ناتو: موشک های هسته ای را در اروپا مستقر نمی کنیم

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو امروز آدینه و به دنبال اعلام انتها پیمان منع فراوری موشک های هسته ای میان برد (INF) توسط روسیه پس از خروج واشنگتن از این توافق در کنفرانس خبری در این خصوص گفت: ناتو قصد ندارد پس از انتها یافتن این پیمان موشک های هسته ای خود را در اروپا مستقر کند.

ناتو: موشک های هسته ای را در اروپا مستقر نمی کنیم

بر اساس اعلام این رسانه، دبیرکل ناتو در این باره گفت: ناتو خواهان مسابقه تسلیحاتی (با روسیه) نیست. قصد نداریم واکنش عجولانه ای را به انتها یافتن این پیمان از خود نشان دهیم. در مورد مجموعه ای از اقداماتی که متضمن بازدارندگی و دفاع از خود است هم به توافق رسیده ایم. اما برای اجرای آن ها عجله ای ننموده، گزینه های ممکن در این باره را مورد آنالیز دقیق قرار می دهیم.

استولتنبرگ در این خصوص ادامه داد: متحدان این سازمان به حفظ توافقات مربوط به کنترل تسلیحات، خلع سلاح و منع تکثیر سلاح متعهد هستند. ناتو همچنین به روابط سازنده خود با روسیه ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است، به دنبال اعلام رسمی خروج واشنگتن از پیمان منع فراوری موشک های هسته ای میان برد با مسکو، وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه ای از اقدام مشابه در این خصوص اطلاع داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده بود: امروز دوم آگوست سال 2019 میلادی، معاهده میان اتحادیه جمهوری های سوسیالیستی شوروی و ایالات متحده آمریکا در زمینه منع فراوری موشک های هسته ای میان بُرد به دلیل اقدام واشنگتن انتها می یابد.

آمریکا ساعاتی پیش رسماً از پیمان منع فراوری موشک های هسته ای میان برد (INF) با روسیه خارج شد.

به گزارش این رسانه، واشنگتن رسماً این موضوع را به مسکو اعلام نموده است.

این اقدام آمریکا درست 6 ماه پس از آن صورت می گیرد که این کشور از تصمیم به خروج از این پیمان اطلاع داده بود.

پیمان مذکور در سال 1987 میان میخائیل گورباچف و رونالد ریگان سران شوروی و آمریکا امضاء شده بود. طبق این پیمان فراوری موشک های هسته ای با برد بین 500 تا 5 هزار و 500 کیلومتر منع شده است.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 6797

به "ناتو: موشک های هسته ای را در اروپا مستقر نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو: موشک های هسته ای را در اروپا مستقر نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید