هشدار ، شنا در سدها و کانال های آبی مازندران ممنوع است

به گزارش مجله سلو بلاگ، شرکت آب منطقه ای مازندران گفت که شنا در سدها، آب بندها و کانال های آبی استان ممنوع است و این شرکت هیچ گونه مسئولیتی در صورت بروز حوادث پذیرا نیست.

هشدار ، شنا در سدها و کانال های آبی مازندران ممنوع است

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، روابط عمومی این شرکت سه شنبه 30 اردیبهشت در اطلاعیه ای هشدار داد: ناآشنایی با مخازن سدها حتی شناگران ماهر را هم به کام مرگ می کشد، تا به امروز افراد زیادی جان خود را بر سر لذت از شنا در این مکان ها از دست داده اند.

بنابر این گزارش، شنا در دریاچه پشت سدهای مخزنی و همچنین کانال های آبیاری یکی از تفریحات رایج مردم بومی استان و مسافران به شمار می رود، این در حالی است که تمامی زیرساخت ها و تاسیسات تعبیه شده در این مناطق تنها برای انتقال آب به زمین های کشاورزی است و امکاناتی برای شنا کردن در آنها وجود ندارد.

شرکت آب منطقه ای مازندران اظهار داشت که علائم هشدار دهنده مبنی بر ممنوعیت شنا در این مناطق نصب شده است، اما طی سال های اخیر به دلیل بی توجهی افراد به این علائم، حوادث سقوط به داخل کانال و دریاچه ها و مصدومیت و حتی فوت افراد اتفاق افتاده است.

این شرکت از مردم خواست تا به علائم هشدار دهنده توجه نموده و تذکر ماموارن را جدی بگیرند چون شرکت آب منطقه ای هیچ مسئولیتی را در قبال بی توجهی به علائم قبول نمی کند.

بتنی بودن کانال های مدرن و همچنین ارتفاع آنها باعث می گردد تا در صورت افتادن افراد به داخل، نجات آنها سخت و بعضی مواقع غیرممکن باشد.

مازندران 500 کیلومتر کانال مدرن یا همان بتنی دارد که انتقال آب از رودخانه ها به زمین های کشاورزی از این طریق انجام می گردد. همچنین بیش از این میزان کانال های سنتی و دست ساخته کشاورز در مازندران وجود دارد.

در استان مازندران همچنین پشت سدهای شهید رجایی، البرز، مجیران، شیاده، برنجستانک، صلاح الدین کلا، الیمالات، سنبل رود، فریم صحرا، عباس آباد و کانال آبیاری و زهکشی تجن، گلورد، البرز، هراز، چالوس، سرد آبرود، دریاچه وجود دارد.

برای تامین آب مورد احتیاج زمین های کشاورزی در مازندران، زیرساخت هایی از قبیل ایجاد کانال های راهنمایی آب از رودخانه و نیز آب بندان ایجاد شد که طی زمان این فضاها به جاذبه هایی برای تفریح و شنا افراد مبدل شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مرداد 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 17554

به "هشدار ، شنا در سدها و کانال های آبی مازندران ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ، شنا در سدها و کانال های آبی مازندران ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید