سرانجام مسابقات کشتی زیر 23 سال قهرمانی آسیا در سرزمین چنگیرخان و رودخانه های یخ زده!

به گزارش مجله سلو بلاگ، مسابقات کشتی زیر 23 سال قهرمانی آسیا درحالی در مغولستان برگزار گردید که تیم های آزاد و فرنگی کشورمان توانستند عنوان نخست این بازی ها را از آن خود نمایند.

سرانجام مسابقات کشتی زیر 23 سال قهرمانی آسیا در سرزمین چنگیرخان و رودخانه های یخ زده!

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از مغولستان، نخستین دوره مسابقات کشتی زیر 23 سال قهرمانی آسیا در اولان باتور مغولستان برگزار گردید و تیم های کشتی فرنگی و آزاد کشورمان مقتدرانه توانستند عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود نمایند.

مسئولان ورزش مغولستان کوشش زیادی نموده بودند که با دریافت میزبانی این مسابقات، مردم شهر اولان باتور را به استادیوم بکشانند ولی با برگزاری 4 روزه این بازی ها استقبال چندانی از سوی مغولستانی ها نشد و فقط در روز پایانی نزدیک به 200 تماشاگر در استادیوم محل بازی ها حضور داشتند. شاید سردی هوا و عدم تبلیغات باعث شده بود که تماشاگران تمایل زیادی به حضور در این بازی ها نداشته باشند.

کشورهای آسیایی هم تمایل چندانی به حضور در این مسابقات نداشتند و می توان گفت برای نخستین دوره این رقابت ها، تعداد تیم ها در حد ایده آل نبود. شاید دلیل این اتفاق، جهت سخت برای رسیدن به اولان باتور و پروازهای کم ورودی به این شهر و یا سردی بیش از حد هوا باشد.

اولان باتور درحالی عنوان سردترین پایتخت دنیا را یدک می کشد که اکثر رودخانه های داخل شهر، در بیشتر مواقع سال، یخ زده هستند. شاید این یخ زدگی در دل مردم شهر هم نفوذ نموده باشد و برای همین زیاد به فعالیت های اجتماعی نمی پردازند. مسئولان این شهر در کوششند تا اولان باتور را به عنوان یک شهر پیش رو و پیشرفته معرفی نمایند و با دریافت میزبانی های ورزشی و برگزاری اجلاس آسیایی، نام خود را به عنوان یک شهر پیشرفته معرفی نمایند. ولی به نظر می رسد برای رسیدن به این مهم، کارهای زیادی باید انجام دهند.

خیابان های عریض و برج های بلند درکنار خانه های یک طبقه و حضور ماشین های جدید با فرمان راست و ماشین های قدیمی با فرمان در چپ، نمادی متضاد از مدرنیته و سنت است. نماد توسعه یافتگی با گذر از سنت های قدیمی. اما نکته مهم این است که در این ایامی که در اولان باتور رشد فزاینده ای برای عبور از سنت وجود دارد، اما یک نام و یک نماد، غالب بر هر چیزی است. آن نماد، چیز نیست جز چنگیزخان.

چنگیزخان، نامی آشنا برای ایرانیان و مردم دنیا. کسی که در همه جای دنیا به خونخواری معروف است و در مغولستان به نام قهرمان. اسم و نماد چنگیرخان در همه جای اولان باتور دیده می گردد. از تنها فرودگاه بین المللی این شهر که نامش چنگیرخان است تا عکس وی در پول های مغولستانی. با مردم شهر که صحبت می کنید وقتی نام چنگیزخان را می شنوند از او به عنوان یک قهرمانی ملی و کسی که توانسته فاتح دنیا گردد نام می برند و برای وی احترام زیادی قائل هستند. آنها به گذشته خود افتخار می نمایند و سعی نموده اند از این نام و نماد در سطح شهر و فرهنگ خود استفاده نمایند. در جای جای شهر مجسمه و نمادهای چنگیزخان به چشم می خورد.

در مسابقات هم مسئولان کشتی مغولستان برای تهییج کشتی گیران خود، به آنها می گفتند که شما از نوادگان چنگیز هستید و نباید از چیزی و حریفی بترسید. هرچه که بود نخستین دوره مسابقات کشتی زیر23 سال قهرمانی آسیا در اولان باتور برگزار گردید. مسابقاتی که هرچه به روزهای پایانی نزدیک شد، میزبانی مغولی ها بهتر شد و با صرف هزینه زیاد توانستند در نهایی نمره قبولی از این میزبانی بگیرند. تا آنجا که مسئول اتحادیه دنیای کشتی از میزبانی مغولستانی ها ابراز رضایت کرد.

به نظر می رسد با توجه به روند روبه رشد مغولی ها در آینده ای نه چندان دور از این کشور در آسیا بیشتر خواهیم شنید. مسئولان این کشور در کوششند تا جای خود را به عنوان یک شهر قدرتمند در شرق آسیا معرفی نمایند و باید دید در آینده چه قدر به هدف خود نزدیک خواهند شد؟

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 3636

به "سرانجام مسابقات کشتی زیر 23 سال قهرمانی آسیا در سرزمین چنگیرخان و رودخانه های یخ زده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام مسابقات کشتی زیر 23 سال قهرمانی آسیا در سرزمین چنگیرخان و رودخانه های یخ زده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید