آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 16میلیون و 800هزار نزدیک شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، با ادامه همه گیری ویروس کرونا شمار مبتلایان به آن نزدیک به 16 میلیون 800 هزار رسیده است.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 16میلیون و 800هزار نزدیک شد

به گزارش خبرنگاران، تا کنون 16,777,754 تن مبتلا و 660,251 تن بر اثر ابتلا به بیماری کووید19 جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا

روز گذشته آمریکا که همچنان در صدر آلوده ترین کشورها واقع شده است 61,571 مورد ابتلای جدید و 596 مورد فوتی را ثبت کرد. به گزارش آرتی عربی، آنتونی فائوچی گفت: اگر نکات بهداشتی رعایت نشود شمار قربانیان به ده ها هزار نفر خواهد رسید. روی گردانی از شلوغی،رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک به صورت عام، بستن کافه ها و بارها و شستن مداوم دست ها مسائلی هستند که در کاهش شمار مبتلایان و قربانیان بسیار مهم و ضروری هستند. با رعایت این موارد می توان تفاوت را رقم زد.

او ادامه داد: اما وقتی نگاهی به شمار قربانیان روزانه کرونا در آمریکا می اندازیم به خوبی متوجه می شویم که با میانگین هزار قربانی در روز برای ریشه کن کردن ویروس آستین بالا نزده ایم و نکات بهداشتی را رعایت نکرده ایم. به نظر می رسد که با این شرایط بیشتر از ویروس رنج خواهیم برد و شمار مرگ و میر هم بیشتر خواهد شد. امیدوار هستم که تصمیمات جدی تر گرفته شود و با جدیت بیشتری با این مسائل نگاه شود.

از طرفی میزان ابتلای بچه ها آمریکایی به کرونا به صورت قابل توجهی افزایش یافته است. به گزارش سی ان ان ، دامنه شیوع بیماری کووید-19 در آمریکا به بچه ها نیز رسیده است. یک دختر نه ساله در ایالت فلوریدا به علت ابتلا به بیماری کووید-19 جان باخت. در ایالت فلوریدا، او پنجمین کودکی است که به علت آلوده شدن به ویروس کرونا جان خود را از دست می دهد. مادر او نیز به کرونا مبتلا شده است.

بررسی ها نشان می دهد شمار بچه ها مبتلا به کووید-19 در ایالت فلوریدا سی و چهار درصد افزایش یافته است. میزان بستری شدن بچه ها نیز در این ایالت بیست و سه درصد افزایش داشته است. این آمار را مقامات مسئول ایالتی در فلوریدا منتشر کرده اند. این آمار بسیار نگران کننده است و نشان می دهد که شرایط شیوع کووید-19 در فلوریدا برای گروه های سنی کم سن و سال نیز خطرناک است.

در خبری دیگر یک شرکت آمریکایی که از ابتدای شیوع ویروس کرونا اقدام به انجام کار پژوهشی برای تولید واکسن ویروس کووید 19 کرده بود، حالا مدعی شده که واکسن کرونا را تولید کرده و آماده تولید انبوه آن است!یک شرکت آمریکایی از ابتدای شیوع ویروس کرونا و پیش از سایر مراکز مرتبط با ساخت واکسن اقدام به تولید واکسن برای این بیماره کرده بود و حالا سی ان ان بیان کرده که ساخت این واکسن در شرکت مذکور وارد مرحله نهایی و تولید انبوه شده است.

شرکت مدرنا اسفند سال قبل مدعی ساخت واکسن و انجام تحقیقات اولیه بر روی آن شده بود؛ این شرکت بیوتکنولوژیک نام واکسن را mRNA-1273 گفت.بنابر ادعای این شرکت، این واکسن نخستین واکسن در جهان است که مرحله نهایی و تولید انبوه را پشت سر می گذارد؛ برای این مرحل قرار است این واکسن در 100 مرکز مختلف در موقعیتهای جغرافیایی متعدد آزمایش شود.

با شناسایی27,661 مورد ابتلای جدید شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 در این کشور به 4,461,071 تن افزایش یافته است. در شبانه روز گذشته نیز631 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تلفات کلی این کشور به 151,706 تن می رسد.

برزیل

گروهی از اتحادیه ها و سازمان های اجتماعی دادخواستی به دادگاه کیفری بین المللی در لاهه تحویل داده اند که در آن بولسونارو به دلیل انکار و نادیده دریافت شیوع ویروس کرونا به جنایت علیه بشریت متهم شده است. به گزارش ان پی آر، همچنین 152 اسقف کاتولیک در برزیل نامه ای را امضاء کرده اند که تاکید می کند دولت بولسونارو قادر به مدیریت طوفان کامل نیست. طوفانی که بر اثر بحران بهداشتی بی سابقه، فروپاشی اقتصادی و تنش بین نهادهای کلیدی دولتی شکل گرفته است. در این نامه هشدار داده شده که برزیل با خطر آشوب اجتماعی و اقتصادی روبرو است و دولت را به دلیل استفاده سیستماتیک از بحث های غیرعلمی برای عادی سازی کووید-19 مورد انتقاد قرار می دهد.

این کشور در روز گذشته 23,579 مورد ابتلای جدید و 627 مورد فوتی را ثبت کرد. در تازه ترین آمار نیز با شناسایی 12,425 مورد ابتلای جدید شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 در این کشور به 2,455,905 تن افزایش یافته است. در شبانه روز گذشته نیز 338 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تلفات کلی این کشور به 88,017 تن می رسد.

هند

نتایج آزمایش های اولیه واکسن تولید شده برای مبارزه با نسل جدید ویروس کرونا دلگرم کننده بوده است. به گزارش تایمز آو ایندیا، هنوز واکسن نهایی برای این ویروس وارد بازار نشده است اما تلاش های امیدوار کننده ای اجرا شده است. نام این واکسن هندی کوواکسین است که شرکت بهارات بیوتیک با همکاری انستیتوی ملی ویروس ها در هند آن را تولید کرده اند.

با شناسایی49,280 مورد ابتلای جدید شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 در این کشور به 1,531,783 تن افزایش یافته است. در شبانه روز گذشته نیز 776 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تلفات کلی این کشور به 34,224 تن می رسد.

روسیه

به گزارش خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (سه شنبه) گزارش داد که تعداد مبتلایان جدید به عفونت کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته، 5 هزار و 395 نفر ثبت شده است و بدین ترتیب، تعداد کل افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه به 823 هزار و 515 نفر افزایش یافته است.

بر اساس این اطلاعات، رشد روزانه موارد ابتلا برای هفتمین روز متوالی از 0.7 درصد تجاوز نکرده است. بیشترین موارد جدید آلودگی: 674 مورد در شهر مسکو، 209 مورد در منطقه سه وردلوفسک، 187 مورد در جمهوری خودمختار خانتی-مانسیسک، 168 مورد در سن پترزبورگ و 164 مورد در منطقه مورمانسک شناسایی شده است.

بطور کلی در حال حاضر، 197 هزار و 794 بیمار مبتلا به کرونا در سراسر مناطق فدراسیون روسیه در حال درمان هستند.

این ستاد یادآور شده است، تعداد موارد مرگ ناشی از ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته 150 افزایش یافته و بدین ترتیب تعداد کل قربانیان این عفونت در روسیه به 13 هزار و 504 نفر رسید.

میزان کل موارد فوت بیماران، 1.64 درصد کل از موارد ابتلا به کووید-19 در روسیه است.

در عین حال طی یک روز گذشته تعداد بیمارانی که درمان شدند،8 هزار و 888 نفر است تا تعداد کل افراد بهبود یافته از این عفونت در روسیه، به 612 هزار و 217 نفر افزایش یابد.

بدین ترتیب نسبت افراد بهبود یافته در روسیه، به بیش از 74 درصد از کل افراد آلوده به ویروس کرونا رسیده است.

این ستاد افزود، بطور خاص در شهر مسکو طی 24 ساعت گذشته، 827 بیمار دیگر پس از درمان کامل، از بیمارستان مرخص شدند تا تعداد کل افراد بهبود یافته از عفونت کرونا در پایتخت روسیه به 175 هزار و 812 نفر افزایش پیدا کند.

مکزیک

به گزارش آناتولی، وزارت بهداشت مکزیک نیز از افزایش 342 مورد جدید مرگ و میر ناشی از کووید-19 در طول یک روز گذشته خبر داد. مجموع کل قربانیان کرونا در این کشور به 44 هزار و 22 نفر رسیده است.همچنین با ابتلای 4 هزار و 973 تن دیگر، مجموع کل مبتلایان به کرونا در مکزیک به 395 هزار و 489 نفر افزایش یافته است.

تا به امروز 256 هزار و 777 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور بهبود یافته اند.اولین مورد ابتلا به کرونا در مکزیک روز 28 فوریه و اولین مورد فوتی نیز 19 مارس به ثبت رسید.

عراق

به گزارش بغداد الیوم، وزارت بهداشت و محیط زیست عراق عصر امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای گفت که طی 24 ساعت گذشته 16 هزار و 922 آزمایش دیگر در رابطه با نسل جدید ویروس کرونا (کووید-19) در آزمایشگاه های مختلف اجرا شده و در نتیجه آن نیز، مجموع نمونه های آزمایش شده در سراسر این کشور از آغاز شیوع ویروس تا به امروز به 946 هزار و 761 مورد افزایش یافته است.

بنا بر آن چه در بیانیه وزارت بهداشت عراق آمده، نتایج آزمایش های اجرا شده در 24 ساعت گذشته حاکی از آن است که دو هزار و 747 نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند تا مجموع افراد مبتلا در این کشور به 115 هزار و 332 تن افزایش یابد.

این وزارتخانه در بیانیه خود همچنین تاکید کرده که ظرف 24 ساعت گذشته 77 تن دیگر از مبتلایان به نسل جدید ویروس کرونا در عراق جان خود را از دست دادند و در نتیجه آن نیز، آمار کلی مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس در این کشور به چهار هزار و 535 نفر رسیده است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت عراق، در 24 ساعت گذشته سه هزار و 918 فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود پیدا کردند که یک رکورد جدید در آمار روزانه بهبودی از ویروس به شمار می آید و باعث افزایش شمار افراد بهبودیافته در این کشور به 81 هزار و 62 نفر یعنی 70.3 درصد مجموع مبتلایان شده است.

وزارت بهداشت عراق در خاتمه این بیانیه همچنین تاکید کرد که در حال حاضر 29 هزار و 735 فرد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور بستری هستند و 481 تن از آنها نیز در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.

عربستان

به گزارش روزنامه عکاظ، وزارت بهداشت عربستان به موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور اشاره کرد. بر این اساس، طی 24 ساعت گذشته 1897 مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده است که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در کشور به 270 هزار و 831 نفر افزایش یافت.طبق اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ طی ساعات گذشته 29 کرونایی دیگر در این کشور فوت کرده اند که به این ترتیب شمار فوتی های ناشی از کرونا در عربستان سعودی به 2 هزار و 789 نفر رسید.

وزارت بهداشت سعودی بیان کرد که 2 هزار و 103 کرونایی در این کشور وضع مساعدی ندارند. همچنین وزارت بهداشت عربستان از بهبودی 2 هزار و 688 نفر دیگر از چنگال کرونا هم خبر داد.

ایران

اما در ایران سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمارها گفت: از دیروز تا امروز 7 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 667 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 687 نفر از آنها بستری شدند.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید19 در کشور به 296 هزار و 273 نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 235 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 16 هزار و 147 نفر رسید.

لاری با بیان این که خوشبختانه تا کنون 257 هزار و 19 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، افزود: 3902 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین گفت: تا کنون دو میلیون و 380 هزار و 122 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شاقتصادی، سمنان، لرستان و هرمزگان در شرایط قرمز قرار دارند، افزود: همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در شرایط هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

150هزار تلفات در آمریکا / مودی از دستاوردهای مقابله ای هند گفت

310311

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 20387

به "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 16میلیون و 800هزار نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 16میلیون و 800هزار نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید