را در بهترین اقامتگاه های سنتی کرمان بمانید تا درک بهتری از زندگی مردم محلی در سال هایی دور داشته باشید. در ادامه بهترین اقامتگاه های سنتی کرمان به همراه آدرس و امکانات آنان را به شما معرفی می کنیم.

معرفی کامل اقامتگاه های سنتی کرمان

هتل های سنتی شاید قیمتشان تفاوت چندانی با هتل های مدرن امروزی نداشته باشد و حتی گاهی کمی گران تر باشد اما سپری کردن شب در خانه ای که سال ها پیش ساخته شده و اتفاقات نامعلومی در آن روی داده است می تواند شما را سال ها به عقب ببرد و برای یک شب هم که شده حس می کنید که در دوران قاجار به دنیا آمده اید.

در همین ابتدا لازم است بگوییم برای سفر به کرمان می توانید از راستا ریلی استفاده کنید و این گونه از مناظر زیبایی طبیعی را نیز لذت ببرید، در طی راستا خود را سرگرم کنید و در کنار عزیزانتان خوش باشید، پرواز نیز راهی سریع و آسان برای سفر به شهر کرمان است. در هر صورت می توانید برای خرید بلیط هواپیما و قطار روی خدمات ما حساب کنید.

اقامتگاه های سنتی کرمان

+ مشخصات هتل سنتی ایوان ماهان

هتل سنتی ایوان ماهان

بنایی که در زمان قاجار ساخته شده و از آن زمان تا به حال چند بار بازسازی شده است. این هتل 2٬300 متر مربعی 14 اتاق دارد که شاه نشین و شاه نعمت الله در طبقه بالا قرار دارند و به همین خاطر هم چشم انداز بهتری به باغ و حیاط روبه روی ساختمان دارند. تمامی اتاق های هتل امکاناتت رفاهی مورد نیاز را دارند و سرویس بهداشتی ایرانی نیز برای استفاده عمومی تعبیه شده است.دسترسی خانه قاجاری تا برخی از جاذبه های شهر مانند باغ شازده، مقبره شاه نعمت الله ولی و خانه شترگلو آسان است.

داخل لابی هتل تجهیزاتی چون کتابخانه، صنایع دستی و همچنین اینترنت برای استفاده مهمانان آماده شده است، همچنین هتل سنتی ایوان ماهان دارای پارکینگ، رستوران، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای تور و کافی شاپ هم هست. برای خنک کردن هوا در تابستان و گرم کردنش در زمستان اتاق ها دارای کولر آبی و برقی و بخاری گازی هستند.

آدرس: استان کرمان ، شهر ماهان ، جنب آستانه شاه نعمت الله ولی

شماره تماس: 03433778955

+ مشخصات هتل سنتی متولی باشی

هتل سنتی متولی باشی

باغ سال 1250 قمری توسط فضل الدین قره باغی معروف به بیگلر بیگی حاکم شهر در دوران پادشاهی محمد شاه قاجار تاسیس شد و سال 1310 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. در حال حاضر نیز تلاش می شود که نامش را در میراث دنیای یونسکو ثبت کنند. اتاق های هتل بین 2 تا 4 تخته هستند و تمامی آن ها حمام و دستشویی فرنگی دارند.

چشم انداز اتاق ها یکی از مهم ترین ویژگی هتل است اگر پشت پنجره بایستید آستانه حضرت شاه ولی و باغی پر از درختان سر به فلک کشیده که نهر آبی از میانش گذر می کند را خواهید دید. این مورد از بهترین اقامتگاه های سنتی کرمان داری تالاری با ظرفیت 400 نفر برای برگزاری مراسم نیز می باشد. همچنین از ساعت 11 صبح تا 12 شب امکان نوشیدن چای، در چایخانه سنتی ساختمان 200 ساله وجود دارد.

آدرس: کرمان، ماهان، خیابان ولیعصر، چهار راه متولی باشی، مجموعه متولی باشی

شماره تماس: 03433778614

+ مشخصات اقامتگاه بوم گردی آسیاکده

اقامتگاه بوم گردی آسیاکده

این مورد از بهترین اقامتگاه های سنتی کرمان در روستای دریجان شهر بم قرار گرفته است و آب و هوای این مناطق نسبت به کرمان و شهر بم بسیار خنک تر است. این جا شما دسترسی خوبی به جاذبه های کرمان ندارید اما با سبک زندگی مردم منطقه و پیشینیانشان بخوبی آشنا می شوید و فرصتی بسیار مناسب برای زندگی های پردغدغه شهری امروز و گذراندن چند روز در آرامش است. توجه داشته باشید که تمام پذیرایی ها به صورت کاملا سنتی انجام می شود برای غذا از موارد اولیه ارگانیک و میوه های محلی تازه استفاده می شود و حتی شب هم باید روی زمین بخوابید. (اگر تمایل داشته باشید می توانید در اتاق های مدرن بمانید)

برخی اتاق ها حمام و دستشویی ندارند و باید از این سرویس ها به صورت اشتراکی استفاده کنید. برای گرمایش اتاق های کپری هتل از بخاری نفتی استفاده شده و فاصله آن تا شهر بم 30 کیلومتر است.

آدرس: استان کرمان، شهر بم، روستای دریجان، اولین بنای ابتدای روستا، سمت چپ

شماره تماس: 03431006358

+ مشخصات اقامتگاه باغ تاریخی شاهزاده

اقامتگاه باغ تاریخی شاهزاده

باغ شازده یکی از معروف ترین دیدنی های کرمان می باشد و سپری کردن شب در آن بسیار هیجان انگیز است. باغ 35 کیلومتر با شهر کرمان و 2 کیلومتر با ماهان فاصله دارد. قدمت آن به زمان قاجار می رسید، در سال 1353 ثبت ملی و سال 1390 هم ثبت میراث دنیای یونسکو شد. مساحت بنا 5.5 هکتار بوده و از این نظر یکی از پهناورترین باغ های ایرانی است.

برای از بین نرفتن ساختمان و حفظ بافت سنتی مجموعه به عنوان یکی از بهترین اقامتگاه های سنتی کرمان برخی از اتاق ها فاقد سرویس بهداشتی و حمام بوده و مهمانان باید بصورت اشتراکی از آن ها استفاده کنند. این هتل و باغ توسط عبدالحمید ناصر الدوله یا عبدالحمید میرزا فرمانفرما حاکم شهر کرمان در دوره قاجار ساخته شده است. تماشای حوض زیبای پر آب و درختان سربه فلک کشیده اش در نوع خود بی نظیر است.

آدرس: 35 کیلومتری جنوب شرقی شهر کرمان و در فاصله 6 کیلومتری ماهان در راستا جاده کرمان - بم

شماره تماس: 03433772103

+ مشخصات اقامتگاه سنتی شهباز

اقامتگاه سنتی شهباز

این جا یکی از تازه های اقامتگاه های سنتی کرمان است و سال 1397 آغاز به کار کرده است. اتاق های آن در طبقات همکف و زیر همکف قرار دارند. دسترسی هتل به جاذبه های شهر کرمان آسان است. باید دقت داشته باشید که این هتل کرمان پله دارد و دسترسی آن برای افراد سالمند، بچه ها و کسانی که محدودیت های حرکتی دارند سخت است. سرویس بهداشتی بیشتر اتاق ها اشتراکی است و حتی یکی از اتاق ها پنجره هم ندارد. همچنین بین ساعت 11 شب تا 7 صبح پذیرش مهمان انجام نمی شود. پس حتما قبل از ساعت 11 خود را به هتل برسانید.

آدرس: کرمان - بلوار فردوسی - کوچه شماره 7

شماره تماس: 09138593050

+ مشخصات هتل کپری پارسیان قلعه گنج

هتل کپری پارسیان قلعه گنج

این مورد از اقامتگاه های سنتی کرمان هتلی سه ستاره است که در شهر قلعه گنج قرار گرفته است و زیر نظر هتل های پارسیان می باشد. روزگاری تهی دستان در کپر اقامت داشتند اما این جا باید بین 100 تا 200 هزار تومن برای هر شب اقامت پرداخت کنید. قلعه گنج حدود 5 ساعت با کرمان فاصله دارد. از جمله جذابیت های مجموعه آفرود در شنزارهای کویری، شتر سواری، پذیرایی شام در کویر، موسیقی محلی، بازی های محلی، مشاهده مناظر زیبا و منحصر به فرد جنگل، کویر و تپه های شنی به همراه چاه های موتور آب کشاورزی است.

هتل پارسیان قلعه گنج علاوه بر امکانات اقامتی، دارای رستوران، کافی شاپ رو باز و سر پوشیده، تفریحاتی همچون شتر سواری، فوتبال دستی و دوچرخه سواری نیز می باشد. مجموعه سال 1395 آغاز به کار کرده و 90 نفر می توانند همزمان در آن اقامت داشته باشند.

آدرس: کرمان، شهرستان قلعه گنج، روستای سرتک

شماره تماس: 03443392093

+ مشخصات اقامتگاه بوم گردی کاشکیلو

اقامتگاه بوم گردی کاشکیلو

کاشیکلو نام یکی از اقامتگاه های سنتی کرمان در شهر شهداد است. مجموعه از سال 1395 آغاز به کار کرده و برای زیبایی هرچه بیشتر آن حیاط با آجر های سنتی پوشیده شده و در میانش هم حوضی نقره فام ساخته اند تا شما را کاملا به حال و هوای قدیمی تر ها ببرند. مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کرمان، کاشکیلو را به عنوان واحد برتر انتخاب کرده است. سیستم سرمایشی اتاق ها اسپلیت است و برخی از آنان فاقد سرویس بهداشتی هستند.

برخی از اتاق ها یخچال ندارند و اگر چنین قابلیت هایی برایتان مهم هستند حتما از قبل آن ها را چک کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

آدرس: ورودی شهداد - میدان کربلا - خیابان شفا - روبروی شفا 2 - جنب شفا

شماره تماس: 03433750110

+ مشخصات اقامتگاه بوم گردی صخره ای میمند

اقامتگاه بوم گردی صخره ای میمند

سپری کردن شبی در این مورد از اقامتگاه های سنتی کرمان از آن تجربه هایی است که هرگز فراموشش نمی کندو قدمت آن به هزار سال پیش می رسد و دست کندی در دل صخره ها است. سازه های آن از گزند سال ها جان سالم بدر برده اند. گردانندگان مجموعه تلاش کردند حال و هوای قدیمی آن را کاملا حفظ کنند و از صنایع دستی همین منطقه برای اتاق ها استفاده کرده اند. گفته شده که در ابتدا هدف از ساخت این اتاق ها محلی برای عبادت بوده که کم کم تبدیل به سکونتگاه شده است. چوب لباسی از چوب درخت سنجد درست شده. تخت اتاق های یک نفره با چوب ساخته شده و کنج اتاق قرار گرفته است. برای پوشاندن کف اتاق نیز از نمد استفاده کرده اند. در اتاق هایی که تخت ندارند تشک و زیر انداز، ملافه، پتو و بالش قرار داده شده است.

دقت داشته باشید که این جا هم خبری از سرویس بهداشتی و حمام در اتاق نیست و برای رفتن به دستشویی باید بیست متری را پیاده بروید.

آدرس: کرمان- شهرستان بابک- روستای میمند

شماره تماس: 09396636251

+ مشخصات هتل دنیاگردی کرمان

هتل دنیاگردی کرمان

این هتل چهار ستاره سال 1353 کار خود را آغاز کرده و سال 1397 بازسازی شده است. این هتل توانایی پذیرایی از بیش از 200 نفر را دارد و زیر مجموعه هتل های دنیاگردی است. هتل دسترسی خوب و مناسبی هم به مکان های دیدنی شهر مثل حمام گنجعلی خان و مسجد جامع دارد.

آدرس: کرمان - بلوار جمهوری اسلامی - چهارراه شفا - هتل دنیاگردی

شماره تماس: 03432445203

khaneh-jok-sms.ir: جملات زیبا و دلنشین جدید | جملات آموزنده و زیبا | جملات زیبا از بزرگان را اینجا بخوانید

discountbook.ir: کتاب ارزان | مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: الی گشت
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15621

به "معرفی کامل اقامتگاه های سنتی کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کامل اقامتگاه های سنتی کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید