مهار کامل آتش سوزی جنگل های لوداب بویراحمد

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد فرماندار شهرستان بویراحمد از مهار و خاموش شدن کامل آتش سوزی ارتفاعات لوداب این شهرستان اطلاع داد.

مهار کامل آتش سوزی جنگل های لوداب بویراحمد

شاهرخ کناری در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: این آتش سوزی پس از دو مرحله مهار دوباره شلعه وری می شد که با کوشش نیروهای امدادی ساعاتی قبل بطور کامل مهار و خاموش شد.

وی اظهارکرد: امروز 11 سورتی پرواز با بالگرد شرکت نفت گچساران جهت انتقال و هلی برد نیروها به ارتفاعات جهت اطفای حریق اجرا شده است.

فرماندار شهرستان بویراحمد اظهار داشت: 11 اکیپ سه چهار نفری جهت اطمینان بیشتر در ارتفاعات حضور دارند تا در صورت شعله ور شدن مجدد کُنده های باقی مانده سریع نسبت به خاموش کردن آتش اقدام نمایند.

کناری توضیح داد: به جرات می گویم که به درختان سبز خسارت وارد نشده بلکه خسارت بیشتر مرتعی بود و بعضی درختان خشک و بوته ها دچار خسارت شده اند.

وی در مورد علت آتش سوزی ادامه داد: علت آتش سوزی عامل انسانی بوده اما سهوی یاعمدی بودن آن تعیین نیست و در حال آنالیز است.

فرماندار شهرستان بویراحمد در رابطه با میزان خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی مطرح کرد: میزان خسارات وارده هنوز تعیین نیست و پس از کار کارشناسی تعیین خواهد شد.

کناری اظهارکرد: نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، مدیرکل مدیریت بحران، رئیس و نیروهای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دهیاری روستای عزیزی، دیدبان های منابع طبیعی، بخشداری، فرمانداری، جهادکشاورزی و امور عشایر در مهار و خاموش کردن آتش یاری و همکاری کردند.

وی بیان نمود: دو تیم مجهز از منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه نیز جهت یاری به مهار آتش به منطقه اعزام شدند که از منابع طبیعی این شهرستان تشکر می کنم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 19498

به "مهار کامل آتش سوزی جنگل های لوداب بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهار کامل آتش سوزی جنگل های لوداب بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید