5 علت برای خریدن گلکسی S22 (و 3 علت برای نخریدن)

به گزارش مجله سلو بلاگ، خانواده گلکسی S22 از سه عضو تشکیل شده که در این میان مدل اولترا گران ترین و مجذوب کننده ترین عضو این خانواده محسوب می گردد ولی از سوی دیگر مدل استاندارد S22 به علت داشتن پایین ترین قیمت، احتمالا مورد توجه کاربران زیادی قرار می گیرد. اما آیا ویژگی های نو این گوشی به حدی مجذوب کننده هستند که به انگیزه ای برای خرید آن تبدیل شوند؟ در ادامه 5 علت را برای خریدن مدل استاندارد سری S22 و 3 علت برای نخریدن آن مطرح می کنیم.

5 علت برای خریدن گلکسی S22 (و 3 علت برای نخریدن)

دلایل برای خریدن

بهبود دوربین ها

همانطور که احتمالا می دانید، دوربین سه گانه استفاده شده برای گلکسی S22 و S22 پلاس تفاوتی با هم ندارند و طبق گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد کیفیت این دوربین ها نسبت به نسل قبلی به طور قابل توجهی بهتر شده است. سامسونگ به جای استفاده از دوربین 12 مگاپیکسلی، این بار از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بهره برده است. به غیر از افزایش تعداد پیکسل ها، سنسور موردنظر 23 درصد بزرگ تر شده و به همین دلیل می تواند نور بیشتری را دریافت کند.

سامسونگ برای نسل نو پرچم داران خود توجه ویژه ای به عکاسی در محیط های کم نور نشان داده تا کاربران بتوانند در شرایط مختلف عکس های مجذوب نماینده تری را ثبت نمایند. علاوه بر این، اگرچه دوربین تله فوتو S22 از سنسور 10 مگاپیکسلی بهره می برد که رزولوشن آن نسبت به نسل قبلی کاهش پیدا نموده، اما در عوض حالا کاربران می توانند از زوم 3 برابری کاملا اپتیکال استفاده نمایند؛ برای یادآوری باید بگوییم که در نسل قبلی، برای زوم 3 برابری تا حدی زوم هیبریدی مورد استفاده قرار می گرفت. بر اساس عکس های منتشر شده هم کیفیت دوربین تله فوتوی این گوشی می تواند رضایت کاربران را جلب کند.

در زمینه دوربین، گوشی هایی مانند آیفون 13 و پیکسل 6 رقبای بسیار قدرتمندی برای گلکسی S22 محسوب می شوند اما به لطف تغییرات اجرا شده از سوی سامسونگ، این گوشی هم می توانند در برابر رقبای خود عرض اندام کند.

روشن تر شدن نمایشگر

به غیر از بهبودهای اجرا شده روی دوربین، باید به روشن تر شدن نمایشگر 6.1 اینچی گلکسی S22 هم اشاره کنیم. البته در این میان فریب دادن خریداران هم با اعتراض بعضی کارشناس های روبرو شده است. به طور معین، سامسونگ در ابتدا مدعی شده نمایشگر این گوشی برخلاف نسب قبلی می تواند می تواند رفرش ریت بین 10 تا 120 هرتز را به ارمغان بیاورد. اما طبق نوترین ویژگی های منتشر شده، نمایشگر این گوشی و مدل پلاس مانند نسل قبلی محدود به رفرش ریت بین 48 تا 120 هرتز هستند.

اما مهم ترین ویژگی نو نمایشگر، بهبود روشنایی آن است که کاربران به لطف این معینه می توانند از حداکثر روشنایی 1300 نیت بهره ببرند. اگرچه روشنایی آن مانند نمایشگر مدل پلاس و اولترا به 1750 نیت نمی رسد، اما در هر صورت نسبت به رقبا در این زمینه حرف بیشتری برای گفتن دارد. به عنوان مثال می توانیم به آیفون 13 اشاره کنیم که از نمایشگر مبتنی بر حداکثر روشنایی 795 نیت بهره می برد.

ضمناً این گوشی از تکنولوژی موسوم به Vision Booster هم استفاده می نماید. این قابلیت به گوشی اجازه می دهد با توجه به نور محیط، روشنایی نمایشگر را با سرعت بیشتری تنظیم کند و در این بین، کنتراست رنگ هم تغییر می یابد تا مجذوب نمایندهیت محتوای در حال نمایش دچار مشکل نگردد.

استفاده از بدنه بهتر

سال گذشته گلکسی S21 با بدنه پلاستیکی راهی بازار شد که البته سامسونگ می گفت بدنه استفاده شده glasstic است؛ این یعنی با وجود پلاستیکی بودن مواد استفاده شده، حس شیشه را تداعی می نماید. اما بعد از نقدها گسترده، سامسونگ بار دیگر به بهره گیری از پنل پشتی شیشه ای روی آورده است. بخشی از کاربرانی که یک گوشی پرچم دار را می خرند، دوست ندارند با بدنه پلاستیکی روبرو شوند زیرا این ماده عمدتا برای گوشی های مقرون به صرفه قیمت مورد استفاده قرار می گیرد.

باید خاطرنشان کنیم پنل پشتی از شیشه معمولی استفاده نمی نماید بلکه مبتنی بر شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس است که دوام آن را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. همین شیشه محافظ برای نمایشگر هم استفاده شده است. هرچقدر هم شیشه استفاده شده برای پنل پشتی و جلویی دوام بیشتری داشته باشد، کاربران از بابت افتادن گوشی و ایجاد خط و خش بر روی آن خیال راحت تری خواهند داشت.

افزایش محدوده زمانی آپدیت های نرم افزاری

سامسونگ در مراسم رونمایی از گوشی های سری S22 خاطرنشان کرد که این گوشی ها در کنار تعدادی از دیگر پرچم داران این شرکت، 4 نسخه نو اندروید را دریافت خواهند کرد و به مدت 5 سال از آپدیت های امنیتی بهره مند خواهند شد. این یعنی گلکسی S22 که با اندروید 12 به دست کاربران می رسد، در نهایت اندروید 16 را هم دریافت خواهد نمود که این یک مزیت قابل توجهی به شمار میرود.

در این زمینه اپل همچنان حرف اول را می زند، اما سامسونگ در زیست بوم اندروید برترین عملکرد مربوط به انتشار آپدیت های نرم افزاری را ارائه می دهد. به علت همین ویژگی، کاربران با خرید گلکسی S22 می توانند برای مدت بیشتری از ویژگی های نسخه های نو اندروید بهره مند شوند.

ثابت ماندن قیمت

قبل از عرضه سری S22، شایعات مختلفی در خصوص افزایش قیمت این گوشی ها منتشر شد. در این شایعات آمده بود که به علت بحران کمبود قطعات، سامسونگ به ناچار قیمت نوترین پرچم داران خود را افزایش داده است. اما خوشبختانه این گوشی ها بدون افزایش قیمت به دست کاربران می رسند. به طور معین، باید به قیمت 799 دلاری مدل پایه S22 اشاره کنیم که هم قیمت آیفون 13 است.

دلایل برای نخریدن

بهبود محدود در عملکرد

گوشی های سری گلکسی S22 در بعضی کشورها با اسنپدراگون 8 نسل 1 عرضه می شوند ولی در بیشتر بازارها، کاربران با اگزینوس 2200 روبرو خواهند شد. با توجه به بنچمارک های منتشر شده از اسنپدراگون 8 نسل 1، این تراشه نسبت به نسل قبلی ارتقاهای چندان مجذوب نمایندهی ارائه نمی دهد. از یک طرف این موضوع برای بسیاری از کاربران اهمیت چندانی ندارد. اما از سوی دیگر، باید به چیپست A15 موجود در سری آیفون 13 اشاره کنیم که سرعت بسیار بیشتری را به ارمغان می آورد و در کل هر ساله فاصله چیپست های اپل از رقبا بیشتر می گردد.

در خصوص اگزینوس 2200 هم هنوز با قاطعیت نمی توانیم صحبت کنیم و گزارش های ضد و نقیضی در خصوص آن منتشر شده است. بر اساس بعضی گزارش ها، اختلاف قابل توجهی بین این تراشه و اسنپدراگون 8 نسل 1 وجود دارد ولی از سوی دیگر بعضی گزارش ها از عملکرد مشابه این دو چیپست خبر می دهند. این یعنی در برترین حالت، عملکرد چندان بهتری نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 1 ارائه نمی دهد.

کاهش ظرفیت باتری

سال گذشته گلکسی S21 با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی راهی بازار شد ولی سامسونگ برای S22 از باتری 3700 میلی آمپر ساعتی استفاده نموده است. اگرچه تفاوت ظرفیت این دو باتری چندان زیاد نیست، اما با توجه به اینکه عمر باتری S21 هم چندان عالی نبود، این کاهش ظرفیت باتری نگران نماینده است.

در تست های اجرا شده، باتری گلکسی S21 برای وب گردی حدود 10 ساعت دوام می آورد. البته این دوام در شرایط پایین بودن رفرش ریت به دست آمده و در صورت بهره گیری از رفرش ریت بالا، عمر باتری آن در تست موردنظر حدود 3 ساعت کاهش پیدا می نماید. در زمینه عمر باتری گلکسی S22 هنوز با قاطعیت نمی توانیم صحبت کنیم و با توجه به اینکه رفرش ریت متغیر آن هم مانند نسل قبلی است، احتمالا در برترین حالت مانند نسل قبلی با عمر باتری معمولی روبرو خواهیم شد.

سرعت شارژ 25 واتی

اگر پیگیر خبرهای مربوط به سری S22 بوده باشید، احتمالا می دانید که مدل های پلاس و اولترا از سرعت شارژ 45 واتی پشتیبانی می نمایند. اما متاسفانه، سامسونگ این سرعت را برای مدل استاندارد ارائه ننموده و باتری این گوشی مانند نسل قبلی از حداکثر سرعت 25 واتی پشتیبانی می نماید. این در حالی است که بسیاری از گوشی های اندرویدی نو با سرعت های بسیار بالاتری راهی بازار می شوند ولی به نظر می رسد سامسونگ برای ایجاد تمایز بین این مدل و دو مدل دیگر سری S22، چنین تصمیمی را اتخاذ نموده که در نهایت مجذوب نمایندهیت آن را کاهش داده است.

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 42909

به "5 علت برای خریدن گلکسی S22 (و 3 علت برای نخریدن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 علت برای خریدن گلکسی S22 (و 3 علت برای نخریدن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید