کمرانی: خدابنده به بازی های آسیایی اعزام نمی گردد، می توانستیم دوم آسیا شویم

به گزارش مجله سلو بلاگ، سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان، گفت: اکرم خدا بنده به بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اعزام نمی گردد و تیم ملی بانوان می توانست عنوان دومی قهرمانی آسیا را کسب کند.

کمرانی: خدابنده به بازی های آسیایی اعزام نمی گردد، می توانستیم دوم آسیا شویم

مهرو کمرانی در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص رقابت های تکواندوی قهرمانی آسیا بانوان، شرح داد: اکثر حریف قدرتمند بانوان در آسیا قرار دارند و ما با علم به این که همه این قهرمانی در مسابقات ویتنام حضور دارند راهی این مسابقات شدیم. اگر کمی خوش شانس بودیم و مدال برنز ما به طلا تبدیل می شد از نظر امتیازی در سکوی دوم قرار گرفتیم.

او اضافه کرد: البته بازیکنان خوبی در این تورنمنت شرکت نموده بودند که کار را سخت می کرد. همین مساله باعث شد مدال ها در بین تکواندوکاران کشورهای مختلف پخش گردد. عملکرد ما می توانست بهتر از اینها باشد اما این بستگی به فرایند آماده سازی دارد که اگر می توانستیم به یک تورنمنت تدارکاتی پیش از قهرمانی آسیا راهی شویم قطعا نتایجی کسب می شد بهتر از این می شد. نتوانستیم در تورنمنت یونان شرکت کنیم در صورتی که این تورنمنت می توانست برای نفراتی همچون کیمیا علیزاده خوب باشد چرا که او مدت ها از میادین دور بود و می توانست با شرکت در این تورنمنت آمادگی خود برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را بیش از این به دست آورد.

کمرانی ادامه داد: کیمیا اصرار داشت در وزن پنج بازی کند چرا که فکر می کرد به دلیل مصدومیت هایی که داشت نمی تواند از نظر بدنی مقابل تکواندوکاران وزن شش عملکرد خوبی داشته باشد. او همچنین در مسابقات درون اردویی رقبای وزن پنج خود را زده بود و به همین دلیل در این وزن به روی شیاپچانگ رفت. تنها احتیاج او شرکت در یک تورنمنت تدارکاتی بود که از نظر روحی - روانی به شرایط ایده آل برسد.

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان با اعلام نارضایتی از نتیجه این تیم در قهرمانی آسیا، خاطر نشان کرد: عملکرد ملی پوشان راضی کننده بود و من به شخصه از عملکرد آنها راضی هستم، ولی نتیجه ای که کسب شد راضی کننده نبود چرا که ما برای سکو راهی ویتنام شدیم. نفراتی مثل ملیکا میرحسینی و زهرا پور اسماعیل قهرمانان المپیک را شکست دادند و این نشان می دهد از نظر فنی مسئله ای نداشتیم. اگر تورنمنت تدارکاتی برای تیم ما در نظر گرفته می شد، با 100 درصد آمادگی در این مسابقات حاضر می شدیم ولی این شرایط وجود نداشت.

کمرانی ادامه داد: ما تنها با 70 - 80 درصد آمادگی تکواندوکاران راهی قهرمانی آسیا شدیم. بازی های آسیایی را پیش رو داریم و به همین دلیل نمی توانستیم در این بازه زمانی کوتاه ملی پوشان را دو مرتبه به 100 درصد آمادگی برسانیم. با توجه به این شرایط قهرمانی آسیا برای ما یک تورنمنت تدارکاتی بسیار مهم جهت حضور در جاکارتا بود.

او با بیان این که باید شرایط بهتری برای تیم ملی بانوان مهیا گردد، شرح داد: اگر بتوانیم بانوان تکواندوکار را به تورنمنت های تدارکاتی اعزام کنیم قطعا بار سنگینی را از روی دوش آنها برداشته می گردد و بازخوردی از نقاط ضعف ملی پوشان به کادر فنی می رسد که می توان روی آنها کار کرد و شاهد پیشرفت بیشتری بود. من به عنوان سرمربی در کنار این ملی پوشان بودم و می دانم که اگر تنها یک تورنمنت تدارکاتی داشتیم قطعا به مدال طلا در قهرمانی آسیا می رسیدیم. شاید 10 سال گذشته با یک قرعه کشی مناسب می توانستیم به مدال دست یابیم اما این شرایط متفاوت است و معین رقبا به رنکینگ تکواندوکاران بستگی دارد. با توجه به این که رنکینگ تکواندوکاران بانوان ایران پایین است در همان دور نخست رقابت ها با حریفان قدری که سابقه المپیک و چندین مسابقه بین المللی دارند، روبرو می شوند.

او اضافه کرد: البته زهرا پور اسماعیل توانست قهرمان چین را که سابقه طلای المپیک را دارد شکست دهد تا ملی پوشان ما به این باور برسند که می توان مقابل حریفان صاحب نام نیز به پیروزی برسند. به همین دلیل من فکر می کنم باید برنامه ریزی دقیق تری در بخش بانوان انجام دهیم تا با گذر زمان شاهد موفقیت هر چه بیشتر در بخش بانوان باشیم.

کمرانی در پاسخ به این سوال که امکان بازگشت اکرم خدابنده به ترکیب تیم ملی تکواندو وجود دارد، خاطر نشان کرد: در گفت وگویی که با خدابنده داشتم، مسائلی را بیان کردم از جمله این که هر بازیکنی بخواهد و مدعی حضور در تیم ملی باشد، باید در مسابقات انتخابی شرکت کند و اگر بتواند توانایی های خود را اثبات کند قطعا می تواند با تیم ملی ادامه دهد. به خدا بنده هم گفته ام هر تکواندوکاری که مدعی است مقابل قهرمانان دنیا و المپیک نتایج خوبی را کسب می نماید ما این شانس را در اختیار او قرار خواهیم داد.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان اضافه کرد: چون خدابنده از ابتدای مسابقات انتخابی در کنار تیم ملی نبوده نمی تواند به بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اعزام گردد اما زهرا پوراسماعیل طلای المپیک را زد و از همان ابتدا در انتخابی های ما حضور داشته، پس در این وزن تکواندوکار اعزامی ما به خواهد بود.

او اضافه کرد: خدابنده، کاپیتان تیم ملی بوده و تجربه زیادی دارد. می دانم که او عاشق تکواندو است و همواره می خواهم شاهد موفقیت های او باشم. از او در گرندپری ها استفاده می کنیم اما باید روز 20 خرداد ماه با خانم دامغانی مبارزه انتخابی را برگزار کند. در صورت پیروزی تکواندوکار فیکس و اعزامی ما خواهد شد. همچنین ارتباط من با خدابنده بسیار خوب است و امیدوارم به موفقیت های بیشتری برسد چرا که او نباید در این سن و با این تجربه از تکواندو کنار برود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 11037

به "کمرانی: خدابنده به بازی های آسیایی اعزام نمی گردد، می توانستیم دوم آسیا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمرانی: خدابنده به بازی های آسیایی اعزام نمی گردد، می توانستیم دوم آسیا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید